Asconfiguraties

Alles over de techniek in de transportsector vind je hier!
Advertentie post before
sk2653
Starter
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 11 jan, 2009 18:38
Locatie: domburg

Re: Asconfiguraties

Bericht door sk2653 »

aan de besturing van de dieplader hoef je niets te veranderen.
alleen moet je er rekening mee houden dat de dieplader sneller reageert.
met een bestuurbare trailer moet je toch al rekening houden dat de achterkant
uit zwenkt, maar hier zwenkt ook de trekker uit.
heb zelf met een 4 asser ftf gereden met gestuurde achteras.
net niet raak is ook mis

Gebruikersavatar
JDB
Forumlid
Berichten: 2903
Lid geworden op: za 19 jul, 2008 12:07
Locatie: Groot-Ammers

Re: Asconfiguraties

Bericht door JDB »

Bedankt voor jullie opmerkingen. Ik weet nu wat de voor en nadelen zijn van een 8x4*4 trekker.
De plannen zijn voorlopig op een lager pitje gezet. Maar oke je weet nooit voor de toekomst.

Gebruikersavatar
jan bruin
Forumlid
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 19 jan, 2007 21:43
Locatie: Warmenhuizen

Re: Asconfiguraties

Bericht door jan bruin »

Ik heb een vraag over de uitvoeringen van een 6x2 met stuurbare hefbare voorloopas
en een hefbare sleepas/naloopas.
Wat zijn hier de voor en nadelen van?
Met vriendelijke groet,

Jan Bruin.
Mannen blijven kinderen,
Alleen het speelgoed wordt duurder....

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Asconfiguraties

Bericht door Roger van Nispen »

jan bruin schreef:Ik heb een vraag over de uitvoeringen van een 6x2 met stuurbare hefbare voorloopas
en een hefbare sleepas/naloopas.
Wat zijn hier de voor en nadelen van?
Met vriendelijke groet,

Jan Bruin.
Als beide voertuigen dezelfde laadlengte moeten behouden, heeft de auto met voorloopas een grotere wielbasis en dus ook een grotere draaicirkel. Bakwagen met een voorloopas zie je daarom steeds minder.
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
jan bruin
Forumlid
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 19 jan, 2007 21:43
Locatie: Warmenhuizen

Re: Asconfiguraties

Bericht door jan bruin »

Roger van Nispen schreef:
jan bruin schreef:Ik heb een vraag over de uitvoeringen van een 6x2 met stuurbare hefbare voorloopas
en een hefbare sleepas/naloopas.
Wat zijn hier de voor en nadelen van?
Met vriendelijke groet,

Jan Bruin.
Als beide voertuigen dezelfde laadlengte moeten behouden, heeft de auto met voorloopas een grotere wielbasis en dus ook een grotere draaicirkel. Bakwagen met een voorloopas zie je daarom steeds minder.
Ik had vergeten te vermelden dat het om trekkers ging zoals ik zelf ook heb ;E
Maar evengoed bedankt voor de reactie ;)
Mannen blijven kinderen,
Alleen het speelgoed wordt duurder....

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Asconfiguraties

Bericht door Roger van Nispen »

Dan word het een andere zaak.

Ik heb eens even twee technische specificaties van een MAN TGX erbij genomen, echter het chassis met naloopas is bij MAN niet gestuurd. Of dit wel leverbaar is weet ik niet. DAF en Scania leveren dit wel af-fabriek.

Voorloopasser:
-wielbasis hart vooras-hart aangedreven as: 3950 mm
-Doe je de voorloopas heffen, komt er meer druk op je aangedreven as en op de vooras, omdat de schotel VOOR de aangedreven as ligt.

Naloopasser:
-wielbasis hart vooras-hart aangedreven as: 2900 mm
-Doe je de sleepas heffen, komt er meer druk op je aangedreven as en aanzienlijk minder druk op je vooras, omdat de schotel ACHTER de aangedreven as ligt.

Voor de naloopasser zou je Gatze eens kunnen vragen wat zijn bevindingen hiervan zijn, zelf zou ik voor de voorloopas variant kiezen.
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

henry@
Starter
Berichten: 618
Lid geworden op: di 20 feb, 2007 19:42
Locatie: onder amsterdam
Contacteer:

Re: Asconfiguraties

Bericht door henry@ »

Roger van Nispen schreef:Dan word het een andere zaak.

Ik heb eens even twee technische specificaties van een MAN TGX erbij genomen, echter het chassis met naloopas is bij MAN niet gestuurd. Of dit wel leverbaar is weet ik niet.
Is een optie , maar wel leverbaar vanaf fabriek.
heb geen haast

Plaats reactie

Terug naar “Transport-techniek”