Leveringsproblemen, heeft iemand een oplossing?

Post hier alle informatie over alle overige modellen.

Moderator: Jorn

Plaats reactie
Advertentie post before
kraanjongen
Starter
Berichten: 711
Lid geworden op: wo 14 nov, 2012 20:06
Locatie: België

Leveringsproblemen, heeft iemand een oplossing?

Bericht door kraanjongen »

Beste(n),

ik heb wat problemen met een handelaar.
Vorig jaar, in 2015, bestelde ik de Ltm 1350 Felbermayr en Roxu. Spijtig genoeg zijn deze modellen nooit tot bij mij gekomen, het pakketje is verloren geraakt met DHL zei hij.
Hij ging dat aankaarten bij DHL en zorgen dat ik mijn geld terugkreeg, maar tot op de dag van vandaag heb ik nog altijd geen cent teruggezien, terwijl hij mij zelf al vertelt heeft dat DHL het geld teruggestord heeft. 2 weken geleden beloofde hij mij dat hij het geld zou storten en mij ging verwittigen, maar ik heb nog altijd niets gehoord.

Dit is niet het enigste geval...ik heb bij hem ook de Ltm 1500 Neeb, Lr 1600 Neeb en Ltm 11200 Chi Deh bestelt en deze zijn ook nog altijd niet toegekomen.
Vorige week vroeg ik hem achter info (track&trace) over de modellen en het geld, want hij ging alle 3 de modellen versturen met een dag tussen. Heb de dag van vandaag nog geen 1 van deze 3 modellen ontvangen en wederom vroeg ik achter uitleg. Bij de Ltm 1500 was er teveel banaanvorm dus deze zijn teruggestuurd, de Lr 1600 stond als verzonden maar geen track&trace bij en de Ltm 11200 Chi Deh stond klaar voor vertrek en voor het geld ging hij zelf persoonlijk kijken vorige week zaterdag en mij die dag een bericht terug sturen.
Ik stuur een antwoord terug met de vraag of hij mij dan de track&trace wil doorsturen en mij verder op de hoogte houden. We zijn nu een weekje verder en ik heb nog altijd niets ontvangen.

Heb ondertussen nog eens een mailtje gestuurd met de vraag waar mijn informatie blijft, maar daar heb ik ook nog steeds geen antwoord op...Alles bij elkaar geteld hebben de modellen toch wel een mooie waarde en ik ben dus bang om deze modellen nooit te ontvangen. Heeft er iemand enig idee wat ik kan doen, buiten ongeloofelijk veel geduld hebben? (en ik heb al héél veel geduld gehad vind ik)

Groeten

piledriver
Forumlid
Berichten: 3359
Lid geworden op: wo 1 nov, 2006 19:17
Locatie: Zuid Holland

Re: Leveringsproblemen, heeft iemand een oplossing?

Bericht door piledriver »

als we niet weten wie het is , kunnen we ook geen ervaringen delen of een oplossing aanbrengen

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Re: Leveringsproblemen, heeft iemand een oplossing?

Bericht door Cris »

Zo te lezen is het een privé persoon bij wie je dure modellen hebt besteld. Is altijd risicovol. Het dievengilde weet inmiddels ook wel van de waarde van dit soort modellen, dus dan moet je wel zorgvuldig te werk gaan. Alleen bij bekende sites bestellen of kopen op een beurs of in een winkel.

Bij DHL gaat wel meer mis. Daar kan het ook aan liggen. Wel verscrikkelijk als je betaald hebt maar niks hebt ontvangem. Hopelijk komt het nog goed.
Cris

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Re: Leveringsproblemen, heeft iemand een oplossing?

Bericht door Jorn »

Het gaat hier niet om een privé persoon maar een zeer bekende handelaar.
De naam is op dit moment niet van toepassing, Kraanjongen vraagt om tips en niet om ervaringen.

Groeten Jorn
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

rick123
Forumlid
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 12:35
Locatie: Kudelstaart NH

Re: Leveringsproblemen, heeft iemand een oplossing?

