De vrachtauto van Euro 0 naar Euro 6 +
Advertentie post before
De vrachtauto van Euro 0 naar Euro 6 +
een auto van euro 0 naar euro 6 + voor een koste plaatje van rond de 4000 euro
en het werkt echte
en het werkt echte
Re: je vrachtauto van euro 0 naar euro 6 +
Misschien kun je het wat meer toelichten, Jan?
Want dit kan natuurlijk voor veel transporteurs interessant zijn.
Maar met enkel deze kreet kunnen we natuurlijk niets
Want dit kan natuurlijk voor veel transporteurs interessant zijn.
Maar met enkel deze kreet kunnen we natuurlijk niets
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels
Re: je vrachtauto van euro 0 naar euro 6 +
ik overweg om er toch wat uitleg te geven dat is tegen de regels in die mijn zijn opgelegd ,
bleu ad werkt na de motor (in de uitlaat systeem)
doe eens wat voor de motor .
in de inlaat water nevel ( hoge druk inspuiten) je motor heb meer vermogen ( bij mist trek een auto ook beter vocht )
er is geen roet uit stoet meer , je motor wordt er een stuk schoner door .
alleen de auto fabriek is er niet blij mee
bleu ad werkt na de motor (in de uitlaat systeem)
doe eens wat voor de motor .
in de inlaat water nevel ( hoge druk inspuiten) je motor heb meer vermogen ( bij mist trek een auto ook beter vocht )
er is geen roet uit stoet meer , je motor wordt er een stuk schoner door .
alleen de auto fabriek is er niet blij mee
-
- Starter
- Berichten: 512
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 11:03
- Locatie: Heerde
Re: je vrachtauto van euro 0 naar euro 6 +
Water inspuiten ken ik wel vanuit de tractorpullingwereld, maar of dit een oplossing is bij vrachtwagenmotoren?
- service man
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 11829
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
- Locatie: Heerde
Re: je vrachtauto van euro 0 naar euro 6 +
wat jij bedoelt Jan bestaat al in de vorm van GTL
is alleen simpeler gooi je gewoon in de tank en klaar . heeft alleen nadeel is duurder dan gewone diesel
is alleen simpeler gooi je gewoon in de tank en klaar . heeft alleen nadeel is duurder dan gewone diesel
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: De vrachtauto van Euro 0 naar Euro 6 +
Wat Jan bedoelt is dit, http://www.automotive-ecology.eu/nl/home
Op de laatste TKD in Barneveld stond bij Etec een machine op de stand met een dergelijk systeem. Dat de motorenfabrikanten daar niet even gelukkig mee zijn, is ook wel voor te stellen. Maar er wordt verder gekeken naar alternatieven, is zeker niet onbelangrijk.
Op de laatste TKD in Barneveld stond bij Etec een machine op de stand met een dergelijk systeem. Dat de motorenfabrikanten daar niet even gelukkig mee zijn, is ook wel voor te stellen. Maar er wordt verder gekeken naar alternatieven, is zeker niet onbelangrijk.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: De vrachtauto van Euro 0 naar Euro 6 +
Hierbij kan ik jullie wel uit deze droom helpen
Hallo medemens,
Het spijt me dat ik deze droom voor iedereen in duigen laat vallen, maar denk even na over het volgende:
Waterstof wordt in dit geval opgewekt door elektrolyse. Rendement van elektrolyse is max. 80% wanneer dit uit aardgas komt. Dit gebruikt de industrie. Als water een hoger rendement had was er water gebruikt door de industrie. Hier een rekenvoorbeeld van commerciele waterstofproductie met rendement van 67% "http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... ktrolyser/"
De opgewekte waterstof gaat een verbrandingsmotor in. Deze kan nooit een 100% rendement hebben. De motor heeft wrijving en er komt hitte vrij. Ook bij de verbranding van waterstof. Uitlaatgas van verbrand waterstof zal nooit 20*C worden. Rendement moderne motor 50%.
Dan hebben we een dynamo die de stroom op moet wekken voor de accu waarmee de elektrolyse plaats vind. Dynamo rendement volgens wikipedia 80 tot 94% afhankelijk van de belastingstroom.
Nu is de kring rond en is ons rendement 0.8x0.5x0.94=0.376 = 37,6%!!
