Borgpennen

Post hier alles over de techniek in de hijskranenwereld.

Moderator: Tim

Advertentie post before
Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Die ouwe Kato's pasten de tabel ook aan tijdens het zwenken.

Randy

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Bericht door stamgast_2 »

Randy schreef:Die ouwe Kato's pasten de tabel ook aan tijdens het zwenken.

Randy
en was er nog een lieve vrouwenstem "danger!"
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

TadanoTiep
Starter
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 14 jun, 2006 15:36
Locatie: Veenendaal

Bericht door TadanoTiep »

Okay, dus stempelbreedte bewaking is geen goed idee, want het kan toch stuk. Dat is wat je bedoelt?
In het algemeen kan eletronica stuk.
Dus laat een LMB er dan ook maar af, want die kan stuk. Toch?
Trouwens een machinist overbrugt toch, want hij weet wat hij doet (vind ik nog steeds heeeel erg knap).

Nogmaal, electronica is een hulpmiddel. En ja het kan defect zijn. (Je moet eens aan Geertyke vragen hoeveel problemen met Tadano electronica ze hebben). Maar het is toch wel fijn als het die keer wel werkt, net op het moment als jij er net niet helemaal bij bent... toch?

Wat verhoogt de veiligheid?
Electronische stempelbreedte bewaking ala Japanse kranen (Tadano en Kato).
Of een electronisch geregelde pomp?
Tis allebei electronisch, dus het geeft allebei problemen.
No. 1 and the next!

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Bericht door stamgast_2 »

gaat mijn meer over je stukje

"Dat probleem zal je bij een Tadano kraan niet meer tegenkomen. Die hebben op alle uithouders lengtegevers zitten. Over de voorkant en de achterkant heb je altijd maximale programma, zwenk je over een stempel, past de kraan automatisch het programma aan."

probeer daar mee te zeggen dat je op zo iets niet blind kan varen
als het weigert heb je gewoon een probleem
het blijft een beroep waar je altijd mee alert moet zijn

maar kwa blijkelijk kan je slecht tegen kritiek of heb je verschrikkelijke honger dat je er zo op hapt

ik tik niet dat het een slecht systeem is
en ik weet heel goed dat er atijd wel een machinist blijft overbruggen
je heb altijd iemand die net een stukje verder kan/durft
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

TadanoTiep
Starter
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 14 jun, 2006 15:36
Locatie: Veenendaal

Bericht door TadanoTiep »

Okay, heb je een punt. Maak ik ervan "Zal je bij een Tadano nietgauw tegenkomen...etc etc" ;)

Maar vond je reactie nogal kort door de bocht (blijkbaar nog iemand). Het kwam over alsof het nutteloos is, want het kan stuk... Ja, ik heb erin gehapt, en vond het beetje flauw.

Voor de rest zijn we het met elkaar eens. Uiteindelijk is het een beroep waarbij je allert moet zijn, en dat je niet moet blindvaren op de electronica.
Maar volgens mij gaf het verhaaltje van Liebherr-machinist aan dat het een serieuze machinist is die een moment van verminderde allertheid had, wat iedereen weleens overkomt. Met een wel heel sneu resultaat.

En ik vind dat fabrikanten hier een stuk veiligheid laten liggen. Vind ik heel jammer.

Maar goed. back on topic: Borg pennen zitten er niet voor niks. Het is hun taak de stempelbalk op z'n plek te houden, de taak van de cilinder is em in en uit te schuiven.
No. 1 and the next!

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

O ja, die vrouwenstem was ik al vergeten. Gek eigenlijk, want wat heb ik me daaraan geergerd..... (po)

Randy

Gebruikersavatar
marceldk
Starter
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 1 jun, 2007 20:29
Locatie: heeze

Bericht door marceldk »

hoi ik weet niet of ik hier goed zit maar jullie kunnen het mij mischien wel uitleggen

ik had het erover met onze chauffeur die was aan het hijsen mijn zijn autolaadkraan en ik zag dat hij de blokkeringen van de stempels er niet in had zitten .
dus ik vroeg hem waarom niet en hij kon mij geen antwoord geven maar nu is mijn vraag eigenlijk is het ook mogelijk dat de stempels bijvoorbeeld inschuiven tijdens het werken of ?? tenminste dat dacht ik dat eventueel zou kunnen gebeuren hij zei het kan toch geen kant op ( dus ik zeg ze zullen ze er niet voor niks opmaken ) maar doch ik geen duidelijk antwoord aan hem kan geven zou ik dat wel eens willen horen van jullie


alvast bedankt :Y

Jelmer
Starter
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 5 feb, 2007 20:59
Locatie: Verderop

Bericht door Jelmer »

marceldk schreef:hoi ik weet niet of ik hier goed zit maar jullie kunnen het mij mischien wel uitleggen

ik had het erover met onze chauffeur die was aan het hijsen mijn zijn autolaadkraan en ik zag dat hij de blokkeringen van de stempels er niet in had zitten .
dus ik vroeg hem waarom niet en hij kon mij geen antwoord geven maar nu is mijn vraag eigenlijk is het ook mogelijk dat de stempels bijvoorbeeld inschuiven tijdens het werken of ?? tenminste dat dacht ik dat eventueel zou kunnen gebeuren hij zei het kan toch geen kant op ( dus ik zeg ze zullen ze er niet voor niks opmaken ) maar doch ik geen duidelijk antwoord aan hem kan geven zou ik dat wel eens willen horen van jullie


alvast bedankt :Y
Lees het hele topic eens door. Er wordt door meerdere forummers haarfijn uitgelegd in welke situaties de kraan kan gaan schuiven, dit geldt ook voor laadkranen.

Gebruikersavatar
johanneuteboom
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 15951
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
Locatie: Heemskerk

Borgpennen

Bericht door johanneuteboom »

Foto; Voor een enkel hijsje niet, maar als er enkele dagen heel wat af gemanouvreerd moet worden borg ik de clips v/d jibpennen extra met een tyrerib, dan heb ik het over die Liebherr borgclips, zijn handige dingen, maar als er b.v. een snoer, of een tak achter blijft hangen zou je ze zo los werken.
Bijlagen
P56.JPG
P56.JPG (70.74 KiB) 3861 keer bekeken

Gebruikersavatar
johanneuteboom
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 15951
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
Locatie: Heemskerk

Borgpennen

Bericht door johanneuteboom »

Foto; Jib LTM 1090 - 2
Bijlagen
l58.JPG
l58.JPG (70.22 KiB) 3860 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”