Signalisatie t.b.v. Uitzonderlijk Vervoer

Alles over de techniek in de transportsector vind je hier!
Advertentie post before
Zemag
Forumlid
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 8 jan, 2005 14:46
Locatie: Kortemark

Signalisatie t.b.v. Uitzonderlijk Vervoer

Bericht door Zemag »

Wat ik me reeds een tijdje afvraag is of het in Nederland verplicht is om een bord 'uitzonderlijk vervoer' op een trekker te zetten ? Op vele foto's zie je de 'Belgische' versie eraanhangen, maar een Nederlandse heb ik nog niet kunnen vinden. Bij andere transporten hangt er gewoon niets aan.

Wim

Gebruikersavatar
Jelmer Jongstra
Starter
Berichten: 653
Lid geworden op: zo 25 dec, 2005 18:10
Locatie: A32 Afrit Oranjewoud

Bericht door Jelmer Jongstra »

Het moet officieel wel dan is het Uitzondelijk Vervoer, maar Convoi Exeptionnel mag ook geloof ik.

Wij hebben 3 van deze borden met verschillende kanten, als ik de kans krijg zal ik ze eens allemaal fotograferen.

Op het moment rijden we met "Bred Last" dat is de Scandienaviese (of hoe je het ook maar schrijft) versie.

(Let alleen op het bord niet op de rest van de foto :Y )

Afbeelding
foto 2 (Achterkant is ook vol geplakt)

Afbeelding
foto 3 (zo ziet het er in de winter maanden uit)

Afbeelding


Hoop dat jullie weer wat wijzer zijn geworden.. (A)
T' Komt goed!

Gebruikersavatar
mercedes8x8 freak
Starter
Berichten: 125
Lid geworden op: di 11 okt, 2005 19:47
Locatie: oudenaarde

Bericht door mercedes8x8 freak »

normaal gezien als je in Belgie rijdt door vlaanderen moet je "uitzonderlijk vervoer" aanbrengen en als je door wallonie rijdt moet je de franse versie aanbrengen.

Gebruikersavatar
eric
Forumlid
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 16:32
Contacteer:

Bericht door eric »

Ik verzamel die borden, heb al Uitzonderlijk Vervoer (andere kant Convoi Exeptionnel) en SCHWERTRANSPORT. Ik gebruik ze als ik ga rijden met de trekker :D
"If at first you don't succeed, try again"

Gebruikersavatar
Jelmer Jongstra
Starter
Berichten: 653
Lid geworden op: zo 25 dec, 2005 18:10
Locatie: A32 Afrit Oranjewoud

Bericht door Jelmer Jongstra »

mercedes8x8 freak schreef:normaal gezien als je in Belgie rijdt door vlaanderen moet je "uitzonderlijk vervoer" aanbrengen en als je door wallonie rijdt moet je de franse versie aanbrengen.
Ja dat klopt, maar dan ben je op 1 ritje 5 keer je bord aan het wisselen dus daar beginnen we niet aan...
T' Komt goed!

Gebruikersavatar
zaxis-hitachi 135 us
Forumlid
Berichten: 1482
Lid geworden op: di 15 aug, 2006 9:40
Locatie: brugge

Bericht door zaxis-hitachi 135 us »

wij zijn al een paar keer gepakt geweest door de plitie dat we mochten terugkeren naar huis en aale signalisatie aanbrengen
verplicht is 1 bord van uitzonderlijk vervoer op de vrachtwagen en op de dieplader en 2 zwaailichten op de vrachtwagen en 4 zwaailichten en borden met rode en witte strepen op de aanhangwagen en met een kraan verbreding van de aanhangwagen met houten latten

er is meer werk aan om het allemaal aan te brengen of wat anders en met al die wegversmallingen en paaltjes is het 1 hindernissenparcour :D :D
Breaking new ground: HITACHI

Gebruikersavatar
dieselpower
Starter
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 3 jan, 2005 21:50
Locatie: tongeren

Bericht door dieselpower »

Kan het zijn dat een chauffeur een boete krijgt omdat hij de signalisatie er nog op heeft maar enkel met een gewone kipper zonder dieplader rondrijdt??
Big wheels keep on turnin', proud V8 keep on burnin'!!!
R620=>Passion for Power

Gebruikersavatar
zaxis-hitachi 135 us
Forumlid
Berichten: 1482
Lid geworden op: di 15 aug, 2006 9:40
Locatie: brugge

Bericht door zaxis-hitachi 135 us »

dieselpower schreef:Kan het zijn dat een chauffeur een boete krijgt omdat hij de signalisatie er nog op heeft maar enkel met een gewone kipper zonder dieplader rondrijdt??
dat denk ik niet het zou slechter zijn als het omgekeerd zou zijn als je geladen zonder signalisatie en zwaailampen rijd :)
Breaking new ground: HITACHI

Gebruikersavatar
mercedes8x8 freak
Starter
Berichten: 125
Lid geworden op: di 11 okt, 2005 19:47
Locatie: oudenaarde

Bericht door mercedes8x8 freak »

In Belgie moet je voor uitzonderlijk vervoer 2 zwaailichten op je cabine hebben die 270°zichtbaar zijn en achteraan links normaal 1 zwaailicht+ de nodige borden.Al wie rondrijd met meer dan 3 zwaailichten is voor de show.Zoals al gezegd diegene die rondrijd met zwaailichten, zonder dat hij uitzonderlijk is, is beboetbaar.Zolang hij niet breder is dan 2.4m.

waldmann
Starter
Berichten: 767
Lid geworden op: za 23 jul, 2005 13:51
Locatie: Verweggisstan
Contacteer:

Bericht door waldmann »

dieselpower schreef:Kan het zijn dat een chauffeur een boete krijgt omdat hij de signalisatie er nog op heeft maar enkel met een gewone kipper zonder dieplader rondrijdt??
Spreen heeft een Scania T4 motorwagen waarop een bord staat met 'Bred last'. Toen ze daarmee naar Noorwegen gingen moest het bord van de politie worden afgeplakt. Waar vallen ze over zou je denken ...
Mijn website: www.dennisbosman.nl
Volg mij ook op Facebook!

Plaats reactie

Terug naar “Transport-techniek”