Een markt voor 6 assige kippers?

Alles over de techniek in de transportsector vind je hier!
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Bericht door Sleaze »

The-Cat-Man schreef:
ex455 schreef:je moet jezelf afvragen of een zandauto met al die rommel erop in werkelijkheid nou zoveel meer werk verzet(meer vrachten in dezelfde tijd)anders kun je het net zogoed simpel houden.
Ja precies dat bedoel ik maar, waar is de grens........

Kijk nou naar Duitsland, een 2-asser 18 ton, een 3-asser 26 ton, een 4-asser 32 ton en een 5-assige combinatie (vrachtwagen met aanhanger, of trekker met oplegger) 40 ton. Plus strenge controlles op het overladen van het voertuig, de belader is medeverantwoordelijk!!!
Je moet eens kijken hoeveel vrachten je meer hebt, dit betekend meer werk, lager aslasten, mindere slijtage, lagere aanschafprijs, enz. enz.
Ha ja! maar je praat nu over duitsland met een totaal andere wetgeving. onze zandauto's zijn natuurlijk wel auto's die het maximale uit onze wetgeving halen. Bovendien komen onze auto's veel verder in het zand. (wat je ook in bijna geen enkel ander land vind, ja België en noord duitsland...)

Gebruikersavatar
Wopper
Forumlid
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 16:15
Locatie: Posterholt
Contacteer:

Bericht door Wopper »

Zandstorm schreef:Naar wat ik eruit begreep gaan een hoop bedrijven in nederland zelfs al weer terug naar ongestuurde achterassen ende bladveren
Jeps...zo is dat.....
Kijk maar bij GINAF daar zijn ze ook week back to basic aan het gaan met de 5 assers.
Als je een wagen koopt 3-4-5 asser met vanachteren gestuurt en hydro of pneumatisch geveert ben je gewoon ergens tussen de 35 en 45 duizend euro duurder uit dan een gewoon bladgeveerde wagen,
en dat verdien je niet zomaar terug en wat Roger zegt als je z'n wagen wilt inruilen zijn ze er ook niet zo hebberig op want voor de export is de nederlandse wagen met W.S.G niet ze echt geschikt ze staan her en der met de bosjes en een gewoone wagen zie je niet zo snel staan.
Vandaar dat SCANIA-VOLVO-MERCEDES-BENZ-MAN-DAF-IVECO steedts meer worden uitgerust met een ESTEPE as(wordt geplaatst tussen de 2de en 3de as) bij een 4 asser zodat het een 5 asser wordt en het kosten plaatje daarvan is dan ook een heel stuk kleiner.
En het werkt ook goed en ze mogen dan ook 49.500 totaal wegen.

Gr.Wopper.
Gr. Wim



Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Ja, en zo'n 6-assige trekker voor het zwaar transport schijnen ze in Frankrijk niet te erkennen.

Blijkbaar zijn daar ook agenten die een beetje geïnteresseerd zijn in dit soort voertuigen, dus als je de papieren aanpast en de wagen omschrijft als een 4-assige trekker met een 2-assige dolly en die agent ziet geen achterlichten tussen de 4e en de 5e as, dan heb je een probleem...

Randy (ch)
Liebherr LTM1050-3.1

piktjetoe
Forumlid
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 6 feb, 2007 20:48
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door piktjetoe »

toch is bij ons in het asfaltwerkzaamheden best prettig om een auto met gestuurde achter as te hebben.
omdat deze minder wringt op het soms nog warme asfalt, en het structuur op de puinbanen niet vernield.

maar zoals aangegeven, zijn die wagens ook duurder in aanschaf, maar ook duurder om te huren.
zo'n 10x8 of een 8x4 WSG neemt ook wat meer mee dan een gewone 10x4/8x4.

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Bericht door Sleaze »

Niemand zal het genot van gestuurde assen ontkennen.
Het is natuurlijk een perfect systeem waar nederland maar weer eens laat zien hoe vooruitstrevend wij zijn.
Een nederlandse zandhaas kun je ook niet vergelijken met zijn buitenlandse collega's. Hier hebben ze veel meer verantwoordelijkheid/ zelfstandigheid. In het buitenland heb je 9 van de 10 keer een opperman van de transport firma erbij die al hysterisch schreeuwend en blêêrend de chauffeurs te plek wijst en ze volkomen uitvloekt als ze iets verkeerd doen. Dat moet je hier eens doen dan rijdt die chauffeur zowat over je heen :Y

En gelukkig maar, we zijn mensen en geen dieren. Beetje respect voor elkaar graag ;)

Gebruikersavatar
hardcorefoto.nl
Starter
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 21:10
Locatie: drachten

Bericht door hardcorefoto.nl »

sleaze schreef: Een nederlandse zandhaas kun je ook niet vergelijken met zijn buitenlandse collega's. Hier hebben ze veel meer verantwoordelijkheid/ zelfstandigheid. In het buitenland heb je 9 van de 10 keer een opperman van de transport firma erbij die al hysterisch schreeuwend en blêêrend de chauffeurs te plek wijst en ze volkomen uitvloekt als ze iets verkeerd doen. Dat moet je hier eens doen dan rijdt die chauffeur zowat over je heen :Y

En gelukkig maar, we zijn mensen en geen dieren. Beetje respect voor elkaar graag ;)
daarheb je helemaal gelijk in nederlanders denken zelf mee met de leidinggevenden en die kunnen ook werken dat het leidinggevend personeel effe weg is.
en in buitenland moet overal een leidinggevend persoon bij staan. als ze ziek zijn dan loopt het werk niet meer.

Gebruikersavatar
hardcorefoto.nl
Starter
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 21:10
Locatie: drachten

Re: Een markt voor 6 assige kippers?

Bericht door hardcorefoto.nl »

pouw heeft een 6 asser kipper, met LZV vergunning.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wopper
Forumlid
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 16:15
Locatie: Posterholt
Contacteer:

Re: Een markt voor 6 assige kippers?

Bericht door Wopper »

Tja als Pouw een L.Z.V. vergunning heeft, dan zullen er in de toekomst zeker wel meer te zien zijn van de mooie 6 assers :mrgreen:
Gr. Wim



Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
Alexxxxx
Forumlid
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 7 jun, 2005 12:30
Locatie: Koarnjum, Fryslân
Contacteer:

Re: Een markt voor 6 assige kippers?

Bericht door Alexxxxx »

Wopper schreef:Tja als Pouw een L.Z.V. vergunning heeft, dan zullen er in de toekomst zeker wel meer te zien zijn van de mooie 6 assers :mrgreen:
waarom denk je dat?

freesmachinist
Starter
Berichten: 696
Lid geworden op: vr 7 nov, 2008 19:59
Locatie: giessenburg

Re: Een markt voor 6 assige kippers?

Bericht door freesmachinist »

de pouw auto van is een oude 5asser bouwjaar 2001 welke is verlengd en omgebouwd door ginaf met een grotere kipbak puur om te kijken of men een lzv vergunning kon krijgen en of het in de praktijk werkt
wirtgen w 150

Plaats reactie

Terug naar “Transport-techniek”