HHCMC

Post hier alle informatie over alle overige modellen.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Ron
Forumlid
Berichten: 3506
Lid geworden op: wo 9 nov, 2005 22:55
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

HHCMC

Bericht door Ron »

Randy schreef:Te koop tegen ieder aannemelijk bod:
Heavy Haulage and Crane Model Club-magazines vanaf 2000, nr. 1 tm 2009, nr 2. Volgens mij was dat ook de laatste uitgave van de inmiddels opgeheven modelclub.
Bieden per pb en alleen voor de hele partij, 38 stuks.
Randy (en natuurlijk alle andere lezers): zover ik weet is de HHCMC nooit officieel opgeheven.
Ik ben er begin 2009 (ik was inmiddels voorzitter) uit het bestuur gegaan, waar er 3 anderen voor in de plaats kwamen. Dat er daarna door omstandigheden nog maar 2 bladen verschenen en het verder stil bleef snap ik ook nog steeds niet. Het gebeurt nog steeds op beurzen enzo dat ik wordt aangesproken over hoe het nu gaat met deze club. Heb ik verder geen moeite mee, ik heb destijds immers ook mijn nek uitgestoken en dat blijft mij achtervolgen. Maar, ik kan iedereen recht in de ogen kijken en heb volgens mij met niemand onenigheid hierover.
Wel heb ik regelmatig mails gestuurd naar de "nog actieve" bestuurders om eens een keer duidelijkheid te geven aan de leden. Zelfs vorige maand nog. De mails werden ook keurig beantwoord, maar verdere acties bleven uit. Ook na mijn vorige mail blijft het wel erg stil.

Niet netjes om dit zo te plaatsen? Mag dan zo zijn, maar ik zie geen andere mogelijkheden meer om HHCMC te activeren om de boel definitief op te heffen (hoe zeer dat mij ook doet!)
Ron van der Velpen
Hoogeveen

http://www.vandervelpen.nl

Koen
Starter
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:48
Locatie: Maarheeze

Re: HHCMC-magazines

Bericht door Koen »

Het klopt inderdaad dat de HHCMC nog steeds niet is opgeheven. Ron heeft hierin gelijk.
Spijtig dat hij dit forum als medium gebruikt om zijn onvrede hierover te ventileren, maar dat mag op een forum.
Ik voel mij genoodzaakt om aan te vullen dat ik en het enige andere bestuurslid willen de club nog wel degelijk opheffen en alles afhandelen, maar door onder andere tijdsgebrek en een heel ander leven dan enkele jaren geleden is dit nog steeds niet gebeurd. Maar, dit komt echt nog wel goed.
Helaas maken dit soort steken onder water mijn motivatie om tempo te maken juist minder groot.
Van de drie nieuwe bestuursleden waar Ron over spreekt waren er na een paar maanden geen meer over, de twee bestuursleden die er nog wel waren zijner nog steeds.... al hoor je er te weinig van. Ron weet dit volgens mij ook.
Kortom, voor diegenen die zich druk maken over de status van de HHCMC, heb nog even geduld.
Voor degenen die interesse hebben in de bladen: doe Randy een leuk bod, want het zijn toch wel leuke bladen, met echte old-skool verbouwingen en zelfbouw.

Randy, sorry voor het gebruiken van jouw topic.

koen
Koen

als 't maar rookt, herrie maakt en zwaar is.

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Re: HHCMC-magazines

Bericht door Cris »

De afhandeling van het bestaan van HHCMC verdient geen schoonheidsprijs, verre van dat. En daar spreek ik niemand op aan, behalve mijzelf ($) . Ik ben of was ook bestuurslid. Ik was verantwoordelijk voor het uitbrengen van het blad.
En daar ging het mis.
De eerste twee bladen gingen nog, maar toen.......kwam er niets meer. Ik had ook geen artikelen meer gekregen.
Er was helemaal niets om over te schrijven. Het blad moest het hebben van de leden.
Verder had ik ruimtegebruik, ging mij pc en printer kapot en kreeg ik slapeloze nachten vanwege het versturen van de bladen.
Wel jammer want de uitstapjes waren erg leuk. De eerste bladen zijn ook het leukst. Ik lees nog regelmatig de verbouwartikelen van O.a. Sjoerd Keidel.

Maar goed, het was een andere tijd. Nu is internet daarvoor in de plaats gekomen en is het maken van een goed uitziend clubblad te duur.
Cris

Gebruikersavatar
Medium Demag
Starter
Berichten: 953
Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
Locatie: Gouderak
Contacteer:

Re: HHCMC-magazines

Bericht door Medium Demag »

Ik ben ook lid geweest en begrijp de discussie/verhandeling.
Een idee om er een nieuw topic aan te wijden?
Wellicht zijn er meer mensen die willen reageren?
Hopelijk zonder steken onder water etc.
Hoewel ik als outsider de opmerking van Ron ook niet zo zie.

