2-Delige ombouwklep bij Kippers
Advertentie post before
Re: 2-Delige ombouwklep bij Kippers
Jongens ik heb de indruk dat dit topic,, overlengte bij machine transport” of is achterhaald en niet meer relevant, of is men bang om met de billen bloot te gaan.
Of rijden jullie allemaal met lengte ontheffing?
Maar ik krijg in ieder geval heel weinig bijval van lot genoten.
Mijn bedoeling hiervan was om een reactie uit te lokken bij de chauffeurs die regelmatig hiermee in overtreding zijn, uit eindelijk is iedere bestuurder zelf verantwoordelijk voor zijn daden.
Wat mij verder opvalt is dat bij een LZV met 60 ton GVW word gesproken over milieubesparingen tot 30% omdat dit ten goede komt van de extra lading en bijna geen extra brandstof vraagt.
Maar probeer het eens met een lading asfalt, dan heb ik ineens een economisch delict en is het milieu gelijk vergeten.
En onze Toerist schrijft over de doelgroep voor een LZV dat is wel leuk, maar het gaat uiteindelijk gewoon om de knikkers.
Dus vraag ik mij af wie bepaald de doelgroep, ik denk de overheid en dat zijn wij toch ook.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zo’n LZV een machtige mooie combinatie vind, maar dat vind ik van een mooie vierasser met een vierasser semie erachter ook.
Groetjes Rinus
Of rijden jullie allemaal met lengte ontheffing?
Maar ik krijg in ieder geval heel weinig bijval van lot genoten.
Mijn bedoeling hiervan was om een reactie uit te lokken bij de chauffeurs die regelmatig hiermee in overtreding zijn, uit eindelijk is iedere bestuurder zelf verantwoordelijk voor zijn daden.
Wat mij verder opvalt is dat bij een LZV met 60 ton GVW word gesproken over milieubesparingen tot 30% omdat dit ten goede komt van de extra lading en bijna geen extra brandstof vraagt.
Maar probeer het eens met een lading asfalt, dan heb ik ineens een economisch delict en is het milieu gelijk vergeten.
En onze Toerist schrijft over de doelgroep voor een LZV dat is wel leuk, maar het gaat uiteindelijk gewoon om de knikkers.
Dus vraag ik mij af wie bepaald de doelgroep, ik denk de overheid en dat zijn wij toch ook.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zo’n LZV een machtige mooie combinatie vind, maar dat vind ik van een mooie vierasser met een vierasser semie erachter ook.
Groetjes Rinus
Beter in een keer goed gedaan.
- joostklein
- Starter
- Berichten: 225
- Lid geworden op: ma 4 feb, 2008 18:04
- Locatie: Wieringen
Re: 2-Delige ombouwklep bij Kippers
Stond vandaag toevallig naast een semi dieplader van een asfaltset, waarbij de vloer verlengt is.de toerist schreef:De vloerlenge van de aanhanger is dan 8,80 meter. Verleng je de vloer naar voren met 45 cm ,over de trekstang heen gebouwd en je hebt 9,25 meter om je afwekmachine en een klein walsje te vervoeren danwel een tandemwals en een drieroller.
Gr
- Bijlagen
-
- DSC02127-BorderMaker.jpg (174.29 KiB) 4854 keer bekeken
Re: 2-Delige ombouwklep bij Kippers
Dat is een heel bekend gebeuren, iedereen doet het en ik denk dat het ook geen probleem is.
Maar wat stond er voor als trekker? En hoe lang is dan de combinatie, en daar ga je mee de fout in.
Kan je natuurlijk zeggen, iedereen doet het, dus ik ook, maar als ze jou controleren ben jij de klos, en jij rijd met jou rijbewijs.
Vandaar dat ik dit aanslinger, ik vind dat hier een legale oplossing voor moet komen.
Wat is jou mening hierover?
Groetjes Rinus
Maar wat stond er voor als trekker? En hoe lang is dan de combinatie, en daar ga je mee de fout in.
Kan je natuurlijk zeggen, iedereen doet het, dus ik ook, maar als ze jou controleren ben jij de klos, en jij rijd met jou rijbewijs.
Vandaar dat ik dit aanslinger, ik vind dat hier een legale oplossing voor moet komen.
Wat is jou mening hierover?
Groetjes Rinus
Beter in een keer goed gedaan.
- joostklein
- Starter
- Berichten: 225
- Lid geworden op: ma 4 feb, 2008 18:04
- Locatie: Wieringen
Re: 2-Delige ombouwklep bij Kippers
Terberg 8x4 van de buko.Vetpot schreef:Dat is een heel bekend gebeuren, iedereen doet het en ik denk dat het ook geen probleem is.
Maar wat stond er voor als trekker? En hoe lang is dan de combinatie, en daar ga je mee de fout in.
Kan je natuurlijk zeggen, iedereen doet het, dus ik ook, maar als ze jou controleren ben jij de klos, en jij rijd met jou rijbewijs.
Vandaar dat ik dit aanslinger, ik vind dat hier een legale oplossing voor moet komen.
Wat is jou mening hierover?
Groetjes Rinus
gr
Re: 2-Delige ombouwklep bij Kippers
Joost ik heb zelfs het vermoeden dat de semie ook een 4 Asser is, en dan met een 4 Asser Terberg kom je al gauw aan de 22 meter.
Dat is wel iets te lang, kan jij dat rijmen met al je certificaten van vijligheid en millieu die jullie hebben?
