2-Delige ombouwklep bij Kippers

Alles over de techniek in de transportsector vind je hier!
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Trucker-Boy
Starter
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 25 okt, 2006 12:48
Locatie: Werkendam

2-Delige ombouwklep bij Kippers

Bericht door Trucker-Boy »

Bij Gebr. van Kessel hebben alle asfaltkippers een 2-delige ombouw klep.
Zo'n 2-delige ombouwklep word bij Gebr. van Kessel altijd gebruikt, om een splittrekker of Burtec (teerspuit) te vervoeren.
Bij Gebr. van Kessel zijn de 2-delige ombouwklep van Hyva.

Hier een foto van het in de bak rijden van een splittrekker.
De trekker wordt bestuurd door Asfaltwerker/machinist.
Bijlagen
Tweedelige Achterklep.jpg
Tweedelige Achterklep.jpg (63.82 KiB) 7080 keer bekeken
Wette wa: Ge kik mar wadde doe!

Sylvester
Starter
Berichten: 176
Lid geworden op: wo 23 feb, 2005 9:47
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: 2-Delige ombouwklep bij Kippers

Bericht door Sylvester »

Trucker-Boy schreef:Bij Gebr. van Kessel hebben alle asfaltkippers een 2-delige ombouw klep.
Zo'n 2-delige ombouwklep word bij Gebr. van Kessel altijd gebruikt, om een splittrekker of Burtec (teerspuit) te vervoeren.
Bij Gebr. van Kessel zijn de 2-delige ombouwklep van Hyva.

Hier een foto van het in de bak rijden van een splittrekker.
De trekker wordt bestuurd door Asfaltwerker/machinist.
handig (Y) ik heb t nog nooit gezien :)

asfaltwerker/machinist
Starter
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 29 sep, 2006 19:08

Bericht door asfaltwerker/machinist »

Alle asfaltkippers die bij ons (Gebr. van Kessel) een semi dieplader trekken hebben z'n 2 delige klep, dan kunnen 2 asfaltkippers met een semi dieplader een asfaltset in 1 keer meenemen.
Dan gaat het als volgt: de ene asfaltkipper met dieplader laadt dan een Burtec (teerspuit) in de kiepbak en laadt op de semi dieplader een klein walsje en een asfaltmachine, de andere asfaltkipper met dieplader laadt dan een veeg-splittrekker in de kiepbak en een tandemwals en drieroller op de semi dieplader.
Zo rijden ze bij ons in 1 keer met een asfaltset weg.


Zo ziet het er dan uit als een veeg-splittrekker in de kiepbak staat en de walsen op de semi dieplader.
Bijlagen
trekker en walsen op dieplader.jpg
trekker en walsen op dieplader.jpg (57.23 KiB) 7023 keer bekeken

asfaltwerker/machinist
Starter
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 29 sep, 2006 19:08

Bericht door asfaltwerker/machinist »

Ze laden bij ons niet alleen een teerspuit (Burtec) of een split-veegtrekker in de kiepbak maar ook een klein walsje of een fietspadmachine.
Zo kan heel vaak alles in 1 keer meegenomen worden en dan hoeven we ook niet zo vaak te wachten op de machines.

Gebruikersavatar
Vetpot
Starter
Berichten: 951
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 19:43
Locatie: Etten Leur

Re:

Bericht door Vetpot »

asfaltwerker/machinist schreef:Alle asfaltkippers die bij ons (Gebr. van Kessel) een semi dieplader trekken hebben z'n 2 delige klep, dan kunnen 2 asfaltkippers met een semi dieplader een asfaltset in 1 keer meenemen.
Dan gaat het als volgt: de ene asfaltkipper met dieplader laadt dan een Burtec (teerspuit) in de kiepbak en laadt op de semi dieplader een klein walsje en een asfaltmachine, de andere asfaltkipper met dieplader laadt dan een veeg-splittrekker in de kiepbak en een tandemwals en drieroller op de semi dieplader.
Zo rijden ze bij ons in 1 keer met een asfaltset weg.