Gebruikersavatar
eef7260
Starter
Berichten: 654
Lid geworden op: wo 15 feb, 2012 23:06
Locatie: Mooie stad achter de duinen
Contacteer:

Re: HHCMC-magazines

Bericht door eef7260 »

Ben ook lid geweest vanaf het eerste uur en ben denk ik iets eerder als Ron uit de club gestapt.
Erg goede herinneringen aan div evenementen en reisjes o.a. naar de liebherr fabriek en bauma.
Inderdaad tijden zijn veranderd en het internet voorziet ons nu van een aanbod wat zo veel groter is als welk blad dan ook.
Maar ik vindt het eigenlijk ook wel prettig dat nu de status van de club eens duidelijk wordt ( als ex lid toch altijd nog goede herinneringen )
Enigste puntje wat misschien niet de schoonheidsprijs verdient is het in het verkoop topic van Randy te doen.
Maar ja had hij een eigen topic hier over moeten starten dan waren de reacties denk ik beslist minder diplomatiek geweest.
Spijtig dat hij dit forum als medium gebruikt om zijn onvrede hierover te ventileren
Wat stel je dan voor het VIVA forum of zo , dan weet je zeker dat geen enkel oud hhcmc het ooit te lezen krijgt.
Nu weet een tenminste een redelijke groep mensen hoe het ervoor staat , lijkt mij een prima zaak toch.

Eef

Gebruikersavatar
Ron
Forumlid
Berichten: 3506
Lid geworden op: wo 9 nov, 2005 22:55
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: HHCMC-magazines

Bericht door Ron »

Om het topic van Randy inderdaad niet te veel te vervuilen, kan Cris het topic mogelijk splitsen voor ons.
Ron van der Velpen
Hoogeveen

http://www.vandervelpen.nl

Gebruikersavatar
Tim
Forumondersteuning
Berichten: 1387
Lid geworden op: zo 13 apr, 2008 21:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: HHCMC-magazines

Bericht door Tim »

Ron schreef:Om het topic van Randy inderdaad niet te veel te vervuilen, kan Cris het topic mogelijk splitsen voor ons.
Bij deze is het topic gesplitst.

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Re: HHCMC

Bericht door Jorn »

Waarom zou de HHCMC moeten worden opgeheven?
Is het niet mogelijk om in een andere vorm verder te gaan?

Bijvoorbeeld als online magazine, met een uitbreiding van modellen van bouwmachines.
Zeg maar zoiets als het Duitse tijdschrift Baggermodelle en dan als online versie.

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Zelf zou ik dan best bereid zijn om stukjes te schrijven, liefst over modelwaarderingen.

Gr. Jorn
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Koen
Starter
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:48
Locatie: Maarheeze

Re: HHCMC

Bericht door Koen »

Iedereen wel degelijk bedankt voor jullie reacties en betrokkenheid. Schrijven in dit topic voelt beter dan via Randy zijn advertentie.
Het voelt toch goed om te lezen dat er nog betrokkenheid is bij de HHCMC. Deze conclusie wil ik voorop stellen.

Ik heb jarenlang het clubblad geschreven en een bestuursfuctie gehad binnen de club. Ruim voor Rons aftreden heb ik veelvuldig gevraagd naar opvolgers, omdat ik dolgraag wilde stoppen wegens tijdsnood. Geen enkele reactie volgde, net zoals ik nauwelijks kopij kreeg. Dit resulteerde in afnemende motivatie. Maar, omdat we met slechts drie bestuursleden waren wilde ik niet stoppen. Vooral omdat ik bang was dat onze goede oude club zou vervallen zonder redactie. Rons aftreden kwam voor mij vrij onverwacht. Persoonlijk vooral omdat ik ook dolgraag wilde stoppen, maar de stap juist nooit doorzette om de club maar te helpen.... en gevoelskwestie.
Met Rons vertrek kwamen er drie bestuursleden bij, twee vielen in no time weer af. Cris heeft het het langst volgehouden. Vervolgens waren Eric en ik met twee man, terug bij af...alleen was ik interim voorzitter.
Daarbij kreeg ik, eerlijk waar, vrijwel geen vragen van leden. Alleen Ron heeft zich met regelmaat gemeld. Ook sprak ik op de beurzen met de leden uit de 'harde kern' maar dat is nog geen 10% van het ledenbestand. Schijnbaar interesseerde de rest zich niet in de club?
Dit alles heeft tot radiostilte geleid, tijdsgebrek, afnemende motivatie, voor wie doe ik het eigenlijk?

Ik ben nog steeds van plan de club op te heffen, wegens gebrek aan interesse door de leden. Plan? Formeel moet dit via een ledenvergadering, maar ik wil het via een digitalen stmming doen. Dit middels een mailing aan de leden die het laatste contributiejaar hebben betaald (het jaar dat de contributie door ons ook weer is teruggestort aan iedereen). Bij voldoende stemmen, wordt de club opgeheven en de financien keurig afgewerkt. Het kasgeld gaat volgens de statuten naar een goed doel.

Uiteraard sta ik open voor initiatieven om de club voort te laten bestaan. Ik zou niet liever willen en juist daarom heb ik het veel te lang gerekt. Weg is weg, en dat is hoe dan ook jammer. Bedenk wel dat de club in feite is ingehaald door het digitale tijdperk. Ik steun vrijwel ieder initiatief, maar wens zelf geen bestuursfunctie te bekleden. Je zult dus met een compleet nieuw bestuur van start moeten.

Ik had het niet verwacht, maar toch heeft Ron de aanzet gegeven om toch een beter gevoel te krijgen. Juist doordat ik nu weer de betrokkenheid voel van mensen, welke ik niet vaak mocht voelen. Bedankt.
Ik ben er nog, voel nog altijd betrokkenheid en besef ter dege dat het allemaal niet netjes is verlopen. Dat voorop.
Ik ga er mee aan de gang, maar verwacht niet in een paar dagen een uitwerking.


groet,
Koen van Dijk
Koen

als 't maar rookt, herrie maakt en zwaar is.

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: HHCMC

Bericht door geertyke »

Waarom moet het naar een goed doel. Dat hoort terug zoals het hoort naar de leden!

Plaats reactie

Terug naar “Overige”