Want dat is tegenwoordig een must, zonder stickers aan de want tel je als bedrijf niet meer mee.
Ik heb niets tegen de over lengte, maar waarom steken we niet onze nek uit om het te legaliseren, die LZV zijn er ook gekomen op verzoek van een belanghebbende.
Als ik mij goed kan herinneren was Heineken die de eerste proeven hier mee gednaan heeft, het resultaat was op dezelfde truck geen twee maar drie 20 feet containers naar de haven gingen, dat was lekker millieu bespaarend.
Zo wil ik het ook wel, als ik dan de asfaltset wegbreng en gelijk ook nog even
bijladen met asfalt tot een totaal gewicht van 60 ton, moet jij eens kijken hoe ik voor het milieu in de weer ben
Er word dan gesproken over, doelgroep, dat ben ik en jij ook.
Toen ik hier mee bezig was werd er gesteld dat het een gevaar zou zijn op een rotonde ivm.
De draaicirkel, dat is puur onzin, en het volgende, die 60 ton en 12 ton per as dat mag wel bij een mobiele kraan, want dat is een werktuigdrager, sorry voor deze belanghebbende, maar die kraan rijd toch ook over de zelfde weg als jij en ik.
Graag jullie mening hier over.
Groetjes Rinus
Dat is wel iets te lang, kan jij dat rijmen met al je certificaten van vijligheid en millieu die jullie hebben?
Want dat is tegenwoordig een must, zonder stickers aan de want tel je als bedrijf niet meer mee.
Ik heb niets tegen de over lengte, maar waarom steken we niet onze nek uit om het te legaliseren, die LZV zijn er ook gekomen op verzoek van een belanghebbende.
Als ik mij goed kan herinneren was Heineken die de eerste proeven hier mee gednaan heeft, het resultaat was op dezelfde truck geen twee maar drie 20 feet containers naar de haven gingen, dat was lekker millieu bespaarend.
Zo wil ik het ook wel, als ik dan de asfaltset wegbreng en gelijk ook nog even
bijladen met asfalt tot een totaal gewicht van 60 ton, moet jij eens kijken hoe ik voor het milieu in de weer ben
Er word dan gesproken over, doelgroep, dat ben ik en jij ook.
Toen ik hier mee bezig was werd er gesteld dat het een gevaar zou zijn op een rotonde ivm.
De draaicirkel, dat is puur onzin, en het volgende, die 60 ton en 12 ton per as dat mag wel bij een mobiele kraan, want dat is een werktuigdrager, sorry voor deze belanghebbende, maar die kraan rijd toch ook over de zelfde weg als jij en ik.
Graag jullie mening hier over.
Groetjes Rinus
Beter in een keer goed gedaan.
- joostklein
- Starter
- Berichten: 225
- Lid geworden op: ma 4 feb, 2008 18:04
- Locatie: Wieringen
Re: 2-Delige ombouwklep bij Kippers
Rinus,
Ik heb deze foto even snel genomen toen ik onderweg was naar huis.
De semi was inderdaad een 4 asser, meer kan ik er niet over kwijt.
Gr
Ik heb deze foto even snel genomen toen ik onderweg was naar huis.
De semi was inderdaad een 4 asser, meer kan ik er niet over kwijt.
Gr
Re: 2-Delige ombouwklep bij Kippers
Via de fabrikant van de vrachtwagen kan je een vergunning krijgen van de RDW om tot maximaal 78 ton te mogen wegen met een dergelijke dieplader.
Als je dan ook nog een dieplader met een ZZ-kenteken hebt ben je ook nog eens vrijgesteld van de APK. Daarvoor is het van belang dat je ongeladen op geen enkele manier binnen de wet kan blijven. Dus te lang, te breed, te hoog of te zwaar, ongeacht welk trekkend voertuig er voor staat.
Dus in de praktijk blijft er dan dus alleen de breedte over. Als de dieplader breder is dan 2.60 dan kan je dus zo'n kenteken aanvragen.
Helaas is het dus niet mogelijk om met zo'n dergelijke combinatie "gewone" vracht te gaan voeren. Qua aslasten zo het een uitkomst zijn. Met deze combinatie zou je 46 + 36= 82 ton mogen wegen, zonder de aslasten te overschrijden. Ook aan de verkeersveiligheid leverje niks in. Je remvermogen blijft immers op peil. Uit praktijk weet ik dat een dergelijke combinatie beter/krachtiger remt dan als je solo rijdt. Alleen kan je wel een paar pk-tjes extra gebruiken om op snelheid te komen.
"Helaas" blijft de wetgever star vast houden aan die 50 ton. Ook qua belasting van wegen en bruggen hoeft het geen probleem te zijn. Zet 2 volle 10 x 8 kippers/mixers in de file en je hebt een hoger totaal gewicht op de zelfde vierkante meters staan.
Al zouden de werkgevers dan met nog minder personeel toe kunnen, en dat is voor de chauffeur dan weer een stuk minder...............
Haast???? Ik ben aan het werk en niet op de vlucht............
Re: 2-Delige ombouwklep bij Kippers
Dus met alle boterbriefjes bij elkaar mag je wel wat meer, maar veranderd er dan iets op de weg of aan het voertuig?
Nee dus het blijft gewoon weer briefjes verzamelen, en leges betalen.
Groetjes Rinus
Nee dus het blijft gewoon weer briefjes verzamelen, en leges betalen.
Groetjes Rinus
Beter in een keer goed gedaan.