De hoofdprijs vragen...

Post hier alle informatie over modellen van vrachtwagens.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
cat 375L
Starter
Berichten: 293
Lid geworden op: wo 28 nov, 2007 18:23
Locatie: Friesland

Re: De hoofdprijs vragen...

Bericht door cat 375L »

Dan moet je het te koop zetten op ebay. Bieden is kopen. De koper en verkoper weet waar hij aan toe is.
Maar nee daar wil de verkoper niet heen omdat het daar geld kost om een advertentie te plaatsen.
Dus als je iets op Marktplaats zet weet je ook hoe het spelletje daar word gespeeld.

Mvg, cat 375L

krachtpatser
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
Locatie: Leiden

Re: De hoofdprijs vragen...

Bericht door krachtpatser »

En dat betekend dat je meteen respectloos mag rondhangen op marktplaats??
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...

Gebruikersavatar
cat 375L
Starter
Berichten: 293
Lid geworden op: wo 28 nov, 2007 18:23
Locatie: Friesland

Re: De hoofdprijs vragen...

Bericht door cat 375L »

Dat zeg ik niet maar iedereen die op marktplaats zit koper/verkoper weet dat er personen zijn die dat doen. Bieders die hun afspraken/biedingen niet nakomen. Maar ook verkopers die wel het geld innen en nooit wat leveren en niet meer op de mail reageren. Kijk hier maar eens hoeveel en hoe vaak het gebeurt. http://www.opgeletopinternet.nl/index.php
Mvg, Cat 375L

mol
Starter
Berichten: 547
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 7:15
Locatie: haarlem

Re: De hoofdprijs vragen...

Bericht door mol »

Opzich vind ik Marktplaats een prima site. Lekker vrij, geen gezeur. Dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat mensen er misbruik van maken. Wat oplichting betreft is de oplossing vrij eenvoudig ga het object halen als het een groot bedrag is en je de verkoper niet kent. Veel mensen zeggen “als de aanbieden te goed is om te geloven, geloof het dan maar niet” moet ik echt ontkennen. Ik heb dingen gekocht voor bijna niks. Maar ik ga ze wel ophalen of neem het risico als het een paar tientjes is. Problemen heb ik in al die jaren alleen maar gehad omdat de verkoper het model slecht had verpakt.
Ik zit op marktplaats puur voor de koopjes. Als de verkoper boos wordt over mijn lage bod dan kan ik daar niet wakker van liggen. Het loont gewoon wel, ik heb er ontzettend mooie koopjes gevonden. Wil je geen lage biedingen dan kan je zeggen bieden vanaf. Uiteraard zal men ( inclusief mijzelf) dan ook proberen het dat bedrag te krijgen. Wil je dat niet dan is MP niks voor jou en kan je beter naar Ebay gaan. Wel ben ik altijd fatsoenlijk. Als ik een tegenbod krijg op mijn veel te lage bod wat mij te hoog is dan mail ik even beleeft dat ik niet geïnteresseerd ben. Ook als verkoper heb ik geen slechte ervaringen. Ik moet dan ook wel zeggen dat ik op onzin biedingen niet reageer en mij er ook niet aan erger.
Wel verbaas ik mij over sommige prijzen die verkopers vragen. Iemand heeft het model een tijdje in de verzameling gehad, het is geen zeldzaam model en het is nog gewoon te koop op de beurs of in de handel. En toch vraagt men de nieuwprijs of meer. Wat is mijn nog voordeel om het nu op MP te kopen? Met risico/kosten van verzenden of kosten om het op te halen? Voor mij moet het wel financieel interessant zijn om wat op MP te kopen. Of het moet echt iets zeldzaams zijn.
Land Rovers lekken geen olie. Ze markeren hun territorium!

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re: De hoofdprijs vragen...

Bericht door stamgast_2 »

Zo als Henry@ al zei We willen allemaal het liefste alles voor niets hebben maar er maximaal aan verdienen als we het weg doen. Heb in het verleden ook genoeg op mp Gezet. En zelfde vehaal zo als mol al tikt. Ben je het niet met de gebode prijs eens dan hoef je het niet te verkopen. Is maar net hoe graag iemand van zijn spullen af wil. Zelfde dus ook voor de "te lage" biedingen. Nee heb je al en wie weet heb je een mazzeltje. Als wij thuis opruiming houden gaan dingen ook wel eens weg voor prijzen dat ik achteraf mischien beter iets langer had kunnen wachten.
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Re: Hoofdprijs vragen..

Bericht door Randy »

Remko schreef:
krachtpatser schreef:Dat is mijn punt niet, mijn punt is dat er een behoorlijk gebrek aan respect is met op name marktplaats. Zowel qua kopers als qua verkopers.

