Decals

Post hier alle informatie over alle overige modellen.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Re: Decals

Bericht door Jorn »

Hallo Agomes,

Kun jij ook logo's maken van grondverzetmerken, zoals Caterpillar, Liebherr of Hitachi?

Gr. Jorn
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Gebruikersavatar
Ron
Forumlid
Berichten: 3506
Lid geworden op: wo 9 nov, 2005 22:55
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Decals

Bericht door Ron »

Agomes schreef:hoi ron
ik werk ook met correl draw om dat te krijgen wat jij wil moet je eerst het vlak tekenen in jou geval het rode vlak dan wat jij er op wil erop plaatsen met pijl alles selekteren vervolgens bij schikken op combineren klikken dan is alle tekst open in het rode vlak
sorry dat ik zo laat reageer maar ben erg druk met mijn decals en zit niet veel op het forum
je mag me gerust mailen voor vragen
gr a3
Hoi Adrie,
Dank voor je reactie. Helaas heb ik onlangs een nieuwe laptop moeten kopen en daar draait mijn CorelDraw niet meer op (tenzij ik ervoor ga betalen). Ik ben nu bezig met het gratis tekenpakket Inkscape. Een paar resultaten kun je hier zien: viewtopic.php?f=247&t=31528&start=10.
De werkwijze van Inkscape lijkt heel erg op CorelDraw, dus ik zal binnenkort met jouw tip eens verder gaan.
Ron van der Velpen
Hoogeveen

http://www.vandervelpen.nl

Gebruikersavatar
Klaaz
Starter
Berichten: 520
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 16:24
Locatie: Heerde

Re: Decals

Bericht door Klaaz »

Hallo,

Ik heb hier een set decals voor een CC8800 van Mammoet.
Maar het gaat hier om een gladde kunststof laag die vrij los op het ondervel zit.
Als ik een stuk los haal is het ook niet klevend zoals bij een sticker.
De rode vlakken van de afdruk zijn aan de onderzijde (de kant tegen het ondervel aan) wit en wat ruw,
net niet klevend.
De vraag is nu, hoe kan ik deze decals opbrengen?
Het zijn geen stickers en ook geen watertransfers....... (ch)
gr. Klaaz

hijs·kraan (de ~)

1 werktuig om zware lasten op te hijsen => kraan

Gebruikersavatar
W.de Groot
Starter
Berichten: 564
Lid geworden op: wo 21 apr, 2010 16:44
Locatie: OUDKARSPEL

Re: Decals

Bericht door W.de Groot »

hallo klaaz
als ik het goed heb zitten de decals onder een doorzichtige folie. als je de decal die je nodig hebt op maat hebt gemaakt haal je het ondervel er voorzichtig vanaf zodat de decal aan de folie blijft zitten.
dan plaats je de decal op de juiste positie en wrijf je deze vast op het model.als het goed is blijft de decal op het model vast zitten en kun je de folie langzaam verwijderen.

fred

Gebruikersavatar
Klaaz
Starter
Berichten: 520
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 16:24
Locatie: Heerde

Re: Decals

Bericht door Klaaz »

Dat ga ik proberen! :)
gr. Klaaz

hijs·kraan (de ~)

1 werktuig om zware lasten op te hijsen => kraan

Gebruikersavatar
Klaaz
Starter
Berichten: 520
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 16:24
Locatie: Heerde

Re: Decals

Bericht door Klaaz »

Niet gelukt, de decal blijft aan de doorzichtige folie zitten en niet aan het model.
Wat nu?..........
gr. Klaaz

hijs·kraan (de ~)

1 werktuig om zware lasten op te hijsen => kraan

Gebruikersavatar
ludopoot
Nieuw forumlid
Berichten: 2
Lid geworden op: do 8 sep, 2011 20:51

Re: Decals

Bericht door ludopoot »

Hallo mannen,

Ik wil mijn modelbouw projectje weer eens oppakken sinds een aantal jaren. En 2 mooie Mammoet trekkers maken.
Dit hele thread heb ik gelezen, maar bij welke winkel/ persoon - die nog bestaat en deze decals heeft - kan ik Mammoet decals kopen in 1:50 voor vrachtwagens / Daf en of Mercedes??

Groet,
Ludo

Gebruikersavatar
Poclain-freak
Starter
Berichten: 848
Lid geworden op: di 9 nov, 2004 21:33
Locatie: Berlicum

Re: Decals

Bericht door Poclain-freak »

Vanwege het feit dat ik steeds tegen problemen aanliep voor wat betreft de witte decals op transparante ondergond , heb ik besloten om samen met de plaatselijke drukkerij een
speciale printer aan te schaffen om decals te kunnen maken .

Dus voor degene die op zoek zijn naar decals , ook in het wit ..........even een berichtje naar : info@drukkerijvoets.nl.

MvrGr Leon.
Gu kunt de groetuh uit Brabant krijguh..........

Gebruikersavatar
Klaaz
Starter
Berichten: 520
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 16:24
Locatie: Heerde

Re: Decals

Bericht door Klaaz »

Poclain-freak schreef:Vanwege het feit dat ik steeds tegen problemen aanliep voor wat betreft de witte decals op transparante ondergond , heb ik besloten om samen met de plaatselijke drukkerij een
speciale printer aan te schaffen om decals te kunnen maken .

Dus voor degene die op zoek zijn naar decals , ook in het wit ..........even een berichtje naar : info@drukkerijvoets.nl.

MvrGr Leon.
Dat is goed nieuws! Je kunt dus alles printen, wit en kleur op een transparante ondergrond?
Aanleveren in pdf?
gr. Klaaz

hijs·kraan (de ~)

1 werktuig om zware lasten op te hijsen => kraan

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Decals

Bericht door Bart »

Prima. (Y)

@ Klaas, dit is de omschrijving van Drukkerij Voets:
Aanleveren van uw eigen ontwerpbestand
Indien u uw eigen ontwerpbestand wilt aanleveren, kunt u onderstaande specificaties aanhouden:

Bestand bij voorkeur aanleveren als PDF. Deze PDF dient (indien mogelijk) een afloop te hebben van 3 mm en voorzien te zijn van snijtekens.

Open bestanden kunnen aangeleverd worden in de volgende programma’s: Illustrator – Photoshop – Indesign – Word – Excel – Powerpoint – Coreldraw. Alle afbeeldingen en lettertype’s bijsluiten.

Digitale bestanden kunt u aanleveren op de volgende manieren: CD-Rom/DVD – USBstick – via e-mail info@drukkerijvoets.nl tot 5 MB – via www.wetransfer.nl naar info@drukkerijvoets.nl (vanaf 5 MB).

Instructies m.b.t. het ontwerp: Kleur: Aanleveren in CMYK. Bij aanlevering in RGB kunnen kleuren afwijken. Resolutie: Foto’s en logo’s moeten voldoende scherp zijn, resolutie foto’s minimaal 300 dpi. Afloop: Bij een aflopend ontwerp, foto’s en/of kleurvlakken 3 mm buiten het originele formaat laten aflopen. Dit voorkomt witte randen bij het schoonsnijden van het drukwerk.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Plaats reactie

Terug naar “Overige”