Zo ziet het er dan uit als een veeg-splittrekker in de kiepbak staat en de walsen op de semi dieplader.
Het is al een oud item, maar wat ik mij afvraag hoe ga je nu met de totale lengte en GVW om.
Ik weet omdat ik Henk, de uitvinder van deze snufjes redelijk goed ken en hij steeds blijft zoeken naar allerlei oplossingen.
Ik ben jaren geleden ook bezig geweest om dergelijke combinaties te legaliseren maar je loopt tegen een muur bij de RDW.
Alleen als je er een LZV van kan maken maar dat schijnt in de wegenbouw niet te kunnen.
Ik stelde in die tijd dat 60 ton voor ons geen probleem was, daar waren wij al lang aan gewend, evenals de lengte van 25 meter.
Maar er worden allerlei smoesjes verzonnen om de zogenaamde Eco units voor te behouden aan de grote transporteurs.
In de praktijk ben je dus vogelvrij als je met een vier-asser een machinewagen trekt i.v.m. de lengte ga je al in de fout.
Wanneer komt de Nederlandse (wegen)bouwer in opstand tegen deze rechtsongelijkheid.
Een Eco combi is milieu besparend, een normaal machine transport is een economisch delict. ;S
Ik weet niet of dit item al een eigen topic heeft, zo ja verplaats het maar naar het juiste adres
Groetjes Rinus
Bijlagen
LZV%20combi.jpg
LZV%20combi.jpg (86.23 KiB) 5176 keer bekeken
Beter in een keer goed gedaan.

Gebruikersavatar
Buntjuuh
Forumlid
Berichten: 1009
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 15:52
Locatie: Leende

Re: Re:

Bericht door Buntjuuh »

Vetpot schreef:In de praktijk ben je dus vogelvrij als je met een vier-asser een machinewagen trekt i.v.m. de lengte ga je al in de fout.
Als je slim met je (aankoop) van materieel om gaat is er best wel wat mogelijk, maar dan inderdaad alleen voor ondeelbare lading. Ik kan alleen iedereen aanraden om je vooraf goed te laten informeren (en daarbij niet alleen bij de fabrikanten).

Groeten Wiebrand

Gebruikersavatar
Vetpot
Starter
Berichten: 951
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 19:43
Locatie: Etten Leur

Re: 2-Delige ombouwklep bij Kippers

Bericht door Vetpot »

Tegen mij werd steeds gezegt,zet er maar een kortere trekker voor.
Maar een drie-asser in wegenbouw is niet meer.
Groetjes Rinus
Beter in een keer goed gedaan.

de toerist
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: do 12 jul, 2012 23:27

Re: 2-Delige ombouwklep bij Kippers

Bericht door de toerist »

LZV's in de wegenbouw . Dat zou handig zijn voor de ondernemer om snel zijn materiaal aan-en af te voeren.
Bij introductie van de LZV zijn afspraken gemaakt dat de LZV alleen maar mag rijden van en naar van te voren vastgestelde adressen zoals koelwagens van bv fabriek naar een distributiecentrum, containers van en naar containerterminals etc.
Daar de wegenbouwmaterialen steeds op andere plekken aan-en af gevoerd worden ,valt deze branche niet binnen de doelgroep waarvoor de LZV is bedoeld.
Dus zal de sector GVW op een andere manier zijn materiaal moeten vervoeren en daar zijn binnen de regelgeving prima oplossingen voor. Aanhangwagencombinaties of trekker/opleggercombinaties.
Met het de internationaal bekritiseerde Nederlandse totaalgewicht van 50 ton is het goed mogelijk bv een asfaltset te vervoeren en met een kleine financiële en technische investering is het laadvermogen van het transportmateriaal-lees aanhangwagen of oplegger te verhogen.

Gebruikersavatar
Vetpot
Starter
Berichten: 951
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 19:43
Locatie: Etten Leur

Re: 2-Delige ombouwklep bij Kippers

Bericht door Vetpot »

Toerist jij maakt mij nieuwsgierig, leg het maar eens uit hoe ik met, de foto combinatie als voorbeeld legaal op de weg mag.
En dan denk in de eerste plaats aan de lengte.
Groetjes Rinus
Beter in een keer goed gedaan.

de toerist
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: do 12 jul, 2012 23:27

Re: 2-Delige ombouwklep bij Kippers

Bericht door de toerist »

Zowel Ginaf als Terberg maakten 4 assige
kippers kippers met korte wielbasis met een lengte van ca. 7,80 meter, gemeten van voorzijde bumper tot midden vangmuilkoppeling hang hier een 4 assige semi dieplader aanhangwagen achter lengte ca 11 meter gemeten van hart trekoog tot einde voertuig exclusief de recht opstaande opritten en je zit op de wettelijke combinatie van 18,75 meter.
De vloerlenge van de aanhanger is dan 8,80 meter. Verleng je de vloer naar voren met 45 cm ,over de trekstang heen gebouwd en je hebt 9,25 meter om je afwekmachine en een klein walsje te vervoeren danwel een tandemwals en een drieroller.

Plaats reactie

Terug naar “Transport-techniek”