Sarens SGC-120 [WSI - 1:50]
Moderator: Jorn
Advertentie post before
Re: Sarens SGC-120 [WSI - 1:50]
Vervolg van waar ik was gebleven.
1/25
Het inscheren van de tuien.
Net zo Amerikaans naar een kant uitwaaierend en weer terug als bij het hijsblok... alleen hier moet het echt, want eerste en laatste part moeten gezellig naast elkaar door de staanders van de A-bok heen.
Bij het hijsblok hoeft het bij nader inzien niet Amerikaans... elke hijsdraad heeft 3 mogelijke ophangpunten voor het eindpart, dus het kan ook anders.
1/25
Het inscheren van de tuien.
Net zo Amerikaans naar een kant uitwaaierend en weer terug als bij het hijsblok... alleen hier moet het echt, want eerste en laatste part moeten gezellig naast elkaar door de staanders van de A-bok heen.
Bij het hijsblok hoeft het bij nader inzien niet Amerikaans... elke hijsdraad heeft 3 mogelijke ophangpunten voor het eindpart, dus het kan ook anders.
Re: Sarens SGC-120 [WSI - 1:50]
2/25
De schijvennesten bij elkaar gebracht en gefixeerd met touw en plakband. Klaar om in te scheren.
Maar... ik vind dat de schijvennesten wel erg dicht bij elkaar komen. Met de verseizing van dat Amerikaans inscheren wil ik eigenlijk meer afstand.
En het heeft ook een simpele reden dat er zo weinig ruimte is: ik heb de mast ingekort, maar de tuien niet
De schijvennesten bij elkaar gebracht en gefixeerd met touw en plakband. Klaar om in te scheren.
Maar... ik vind dat de schijvennesten wel erg dicht bij elkaar komen. Met de verseizing van dat Amerikaans inscheren wil ik eigenlijk meer afstand.
En het heeft ook een simpele reden dat er zo weinig ruimte is: ik heb de mast ingekort, maar de tuien niet
Re: Sarens SGC-120 [WSI - 1:50]
3/25
Hoe zit dat dan bij de echte kraan? Tijd om foto's te vergelijken, terug naar Gent 2011 de geboorte van Big Benny.
Anderen hebben foto's gemaakt van de kraan met 130 meter mast, ik was later (na de open dag) en trof de kraan met 118 meter mast.
En inderdaad:
Hoe zit dat dan bij de echte kraan? Tijd om foto's te vergelijken, terug naar Gent 2011 de geboorte van Big Benny.
Anderen hebben foto's gemaakt van de kraan met 130 meter mast, ik was later (na de open dag) en trof de kraan met 118 meter mast.
En inderdaad:
Re: Sarens SGC-120 [WSI - 1:50]
4/25
De tuien zijn anders ingedeeld dan bij het model, maar bij 118 meter mast ontbreken de korte stukjes.
De tuien zijn anders ingedeeld dan bij het model, maar bij 118 meter mast ontbreken de korte stukjes.
Re: Sarens SGC-120 [WSI - 1:50]
5/25
Bij het model is dus ook wat te halen, deze korte stukjes. Komt overeen met een mastsectie.
Bij het model is dus ook wat te halen, deze korte stukjes. Komt overeen met een mastsectie.
Re: Sarens SGC-120 [WSI - 1:50]
6/26
En aangezien ik al ervaring heb met het uitboren van de klinknagels... gaan we gewoon nog een keer aan de slag
En aangezien ik al ervaring heb met het uitboren van de klinknagels... gaan we gewoon nog een keer aan de slag
Re: Sarens SGC-120 [WSI - 1:50]
7/26
Zo dus, dat is alvast één. Maar wat is dit nou...
Zo dus, dat is alvast één. Maar wat is dit nou...
Re: Sarens SGC-120 [WSI - 1:50]
8/25
Verwijderde tuidraad heeft vrouwtje-vrouwtje koppelingen?!
Blijft over mannetje-mannetje om de tuien weer te koppelen... dat gaat hem niet worden!
Enig andere optie is om de tuidraden zelf allemaal nieuw op maat te maken... echt niet.
Verwijderde tuidraad heeft vrouwtje-vrouwtje koppelingen?!
Blijft over mannetje-mannetje om de tuien weer te koppelen... dat gaat hem niet worden!
Enig andere optie is om de tuidraden zelf allemaal nieuw op maat te maken... echt niet.
Re: Sarens SGC-120 [WSI - 1:50]
9/25
Dan maar weer alles samenstellen en koppelen zoals het was.
Dan maar weer alles samenstellen en koppelen zoals het was.
Re: Sarens SGC-120 [WSI - 1:50]
10/25
De tuien moeten dus helaas te lang blijven. Zonde, jammer dat WSI ze zo samengesteld heeft.
De tuien moeten dus helaas te lang blijven. Zonde, jammer dat WSI ze zo samengesteld heeft.