Tadano ATF 70G-4 [WSI - 1:50]

Post hier alle informatie over modellen van hijskranen.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Tadano ATF 70G-4 [WSI - 1:50]

Bericht door cjsiku »

krachtpatser schreef:Cris, ik bedoel dat in de huidige modelbouwwereld iedereen alleen nog voor groot lijkt te gaan. Die trent zie je hier op het forum ook terug, en zelfs in dit topic [ik was de eerste die op foto's reageerde], vergelijk het eens met topics van de grote kranen en je ziet wat ik bedoel.

Het is zeker een mooi model, ik heb de andere Faun en Liebherr 50 tonner van WSI ook, en het is zeker een leuke aanvulling.
Iedereen is behoorlijk stigmatiserend hoor.. Weet zeker dat je niet de enige bent die klein zeker niet zo leuk vind. Ikzelf vind klein ook leuk tot het meer als 6 assen krijgt, anders word het ook te groot om in de kast te zetten hè ;)
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

Gebruikersavatar
henklier14
Starter
Berichten: 570
Lid geworden op: ma 30 mei, 2011 6:49
Locatie: Stolwijk

Re: Tadano ATF 70G-4 [WSI - 1:50]

Bericht door henklier14 »

Wat zijn de verschillen met de ATF 65G-4? Is er bijv. meer ballast, of mastlengte?
Gewoon weer Nederhoff-fan

animal
Starter
Berichten: 790
Lid geworden op: zo 10 dec, 2006 10:06
Locatie: heerhugowaard

Re: Tadano ATF 70G-4 [WSI - 1:50]

Bericht door animal »

Is alleen softwarematig opgewaardeerd Henk volgens mij,en stikker tuning haha

LTM slinger
Starter
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 12 nov, 2006 8:27
Locatie: zaandam

Re: Tadano ATF 70G-4 [WSI - 1:50]

Bericht door LTM slinger »

ha ha nee er is wel zekker wat meer anders
hek werk op bovenwagen voledig open jib net als de hk 70 uitschuifbaar tree plank onder de cabiene
en adbluw motor's voor de nieuweste eisen en een andere balast op bouw

Gebruikersavatar
wdw
Starter
Berichten: 645
Lid geworden op: zo 16 jan, 2011 12:21
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Tadano ATF 70G-4 [WSI - 1:50]

Bericht door wdw »

Mid volgende maand te krijgen in Mammoet kleuren (uit: Clubblad nr. 37):
Bijlagen
DSCF5256.jpg
DSCF5256.jpg (78.26 KiB) 3612 keer bekeken
Meer foto's op WDW's Flickr pagina

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Re: Tadano ATF 70G-4 [WSI - 1:50]

Bericht door Cris »

henklier14 schreef:Wat zijn de verschillen met de ATF 65G-4? Is er bijv. meer ballast, of mastlengte?
De beplating achter de cabine is anders. Bij de ATF 65G-4 loopt deze schuin naar beneden af, bij de ATF 70G-4 is deze meer rechthoekig. De foto op de doos van de Mammoet-versie toont dan ook een ATF 65G-4.
Cris

Gebruikersavatar
wdw
Starter
Berichten: 645
Lid geworden op: zo 16 jan, 2011 12:21
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Tadano ATF 70G-4 [WSI - 1:50]

Bericht door wdw »

Zaterdag deze fraaie kraan meegenomen uit Schiedam.
Bijlagen
DSCF9013a.jpg
DSCF9013a.jpg (129.75 KiB) 2976 keer bekeken
Meer foto's op WDW's Flickr pagina

Gebruikersavatar
wdw
Starter
Berichten: 645
Lid geworden op: zo 16 jan, 2011 12:21
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Tadano ATF 70G-4 [WSI - 1:50]

Bericht door wdw »

Even naast de HK70 gezet om te vergelijken. Zou geen verkeerd idee zijn om de metalen cilinder los te gaan leveren voor de HK70.
Bijlagen
DSCF9020a.jpg
DSCF9020a.jpg (187.93 KiB) 2976 keer bekeken
Meer foto's op WDW's Flickr pagina

Gebruikersavatar
wdw
Starter
Berichten: 645
Lid geworden op: zo 16 jan, 2011 12:21
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Tadano ATF 70G-4 [WSI - 1:50]

Bericht door wdw »

Naast het verschil in bovenwagen is ook de jib anders. Die van de ATF70 is geheel open, waar het laatste stuk van de HK70 dicht is.
Bijlagen
DSCF9030a.jpg
DSCF9030a.jpg (199.07 KiB) 2973 keer bekeken
Meer foto's op WDW's Flickr pagina

Gebruikersavatar
cranefreak
Starter
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 26 feb, 2014 17:36

Re: Tadano ATF 70G-4 [WSI - 1:50]

Bericht door cranefreak »

op de doos van mammoet staat gewoon een atf 70 afgebeeld, een atf 65 heeft het trappetje achter de bovenwagencabine niet

Plaats reactie

Terug naar “Hijskranen”