Bericht door rick123 »

Wanneer je er totaal niet uitkomt met de verkoper, kun je gaan ''dreigen'' met het in de hand nemen van een jurist of advocaat. Dit hoef je niet écht te doen (kost klauwen vol geld), maar door dit te zeggen zorg je wel vaak dat er wat meer druk achter wordt gezet. Zeker als je over de alle (NAW) gegevens van de verkoper beschikt. Wel moet je oppassen dat je dit niet te vroeg doet, want de relatie met de verkoper wordt er vaak niet beter op. (po)

Ook de consumentenbond heeft e.a. voorgeschreven over dit onderwerp:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... uisbezorgd

Gebruikersavatar
trianon
Forumlid
Berichten: 1647
Lid geworden op: zo 1 jan, 2012 21:51
Locatie: Ieper België

Re: Leveringsproblemen, heeft iemand een oplossing?

Bericht door trianon »

Staan er verkoopsvoorwaarden op de website van de verkoper, dan moet je deze eens goed doornemen. Of ze hem vragen ?

Ik hou me altijd aan één regel, zolang je geen track & trace ontvangen hebt is er nog NIETS opgestuurd,
elke prof. gebruiker bij DHL kan dit thuis aanmaken in 5 minuutjes en daarna kan jij exact zien hoe het zit.

Maar, heb jij de transportkosten van DHL vooraf betaald met track & trace en verzekering ?
Dan ben jij de opdrachtgever en ook de begunstigde van de verzekering toch ? Zie maar eens in de verkoopsvoorwaarden !!!!
Zo hebben wij onlangs een machine gekocht en tijdens transport is er iets verkeerd gegaan en de transport firma heeft alles terug betaald aan ons (de ontvangen) en niet de fabrikant.

Zelf heb ik het voordeel dat ik dichtbij een verkoper woon en ik ze altijd zelf ga ophalen en cash betalen.
En het vertrouwen is er ook, zodat ik nog NOOIT vooraf heb moeten betalen

kraanjongen
Starter
Berichten: 711
Lid geworden op: wo 14 nov, 2012 20:06
Locatie: België

Re: Leveringsproblemen, heeft iemand een oplossing?

Bericht door kraanjongen »

Voor moest het misschien helpen, het gaat over HTM. Ik heb daar in het verleden zo goed als al mijn modellen bestelt, maar sinds het verlies van de 2 Ltm 1350'ers heb ik daar niet zo'n goeie ervaringen meer mee :/

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Re: Leveringsproblemen, heeft iemand een oplossing?

Bericht door Cris »

Dan kan ik me niet voorstellen dat het aan de handelaar ligt. HTM lijkt me een betrouwbare handelaar. Staat ook altijd op beurzen, en is actief op hansebubeforum. Blijf in contact met hem en DHL, blijf vriendelijk. Samen komen jullie er vast wel uit. Zowel voor jou als voor hem is het belangrijk dat het opgelost wordt.
Cris

Gebruikersavatar
Tim
Forumondersteuning
Berichten: 1387
Lid geworden op: zo 13 apr, 2008 21:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Leveringsproblemen, heeft iemand een oplossing?

Bericht door Tim »

HTM is inderdaad wel een respectabele leverancier. Vraag anders of ze de modellen meenemen naar Ede en haal ze daar op. Is wel een ritje voor je, maar heb je ze wel.

Succes.

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Re: Leveringsproblemen, heeft iemand een oplossing?

Bericht door Randy »

Niet om het één of ander hoor, maar zou je niet beter wachten tot je de ene bestelling hebt voor je de volgende plaatst? Stel er gaat iets mis met de eerste, dan kan dat eerst zorgvuldig uitgezocht en opgelost worden.

Nu heb je 2 bestellingen staan die beiden niet lopen zoals verwacht, maar HTM is ook afhankelijk van distributeurs. Jij bent de afnemer die nu problemen heeft met HTM; HTM op hun beurt zit tussen jouw en hun leveranciers in. Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat jouw klachten over beide bestellingen nu hun reacties daarop gaan kruisen, waardoor zij wellicht geagiteerd raken en jou een tijdje in het ongewisse laten.

Dus wacht nog maar even af. Bovendien begint morgen de Spielwarenmesse, waarvan ik zeker weet dat HTM daar aanwezig zal zijn. Misschien melden ze het niet op de site, maar je weet toch ook dat Mammoet Store vertraging of zelfs sluiting vermeldt tijdens belangrijke events waar ze aanwezig zijn.

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Plaats reactie

Terug naar “Overige”