Verbreders

Alles over de techniek in de transportsector vind je hier!
Plaats reactie
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Green Device
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: vr 26 okt, 2007 21:54
Locatie: Nunspeet

Verbreders

Bericht door Green Device »

Geachte collegaas ik heb 1 verbreder van mijn Nooteboom die aan vervanging toe is, gezien de prijs bij Nooteboom :shock: vroeg ik mij af of iemand tips heeft om ze zelf te maken en van welk materiaal. ik zag pas bij van het hek (paul?) op de dieplader geen originele zitten maar wel hele sterke aangezien ze nog keurig recht waren. of heeft iemand het tel.nr. van de monteur van van het hek via PB?
SPECIAAL TRANSPORT FORUM

tgx680
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: di 25 okt, 2011 19:27

Re: Verbreders

Bericht door tgx680 »

Hallo Leo,vraagje is het je verbredingsbalk of het klapstuk?
gr Dennis

Gebruikersavatar
Green Device
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: vr 26 okt, 2007 21:54
Locatie: Nunspeet

Re: Verbreders

Bericht door Green Device »

verbreding.jpg
verbreding.jpg (122.23 KiB) 5182 keer bekeken
het is de complete U met hout aan 2 oren die je gebruikt om een breedbed vloer te verbreden.Bij deze een foto van de nog hele verbreders.
SPECIAAL TRANSPORT FORUM

Gebruikersavatar
fabian 954
Forumlid
Berichten: 9065
Lid geworden op: zo 30 sep, 2007 11:16
Locatie: zwartsluis
Contacteer:

Re: Verbreders

Bericht door fabian 954 »

ga naar een ijzer boer en vraag als ze een u balk hebben liggen van het zelfde voormaat . ga naar een echt hout boertje ( ken er nog wel 1)
de bevesteging punten slijp je eraf en zet je over op de nieuwe en likje verf erover en klaar ;)
het is pas crisis als het bier op is

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Verbreders

Bericht door Sleaze »

Ik heb er al eens aan lopen denken om er hetzelfde spul in te zetten waar de oprijwiggen ook van gemaakt zijn. Bijzonder slijtvast en oersterk alleen ja... Glad en duur :?

Maar je moet even weten wat voor hout en verder geef ik Fabian gelijk. Een goede houtboer ziet zo wat het beste voor je is. En een lokale smid maakt zo een zwaar U profiel en zet de beugels over.

Gebruikersavatar
Actros4154
Starter
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 14:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Verbreders

Bericht door Actros4154 »

Leo, ik heb de verbredingen op mijn oude dieplader ook zelf gemaakt. Nu 6 jaar geleden en ze zitten er nog steeds op!
Nooteboom doet alleen in de buitenste flens van de UNP 200 een dwars- strip inlassen. Ik heb het in de binnenste ook gedaan. En ik heb dwars in de balk, rechtopstaand, boven een "vleugel" een strip gelast van 20 mm dik en net zo hoog als de flens. Die heb ik gelast op de plek waar de meeste kranen aan de plank trekken tijdens laden.

Dit is mijn manier geweest, maar er zijn vast nog meer hele goede oplossingen!

Plaats reactie

Terug naar “Transport-techniek”