Voor de mensen die nu denken ja maar mijn rendement gaat omhoog van de verbrandingsmotor doen we hem nog eens:
0.8x0.7x0.94=0.53=53%
ik ga hier dus uit van een toename van 20% rendement voor de dieselmotor. In een zware diesel motor gaat 2000 kg/h aan lucht. Voor een besparing zou je wel zoveel waterstof op moeten wekken en dat dit niet haalbaar is voor een 24v systeem en je moet een mega watertank hebbe. Daarnaast is het nog niemand gelukt om een verbrandingsmotor op een rendement van 70% te krijgen, zoals ik net noemde.
Je verbruikt extra stroom, dus zal je dynamo zwaarder draaien of in geval van vrijloop vaker aan staan. Je verliest dus energie! Daarnaast is de industrie op zoek naar procenten brandstofbesparing, erger zelfs tiende brandstof besparing en ineens zou er een oplossing zijn om 30% te besparen. Als dit waar was zouden alle motoren hier mee draaien! De bedrijven weten de waarheid en besteden hier geen aandacht aan.
Zoals je in dit bericht kan lezen is het al ooit getest bij TNO en was het resultaat dat het niet werkte!
http://www.amt.nl/Techniek/Brandstoffen ... MT029715W/
Op het moment dat dit bewezen is door een onafhankelijk onderzoeksinstituut hoeft men niet te twijfelen. Iedereen zal het aanschaffen en bedrijf loopt binnen. Waarom doen ze dit niet? Omdat ze het antwoord krijgen dat het niet werkt. Ooit van placebo effect gehoord.....
Hallo medemens,
Het spijt me dat ik deze droom voor iedereen in duigen laat vallen, maar denk even na over het volgende:
Waterstof wordt in dit geval opgewekt door elektrolyse. Rendement van elektrolyse is max. 80% wanneer dit uit aardgas komt. Dit gebruikt de industrie. Als water een hoger rendement had was er water gebruikt door de industrie. Hier een rekenvoorbeeld van commerciele waterstofproductie met rendement van 67% "http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... ktrolyser/"
De opgewekte waterstof gaat een verbrandingsmotor in. Deze kan nooit een 100% rendement hebben. De motor heeft wrijving en er komt hitte vrij. Ook bij de verbranding van waterstof. Uitlaatgas van verbrand waterstof zal nooit 20*C worden. Rendement moderne motor 50%.
Dan hebben we een dynamo die de stroom op moet wekken voor de accu waarmee de elektrolyse plaats vind. Dynamo rendement volgens wikipedia 80 tot 94% afhankelijk van de belastingstroom.
Nu is de kring rond en is ons rendement 0.8x0.5x0.94=0.376 = 37,6%!!
Voor de mensen die nu denken ja maar mijn rendement gaat omhoog van de verbrandingsmotor doen we hem nog eens:
0.8x0.7x0.94=0.53=53%
ik ga hier dus uit van een toename van 20% rendement voor de dieselmotor. In een zware diesel motor gaat 2000 kg/h aan lucht. Voor een besparing zou je wel zoveel waterstof op moeten wekken en dat dit niet haalbaar is voor een 24v systeem en je moet een mega watertank hebbe. Daarnaast is het nog niemand gelukt om een verbrandingsmotor op een rendement van 70% te krijgen, zoals ik net noemde.
Je verbruikt extra stroom, dus zal je dynamo zwaarder draaien of in geval van vrijloop vaker aan staan. Je verliest dus energie! Daarnaast is de industrie op zoek naar procenten brandstofbesparing, erger zelfs tiende brandstof besparing en ineens zou er een oplossing zijn om 30% te besparen. Als dit waar was zouden alle motoren hier mee draaien! De bedrijven weten de waarheid en besteden hier geen aandacht aan.
Zoals je in dit bericht kan lezen is het al ooit getest bij TNO en was het resultaat dat het niet werkte!
http://www.amt.nl/Techniek/Brandstoffen ... MT029715W/
Op het moment dat dit bewezen is door een onafhankelijk onderzoeksinstituut hoeft men niet te twijfelen. Iedereen zal het aanschaffen en bedrijf loopt binnen. Waarom doen ze dit niet? Omdat ze het antwoord krijgen dat het niet werkt. Ooit van placebo effect gehoord.....