Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
Advertentie post before
Terreinvoertuigen, asopstelling, keuze's e.d.
[EDIT Bart] Onderstaand heb ik uit het Geruchten & Feiten topic over Ginaf gesplitst. Het ging niet meer over de doorstart, maar over het gebruik van technologie, asopstellingen, etc.
Het transport-techniek subforum lijkt mij daar een geschikte plek voor.
________________________________________________________________________
Eerst moet DAF zijn goedkeuring geven voor deze overname...
Het transport-techniek subforum lijkt mij daar een geschikte plek voor.
________________________________________________________________________
Ze hebben nog niets hoor jongens..sk2653 schreef:zijn die chinezen snel eigenaar van veel techniek geworden. worden ze straks in china gemaakt.
Eerst moet DAF zijn goedkeuring geven voor deze overname...
Stel vandaag uit wat morgen ook kan..
Dan heb je iedere dag werk..
Dan heb je iedere dag werk..
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet
Verklaar je nader!Peter K schreef:Eerst moet DAF zijn goedkeuring geven voor deze overname...
Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet
Staat een stukje geschreven op RTV Utrecht: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/412742/ ... -over.html
Daarin word vermeld dat DAF toesteming moet geven voor deze overname omdat Ginaf auto's bouwt op basis van de technologie van DAF.
Mocht de link niet werken kijk dan op: http://www.rtvutrecht.nl.
Daarin word vermeld dat DAF toesteming moet geven voor deze overname omdat Ginaf auto's bouwt op basis van de technologie van DAF.
Mocht de link niet werken kijk dan op: http://www.rtvutrecht.nl.
Stel vandaag uit wat morgen ook kan..
Dan heb je iedere dag werk..
Dan heb je iedere dag werk..
Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet
Zelfde probleem zoals bij Saab . Daar wil GM ook niet dat de chinezen de boel overkopen , gewoon voor hun technologie dat erin zit .
CAT 323 Next Gen @ BO grondwerken
Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet
Ik heb geen idee waar dit balletje heen rolt: DAF heeft immers ook al 19% aandelen Tatra genomen ? Dus wat wordt het: Gaat DAF opnieuw een leveringscontract tekenen met de nieuw op te richten firma Ginaf, of gaat een grote DAF dealer de wide-spread conversies doen, of zijn ze in Tsjechie een 11.5 tons gestuurd en aangedreven as aan het ontwikkelen ?
Ik durf er op dit moment echt geen voorspelling meer aan te wagen...
Ik durf er op dit moment echt geen voorspelling meer aan te wagen...
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet
Die 11,5 tons aangedreven stuuras kun je zo in Finland kopen, het widespreadsysteem is ook te koop, dus dat zal het probleem niet zo zijn. Maar of echt de DAF technologie er veel mee te maken heeft, ik geloof het niet. Want immers de producten worden niet echt met DAF samen ontwikkeld, GINAF gebruikt alleen componenten van DAF.
Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet
Sjanzo schreef:Ik heb geen idee waar dit balletje heen rolt: DAF heeft immers ook al 19% aandelen Tatra genomen ? Dus wat wordt het: Gaat DAF opnieuw een leveringscontract tekenen met de nieuw op te richten firma Ginaf, of gaat een grote DAF dealer de wide-spread conversies doen, of zijn ze in Tsjechie een 11.5 tons gestuurd en aangedreven as aan het ontwikkelen ?
Ik durf er op dit moment echt geen voorspelling meer aan te wagen...
Een nieuw merk dus:GINDATRA (ginaf,daf tatra)
Klinkt wel beetje chinees achtig.
Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet
Gewoon nog een merk erbij, truckland is dealer nu ook van tatra. Wij moeten in de nabije toekomst een kraan opbouwen op een tatra volgens mij. Ben benieuwt.
Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet
The-Cat-Man schreef:Die 11,5 tons aangedreven stuuras kun je zo in Finland kopen, het widespreadsysteem is ook te koop, dus dat zal het probleem niet zo zijn. Maar of echt de DAF technologie er veel mee te maken heeft, ik geloof het niet. Want immers de producten worden niet echt met DAF samen ontwikkeld, GINAF gebruikt alleen componenten van DAF.
Het grote probleem zal zijn om de RDW goedkeuring te krijgen voor 11.5 tons voorassen.
Dat dit niet zo simpel (vooral goedkoop) is blijkt wel uit het feit dat Terberg en Ginaf dat als enige hebben.
Een aangedreven voor as bouwen onder een 6 x 4 of een 8 x 4 is niet zo moeilijk. Maar om daar dan een goede terreinwagen van te maken is nog niet zo simpel. Kijk maar naar de prestaties van Scania op de TKD. Heeft lang geduurd voor die enigzins mee kon komen met de rest.
Maar voor 11.5 ton op de vooras heb je onderandere permanente aandrijving nodig. En daar komt nog wel het nodige bij kijken voor je dat goed hebt uitgedokterd.
Haast???? Ik ben aan het werk en niet op de vlucht............
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: [FEIT] Ginaf Trucks B.V. failliet
De 11,5 tons vooras (technisch zelfs 14 ton) van GINAF komt van Sisu uit Finland. naast deze 11,5 tons Sisu as, bouwt GINAF zelf ook nog de APG14250 vooras, welke op gebouwd is uit onderdelen van een DAF naafreductie achteras. De 11,5 tons vooras welke Terberg gebruikt komt van Meritor.Teddybeer schreef: Het grote probleem zal zijn om de RDW goedkeuring te krijgen voor 11.5 tons voorassen.
Dat dit niet zo simpel (vooral goedkoop) is blijkt wel uit het feit dat Terberg en Ginaf dat als enige hebben.
Een aangedreven voor as bouwen onder een 6 x 4 of een 8 x 4 is niet zo moeilijk. Maar om daar dan een goede terreinwagen van te maken is nog niet zo simpel. Kijk maar naar de prestaties van Scania op de TKD. Heeft lang geduurd voor die enigzins mee kon komen met de rest.
Maar voor 11.5 ton op de vooras heb je onderandere permanente aandrijving nodig. En daar komt nog wel het nodige bij kijken voor je dat goed hebt uitgedokterd.