Bieden is inderdaad een sport, maar bij een sport moet je ook je verlies kunnen nemen.
Mee eens. Ik zie wel eens advertenties staan op Marktplaats van modellen die zeker €150 tot €200 euro waard zijn. En dan komt er een bod van €25 euro. Niet geschoten is altijd mis, maar je moet wel realistisch blijven. Heb zelf ook wat advertenties staan op Marktplaats, en, hoewel in het begin niet, zet ik er nu wel vaak een richtprijs bij. Dan weten mensen wat ik er ongeveer voor wil hebben. Maar dan nog krijg je compleet onrealistische biedingen. Ik reageer ook nooit op dergelijke biedingen. Als iemand mij een mail stuurt en vraagt wat ik ervoor wil hebben, krijgt 'ie gewoon antwoord. Is het te hoog voor 'm, jammer dan. Komt 'ie terug met een acceptabel tegenbod, prima. Maar als ik een richtprijs heb van €50 euro, en ik krijg een bod van €10 euro, dan gaat de mail direct de prullenbak in. Ik laat de biedingen wel staan.

Ook leuk, een bod krijgen op een advertentie (al dan niet de richtprijs), reageren dat je akkoord gaat (of een tegenbod doen) en dan ofwel geen reactie krijgen, of een bericht "heb geen interesse meer". Als je het niet wilt kopen, prima, maar bied dan niet. En als je geen interesse meer hebt, verwijder je bod dan... :?
Ik heb vrij recent 2 bieders gehad die schandalig reageerden. :evil: . Met de ene was ik een prijs overeengekomen voor de Scania 141 set van Mammoet-Van Seumeren. Mooi alles bij elkaar gezocht en netjes verpakt, maar hem wel even geïnformeerd dat het een paar dagen kon duren met de verzending, omdat mijn werktijden mij niet in de gelegenheid stelden om voor zaterdag het pakketje op het postkantoor af te leveren. Zijn reactie: "Dit begrijp ik niet en bij deze annuleer ik mijn bestelling." Wie begrijpt wie nou niet? Mijn advertentie was duidelijk genoeg. Ik ben verzamelaar en geen handelaar.

Een ander had vorig jaar interesse in een laser, maar bood te laag en meldde er gelijk bij dat hij m de volgende middag kwam halen. Ja, zo werkt dat niet. A) Ben ik de verkoper en bepaal ik of het bod hoog genoeg is en B) heeft de koper mij niet toe te snauwen wanneer het hem uitkomt om m te komen halen.
Daarop heb ik gereageerd dat ik het bod te laag vond. Duurde een tijdje voor ik reactie kreeg en daarin reageerde hij: "Ik heb u een bod gedaan van € 50,- en gezegd dat ik m de volgende dag kwam halen, maar ik heb geen reactie gehad." Ik maar even uitgelegd hoe de vork dan wel in de steel zat, waarop hij reageerde: "U reageert niet op mijn bod en zet niet eens een adres bij uw advertentie. Ik vertrouw u niet meer."

Gevolg: mijn account op Marktplaats geblokkeeerd als "onbetrouwbare verkoper". :?

Dat dit zomaar kan....
Liebherr LTM1050-3.1

mol
Starter
Berichten: 547
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 7:15
Locatie: haarlem

Re: De hoofdprijs vragen...

Bericht door mol »

Dat soort berichten ken ik van MP. Ik had een aantal modellen te koop staan. Nieuwewaarde zo rond de 570 euro. Krijg ik een mailtje van iemand die schrijft “voor 150 euro kom ik de handel vanavond op halen” Hier reageer ik niet eens op. Eigenlijk om twee redenen niet: een, gewoon een beetje fatsoenlijk bericht graag en twee hij weet niet eens waar ik woon. Wel hoop ik stiekem dat de beste man de reis zou wagen. Alleen al de gedachte dat de beste man een stukje voor niks heeft gereden.
MP is gewoon erg vrij, Dat heeft voordelen en ook nadelen. Negeren, verbazen en leuke verhalen op dit forum melden dan kan iedereen er van genieten.
Wel vind ik het raar dat MP jou als onbetrouwbare verkoper kenmerkt. Op berichten die niet met een beetje fatsoen opgesteld zijn hoef je niet te reageren.
Land Rovers lekken geen olie. Ze markeren hun territorium!

henry@
Starter
Berichten: 618
Lid geworden op: di 20 feb, 2007 19:42
Locatie: onder amsterdam
Contacteer:

Re: De hoofdprijs vragen...

Bericht door henry@ »

Niet alleen kopers kunnen onbeschoft reageren.
Verkopers kunnen dat soms nog veel beter.
Heb het meegemaakt met een heel simpel model van Joal.
Winkel waarde +/- €25,00 , zat ook gen minumprijs aan vast
Deed daar netjes een bod op van €15,00 als openings bod en kreeg als antwoordt van de verkoper dat ik even snel €46,75 op z,n rekening moest overmaken en dan was hij voor mij.
Kijk toen ik daar opreageerde via een Mail kreeg ik ineens geen reactie meer en was het model ook gelijk verwijderd.

Later op een beurs in A,Dam het model als nog gevonden voor €10,00.
heb geen haast

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Re: De hoofdprijs vragen...

Bericht door Cris »

Wat te denken van deze :D ;
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... ousPage=lr
Zit niet eens een hijsblok bij.
Cris

krachtpatser
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
Locatie: Leiden

Re: De hoofdprijs vragen...

Bericht door krachtpatser »

mol schreef:...leuke verhalen op dit forum melden dan kan iedereen er van genieten.
Als de TS het ermee eens is natuurlijk, is dit best een leuk idee voor dit topic.
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...

Plaats reactie

Terug naar “Vrachtwagens”