Terex Demag CC 8800 [Conrad - 1:50]
Moderator: Jorn
Advertentie post before
Terex Demag CC 8800 [Conrad - 1:50]
hallo, hier even een vraag over de demag cc8800 rupskraan Het valt mij steeds op dat bij deze kraan de rupsgedeeltes niet evenwijdig aan elkaar staan (ook op schaal 1:50 is dat het geval ) heeft iemand enig idee waar dit voor dient?
- william brooymans
- Forumlid
- Berichten: 3730
- Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
- Locatie: Nieuw-vossemeer
- Destruction
- Starter
- Berichten: 201
- Lid geworden op: do 17 aug, 2006 18:14
- Locatie: Beilen
De rupsen staan inderdaad niet op 1 lijn de cabine zit aan de linkerkant
de rups onder de cabine staat verder naar achteren. het draaien van de kraan is het makkelijkst naar links de machinist heeft dan meer zicht op de hele combinatie en het wringenvan de rupsen is een stuk minder
( Dan eens aan het totaal gewicht van de kraan )
de rups onder de cabine staat verder naar achteren. het draaien van de kraan is het makkelijkst naar links de machinist heeft dan meer zicht op de hele combinatie en het wringenvan de rupsen is een stuk minder
( Dan eens aan het totaal gewicht van de kraan )
Ik heb toch niet het idee dat je met dergelijk grote rupskranen veel gaat schranken. Dus dat en of het wat uitmaakt bij het wringen van de rupsen lijkt me sterk.
En het naar links zwenken is toch net zo makkelijk als naar rechts. Bovendien heb je het niet voor het kiezen. Zelfs op projecten waar deze kraan wordt ingezet kan het nog behoorlijk krap zijn. Denk daarbij ook dat je te maken hebt met een kraan die altijd SL en stinger heeft opgebouwd, dus je hebt nog aardig wat achter je aan. De kar niet meegerekend.
Zover ik weet heeft het er alleen mee te maken dat beide rupsen identiek zijn en dat het dus niet uitmaakt in de aanvoer van de delen welke rups je aan welke kant monteert.
Randy
En het naar links zwenken is toch net zo makkelijk als naar rechts. Bovendien heb je het niet voor het kiezen. Zelfs op projecten waar deze kraan wordt ingezet kan het nog behoorlijk krap zijn. Denk daarbij ook dat je te maken hebt met een kraan die altijd SL en stinger heeft opgebouwd, dus je hebt nog aardig wat achter je aan. De kar niet meegerekend.
Zover ik weet heeft het er alleen mee te maken dat beide rupsen identiek zijn en dat het dus niet uitmaakt in de aanvoer van de delen welke rups je aan welke kant monteert.
Randy
- Destruction
- Starter
- Berichten: 201
- Lid geworden op: do 17 aug, 2006 18:14
- Locatie: Beilen