Faymonville 3 as semi met wielkuilen (kleine produktie serie

Post hier alle informatie over modellen van vrachtwagens.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Faymonville 3 as semi met wielkuilen (kleine produktie s

Bericht door Remko »

Voor €200 euro zal er heel weinig animo zijn denk ik... Ook al is het kleinserie, op een enkeling na zullen er nagenoeg geen verzamelaars zijn die dit er voor willen neerleggen. Voor een losse semi is een prijs van € 80 tot € 90 euro wel het maximale wat mensen willen betalen. Dat zou ik er zelf ook nog wel voor over hebben.

Gebruikersavatar
marc V
Starter
Berichten: 263
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:02
Locatie: oosterhogebrug (gr)

Re: Faymonville 3 as semi met wielkuilen (kleine produktie s

Bericht door marc V »

ja, Jorn, sorry meer kan ik er niet van maken!

Ik heb nu eenmaal geen vrienden die dat soort trailers voor een kleine prijs maken, dus ben met deze man in contact gekomen, en misschien is het wat, vandaar mijn vraag op de NL markt.

Dus als je ooit een goed adres weet hou ik me ook aanbevolen, zolang zal ik kijken of ik hier een goede prijs uit kan halen voor de liefhebbers.

Ik zelf hoef hier ook geen geldelijk gewin uit te halen.

@ Remko, ik betaal ook liever minder, maar er moet materiaal gekocht worden, bewerkt, de eigenlijke trailers, dan de tijd van ombouwen, ja en ook Bernhard zal dit niet allemaal uit liefdadigheid doen voor ons, of voor een chinees loon. Hij geeft een prijs indicatie, en ja gaan we daar niet in mee, dan houdt het op.
Hasta Luego amigos

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Faymonville 3 as semi met wielkuilen (kleine produktie s

Bericht door Remko »

@Marc,

Ik begrijp best de kosten die ermee gemoeid zijn, en weet uit ervaring dat Bernard zeer mooi vakwerk levert (kijk op de Duitse fora maar even bij de onderwerpen van refo-tech.de), maar een semi voor dat geld is gewoon boven het budget van de meeste verzamelaars. Stel dat je daar nog een trekker bij koopt, dan zit je al snel op een totaalbedrag van zo'n € 270 euro. Voor dat geld zijn er genoeg andere modellen die je kunt kopen.

Als het model als kit geleverd wordt om zelf te bouwen en spuiten voor zo'n € 75 euro dan wordt het een ander verhaal, en zal ik er meteen één bestellen. :)

Gebruikersavatar
Thomas
Forumlid
Berichten: 1082
Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 22:24
Locatie: Koudum

Re: Faymonville 3 as semi met wielkuilen (kleine produktie s

Bericht door Thomas »

Ik vind het een hele mooie dieplader.
Maar dat geld heb ik er ook niet voor over.
En wat ik ook niet helemaal begrijp, is het gebuik van die Goldhofer dieplader.
Op denk ik de stuurasjes en het schuifgedeelte na, is er weinig van de dieplader gebruikt.
Lijkt mij toch vrij prijzig een nieuwe dieplader van €50/60,- voor een paar asjes.
Dan zijn er ook wel wat goedkopere alternatieven denk ik.

Gr Thomas.

Plaats reactie

Terug naar “Vrachtwagens”