Lading, deelbaar / ondeelbaar
Advertentie post before
- bartjee-hmf
- Starter
- Berichten: 374
- Lid geworden op: wo 24 jun, 2009 18:47
- Locatie: Zevenhoven
- Contacteer:
Re: DDM Transport
Ik geloof je graag, jij zal het toch moeten weten ... kan goed zijn dat ik het ook gewoon niet goed begrepen had!Buntjuuh schreef:Had helemaal over je reactie heen gelezen Bart, maar door Speedy lees ik hem alsnog.bartjee-hmf schreef:Volgens mij geld dat 5 meter vanaf de achterse as al even niet meer! Dat word bij ons op de zaak al even verkondigd tenminste!
Bij jullie op de zaak hebben ze het dan toch niet juist. Zoals Speedy al aangaf geldt de regeling nog steeds.
Staat vermeld onder artikel 5.18.13 in de Regeling voertuigen.
Grt Wiebrand
Re: DDM Transport
Voor deelbaar geldt maximaal 1,00m (volgens mij is het inmiddels al 0,80m of 0,75m) achter achterzijde voertuig, met een maximum van 5,00m achter de achterasbartjee-hmf schreef:Volgens mij geld dat 5 meter vanaf de achterse as al even niet meer! Dat word bij ons op de zaak al even verkondigd tenminste!Buntjuuh schreef:Deelbare lading:
Oversteek lading aan achterzijde : 1,00m en 5,00m vanaf hart achterste as
Ondeelbaar mag dus meer als 1,00m achter het voertuig uitsteken.
Re: DDM Transport
Nope, nog steeds geldt 1,00m (Regeling Voertuigen art. 5.18.12)Adam schreef:(volgens mij is het inmiddels al 0,80m of 0,75m)
Nu weer op naar de plaatjes
-
- Starter
- Berichten: 309
- Lid geworden op: za 3 nov, 2007 18:17
- Locatie: leidschendam
Re: DDM Transport
men is alleen te lui om de kraan te demonteren volgens mij of ze houden de kraankosten in hun zak weet niet andersX-Seal schreef:Heb dit erover kunnen vinden
Kopstuk van deze kraan is 5 meter, dus volgens het bovenstaande mag het net. Alleen als je er 1 heb die zegt dat het deelbare lading betreft dus gewoon niet, maar goed dat is maar net wat pretpet voor humeur heb denk ik.Uitstekende lading voertuigen:
Maximaal mag bij voertuigen uitsteken:
* zijden van het voertuig: auto - 20 cm. per kant. Aanhangers tot een breedte van maximaal 3.00 meter indien de lading ondeelbaar is (uitzondering - zie 2.55 meter standaardregel)
* achterzijde: maximaal 1.00 meter, zonder dat er een markeringsbord gevoerd moet worden (zorg dat de kentekenplaat leesbaar blijft)
Met markeringsbord -hetgeen geldt voor ondeelbare lading- mag de lading maximaal uitsteken:
* voorzijde: motorvoertuigen maximaal 1.00 meter, gemeten vanaf het hart van het stuurwiel. Aanhangwagens verboden, indien de lading langer is dan het uiterste punt van de trekstang
* achterzijde: voor zowel motorvoertuigen als aanhangwagens: maximaal 5.00 meter, gemeten vanaf de achteras
Nu maar weer ontopic gaan en deze discussie of verplaatsen of laten wat het is denk ik
Nu weer ontopic
DDM Transport
Voorover uitstekende lengte wordt tegenwoordig gemeten vanaf hart vooras en niet meer van hart stuurwiel
De mijne is .... mtr lang
Re: Lading, deelbaar / ondeelbaar
Mag je nog voor over uitstekend laden dan?
Ik dacht dat je helemaal niet meer voor de cabine uit mocht steken?
Ik dacht dat je helemaal niet meer voor de cabine uit mocht steken?
Re: Lading, deelbaar / ondeelbaar
Waarom zou dat niet meer mogen.
Als je een normale kabine zou hebben (2,75cm hoog) i.p.v. zo'n kabine waar je binnen trompoline kunt springen, heb je boven je dak nog ruimte voor 1,25cm.
Waarom zou je deze ruimte niet benutten en volgens mij is 2,50cm voor de stuurpen vrij van ontheffing. Dus hier mag je gewoon gebruik van maken.
Als een politie agent wakker zou zijn, gaan alle mobiele dieplepels met mono-block giek ala moment van de weg en zouden vervoerd moeten worden op een dieplader i.v.m. uiterste van de giek zit meer dan 2,50cm voor de stuurpen.
Dit is ook de rede dat je in het buitenland haast geen mobiele dieplepels ziet met mono-block giek.
groetjes Rapier
Als je een normale kabine zou hebben (2,75cm hoog) i.p.v. zo'n kabine waar je binnen trompoline kunt springen, heb je boven je dak nog ruimte voor 1,25cm.
Waarom zou je deze ruimte niet benutten en volgens mij is 2,50cm voor de stuurpen vrij van ontheffing. Dus hier mag je gewoon gebruik van maken.
Als een politie agent wakker zou zijn, gaan alle mobiele dieplepels met mono-block giek ala moment van de weg en zouden vervoerd moeten worden op een dieplader i.v.m. uiterste van de giek zit meer dan 2,50cm voor de stuurpen.
Dit is ook de rede dat je in het buitenland haast geen mobiele dieplepels ziet met mono-block giek.
groetjes Rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar
Re: Lading, deelbaar / ondeelbaar
Komen de feiten weer
Deelbare lading
Oversteek lading aan voorzijde -> NIET toegestaan
(Regeling Voertuigen 5,18.12)
Ondeelbare lading
Oversteek lading voorzijde motorvoertuig >3500kg: 4,30m t.o.v. hart vooras
(Regeling Voertuigen 5.18.13)
Bron: TET RDW
Deelbare lading
Oversteek lading aan voorzijde -> NIET toegestaan
(Regeling Voertuigen 5,18.12)
Ondeelbare lading
Oversteek lading voorzijde motorvoertuig >3500kg: 4,30m t.o.v. hart vooras
(Regeling Voertuigen 5.18.13)
Bron: TET RDW
Re: Lading, deelbaar / ondeelbaar
Dus heipalen boeren en buizenrijders mogen maar één paal meenemen???
Re: Lading, deelbaar / ondeelbaar
Volgens mij is een heipaal ondeelbaar of rij jij wel eens "deelbare" heipalenSleaze schreef:Dus heipalen boeren en buizenrijders mogen maar één paal meenemen???