Borgpennen
Moderator: Tim
Advertentie post before
-
- Starter
- Berichten: 184
- Lid geworden op: ma 2 apr, 2007 19:29
- Regay De schotgay
- Starter
- Berichten: 798
- Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
- Locatie: Zwaag
borgpennen
Haha daar heb jij ook wel weer een punt 'Tikkie op'.Wat betreft het verhaal borgpennen ik gebruik die ook niet op mijn Faun 45-3.Ze passen niet meer omdat ze helemaal verkankert zijn door de pekel en alle andere bende die er op komt tijdens het rijden.En net wat PPM zegt op een bouwwerk waar je soms wel 10 of meer keer moet verkassen ga je niet elke keer die pennen er in stoppen en er uit halen.Ik heb wel wat beters te doen als elke keer die pennen te pakken.En dat ik per uur wordt betaald klopt helemaal maar als je eerder naar huis kan is dat mooi meegenomen toch?
- liebherr-machinist
- Starter
- Berichten: 878
- Lid geworden op: zo 29 okt, 2006 19:55
- Locatie: leiden
om ff terug te komen op de mooie discussie tussen stamgast en tadanotiep (weet dat je weer ontopic wou) is het niet zo dat als je een electronische storing krijgt in de computer van de kraan je alleen nog maar de veilige handelingen kan verichten? ik vraag dit omdat ik toevallig gister zo iets had weliswaar met een liebherr rupskraan ,ik had storing in een zender waardoor ik gewoon niet kon optoppen omdat de zensor van de drukmeter van mijn boomstops het niet deed.
en om terug te komen op het feit van een kosten plaatje voor die begrenzingen op de tadano is dat niet gewoon een optie waar je baas voor kan kiezen en niet standaard.
en om terug te komen op het feit van een kosten plaatje voor die begrenzingen op de tadano is dat niet gewoon een optie waar je baas voor kan kiezen en niet standaard.
-
- Starter
- Berichten: 109
- Lid geworden op: wo 14 jun, 2006 15:36
- Locatie: Veenendaal
Sorry, ben ik weer.
Ligt aan de storing in je LMB. Sommige storing zul je idd alleen nog een veilige beweging kunnen maken, maar bij de meest slaat de LMB gewoon af. Moet je eerst de storing opheffen voordat je weer wat kan doen.
Stempel breedte bewaking is bij Tadano standaard, net als een jib, tweede lier, airco en 2 haken.
Overigens kan er weinig mis gaan met de stempelbreedte bewaking. Mocht er een lengtegever stuk zijn, kun je stempel breedte handmatig ingeven. Over de voor- en achterkant blijf je nog steeds max. tabel houden. Dat zit ingebakken in het programma.
Ligt aan de storing in je LMB. Sommige storing zul je idd alleen nog een veilige beweging kunnen maken, maar bij de meest slaat de LMB gewoon af. Moet je eerst de storing opheffen voordat je weer wat kan doen.
Stempel breedte bewaking is bij Tadano standaard, net als een jib, tweede lier, airco en 2 haken.
Overigens kan er weinig mis gaan met de stempelbreedte bewaking. Mocht er een lengtegever stuk zijn, kun je stempel breedte handmatig ingeven. Over de voor- en achterkant blijf je nog steeds max. tabel houden. Dat zit ingebakken in het programma.
No. 1 and the next!
-
- Starter
- Berichten: 134
- Lid geworden op: vr 1 jan, 2010 18:46
- Locatie: Etten-Leur
Borging van de uithouders
Hoi allemaal,
6 jaar heb ik bij diverse kranen op de bouw gelost. Maar zelden heb ik gezien dat de kraanmachinist ook de borgpennen in de uithouders stak ( of hoe die balken tussen de steunpoten en de kraan ook mogen heten ). Die enkele kraanmachinist die dat wel deed zou ik dan ook tot "mierenneuker" bestempeld hebben ( niet gehinderd door enige kennis ter zake ) tot ik op dit forum heb geleerd wat het belang hiervan is. Wat mij opvalt is dat er op zo'n kraan geen "half"automatische borging zit, net zoals dat op een betonpomp te vinden is.
Op dit forum heb ik vele foto's gezien van kranen die omgevallen zijn. Vaak wordt dan gewezen op bovenstaande. Echter ik vraag me af is het nu oorzaak, of gevolg? Kortom: is de kraan nu omgevallen om de borgpennen niet geplaatst zijn, of: de poten zijn ingeschoven als gevolg van het omvallen van de kraan?
Mvgr Peter
6 jaar heb ik bij diverse kranen op de bouw gelost. Maar zelden heb ik gezien dat de kraanmachinist ook de borgpennen in de uithouders stak ( of hoe die balken tussen de steunpoten en de kraan ook mogen heten ). Die enkele kraanmachinist die dat wel deed zou ik dan ook tot "mierenneuker" bestempeld hebben ( niet gehinderd door enige kennis ter zake ) tot ik op dit forum heb geleerd wat het belang hiervan is. Wat mij opvalt is dat er op zo'n kraan geen "half"automatische borging zit, net zoals dat op een betonpomp te vinden is.
Op dit forum heb ik vele foto's gezien van kranen die omgevallen zijn. Vaak wordt dan gewezen op bovenstaande. Echter ik vraag me af is het nu oorzaak, of gevolg? Kortom: is de kraan nu omgevallen om de borgpennen niet geplaatst zijn, of: de poten zijn ingeschoven als gevolg van het omvallen van de kraan?
Mvgr Peter