Nieuwe minaturen 2013/2014

Post hier alle informatie over alle overige modellen.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
robiinnsijbom
Starter
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 19 sep, 2011 18:10
Locatie: Emmen.

Re: Nieuwe minaturen 2013/2014

Bericht door robiinnsijbom »

noa schreef:Bordje hoort voor op de trekker.
Andere weet ik zo niet.(misschien een foto plaatsen)
Bedankt voor je reactie maar voor op de trekker zit er standaard op gemonteerd.

Hele model al over de kop gehad. Ook krijg ik de zwanenhals niet in de juist hoek zodat de eerste 2 assen de grond raken. Iemand tips over wat het kan zijn? Andere modellen heb ik op de zelfde wijze gemonteerd en daar is het wel goed bij.

Mvg
Super bennie.

AsfaltVerwerkingNoord

transploft
Forumlid
Berichten: 1808
Lid geworden op: do 1 okt, 2009 17:59
Locatie: voorhout
Contacteer:

Re: Nieuwe minaturen 2013/2014

Bericht door transploft »

Is dat bordje niet voor achterop de euro?
Blitzcranes op instagram/Nino Blitz kraanfotografie op facebook/ http://www.hijskraanhuren.nl

robiinnsijbom
Starter
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 19 sep, 2011 18:10
Locatie: Emmen.

Re: Nieuwe minaturen 2013/2014

Bericht door robiinnsijbom »

Daar komt een ander bij geleverd soort bordje.
Super bennie.

AsfaltVerwerkingNoord

transploft
Forumlid
Berichten: 1808
Lid geworden op: do 1 okt, 2009 17:59
Locatie: voorhout
Contacteer:

Re: Nieuwe minaturen 2013/2014

Bericht door transploft »

Extra bordje dan
Blitzcranes op instagram/Nino Blitz kraanfotografie op facebook/ http://www.hijskraanhuren.nl

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Re: Nieuwe minaturen 2013/2014

Bericht door Jorn »

Jorn schreef:Op Facebook kwam ik een foto tegen van een Liebherr PR736 bulldozer:

Fabrikant zou NZG zijn, verder geen informatie. Misschien volgende week tijdens de Steinexpo (ch)
Niet op de Steinexpo dus, maar op Facebook zag ik het model bij Giftmodels aangekondigd staan voor kerst 2014.
En de fabrikant is inderdaad NZG :leuk
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Ronaldj
Starter
Berichten: 159
Lid geworden op: di 29 jul, 2014 16:24

Re: Nieuwe minaturen 2013/2014

Bericht door Ronaldj »

Bij de Mammoet Volvo zit een dikke schotelplaat die kan je los halen. als die er tussen uit is zakken de assen wel goed.

Gebruikersavatar
ET
Forumlid
Berichten: 2596
Lid geworden op: zo 1 apr, 2007 21:36
Locatie: Den Haag

Re: Nieuwe minaturen 2013/2014

Bericht door ET »

Of gewoon wat harder aan de wielen trekken. Bij deze combi zitten ze goed vast als de wielen zijn ingetrokken
Groetjes Eddie.

Gebruikersavatar
Rick. B
Forumlid
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo 9 mei, 2010 18:04

Re: Nieuwe minaturen 2013/2014

Bericht door Rick. B »

Ik kan mij herinneren dat ik mijn LG 1750 in de Felbermayr kleuren heb gekocht voor 625,00 €. Dit model, in de Wasel kleuren kost maar liefst 899,00 €!

Het gaat niet zo goed bij Conrad gezien de recessie & concurrentie. Dus persen ze nog even wat extra winst uit hun succesvolle LR/LG 1750 model.

http://www.msw-modelle.com/de/Gittermas ... Nav0=quick

mol
Starter
Berichten: 547
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 7:15
Locatie: haarlem

Re: Nieuwe minaturen 2013/2014

Bericht door mol »

Ik kan mij herinneren dat de LG1750 in Grohmann kleuren op een gegeven moment voor €500,- verkocht werd bij Heavy transport models. En dat het model in Liebherr geel €450,- koste. Een bedrijfskleur is mooi en gewild maar voor dit bedrag? Als het slecht gaat met Conrad dan zal men toch het detailniveau eens omhoog moeten gooien. De kwaliteit (sterkte van de constructie) is altijd goed geweest op wat kunststof delen na. Waarschijnlijk komt het omdat Conrad ervoor heeft gekozen in Duitsland te blijven produceren. Arbeidsloon ligt hier nu eenmaal flink hoger dan in China.

Aan de andere kant weet NZG ook van prijs opdrijven.
De 994 en de 9350 kosten € 150 in hoog- of dieplepel uitvoering toen zij enkele jaren geleden uitgebracht werden. De 9350 in Tavura kleurstelling kost ineens €289,-????? En de nieuwe 9400 in wit kost €249,- Deze prijzen hebben niets te maken met gestegen materiaalkosten. Dit is een onzin smoes van de handelaren en fabrikanten. Er zit simpelweg te weinig materiaal (gewicht) in een model om deze prijsstijgingen te rechtvaardigen. De laatste keer dat ik keek waren de modellen niet van goud gemaakt dus duur en edelmetaal (kent grote prijsstijgingen en dalingen) kan je het materiaal niet noemen. Dat de loonkosten ook in China langzaam stijgen in logisch. Maar zo snel gaat dat ook weer niet.
Daarnaast is er nog iets anders vreemds. In principe bepaald bij dit soort modellen (Merken als YCC produceren voor de verzamelmarkt dus hier geld dit niet voor) de OEM (Liebherr in dit geval) welk model er tegen welke prijs in de fabriekskleurstelling komt. Zij zijn de grootste afnemer en betalen de ontwikkelkosten en mallen. Daarnaast is er een verzamelcircuit wat voor de bouwer van het model (Conrad in dit geval) gewoon extra inkomsten is. De kosten zijn hier gering (productiekosten, kosten voor merkrecht en wat extra kosten voor handeling omdat de partijen kleiner zijn) de rest is winst. Zeker bij een uitgemelkt model als de LG en LR 1750 serie zouden de kosten dus eerder lager moeten worden. De ontwikkelingskosten zijn immers al lang betaald terug verdiend. Met stijgende materiaal kosten en stijgende lonen zou de prijs dus eigenlijk makkelijk gelijk kunnen blijven.
Hier geld dus weer het simpele handel principe: kijken of de klant hapt en het product koopt. Kortom de verzamelaar heeft in dit geval te sleutel in handen. Dat klinkt makkelijk maar er is keus zat op de markt momenteel. De prijs kan dan een hele goede reden zijn om een model niet te kopen. En toch geloof ik niet dat merken als Conrad en NZG deze modellen allemaal verkopen ondanks dat deze als “uitverkocht” worden aangegeven. Al is het maar om de simpele reden dat de verzamelmarkt ook weer niet zo enorm groot is en ik weinig mensen ken die ruimte hebben om zoveel grote kraanmodellen kwijt te kunnen (CC8800, LR/LG 1750, Manitowoc18000, LR 1600, LTM 11200 e.d.)
Voor €899,- laat ik de LG in ieder geval zeker staan. Voor deze bedragen stel ik eisen aan een model waar alleen YCC en CCM aan kunnen voldoen. Wat kranen betreft staat de Kobelco van Tonkin op mijn lijstje. Mooie prijs kwaliteit verhouding en een prachtig model wat veel gedetaillerder is dan de LR/LG 1750. Door de fouten van de eerste serie wacht ik nog even op de tweede serie ergens volgend jaar.
Land Rovers lekken geen olie. Ze markeren hun territorium!

Gebruikersavatar
Victor
Forumlid
Berichten: 4642
Lid geworden op: do 26 jun, 2008 19:26
Locatie: Oosterhout

Re: Nieuwe minaturen 2013/2014

Bericht door Victor »

899 euro voor een LG 1750 zou ik minder moeite mee hebben als Conrad eindelijk eens zou investeren in mastsysteem-uitbreiding.
Derrick-verlenging, vaste jib F met afspanning... minimaal SL9D2FB, nog beter SL12D2FB met de 3 bredere mastdelen.
"Farbe: MSW-Exclusiv", volgens mij gaat het meeste van die extra prijs naar MSW.
Leuk dat MSW tegenwoordig zelf initiatieven neemt voor meer kleurvarianten van modellen, maar de prijs moet wel in verhouding staan.

Op Hansebube trouwens ook kritiek op deze prijs, MSW zal daar wel met een reactie komen.

Plaats reactie

Terug naar “Overige”