Hoog gestempelde kranen
Moderator: Tim
Advertentie post before
Re: Hoog gestempelde kranen
Ik neem aan dat de linker voorstempel deze opstelling niet echt fijn vind?
Re: Hoog gestempelde kranen
Daar is zeker wat voor te zeggen , een kraan beweegt behoorlijk en dan is de kracht op de lv stempel niet alleen vertikaal naar beneden maar ook een deel naar voren. de kraan gaat naarmate de werkzaamheden duren steeds verder trekken naar voren op de lv stempel.
a daily check , keeps the undertaker away
- Peter_S
- Forumlid
- Berichten: 8005
- Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
- Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)
Re: Hoog gestempelde kranen
In het kader van hoog gestempelde kranen kwam ik, bij het samenstellen van een fotoreportage over het plaatsen van twee nieuwe spoorbruggen over de Stroobossertrekvaart bij Buitenpost ook nog de volgende plaatjes van De Kil tegen. Omdat de Liebherr LTM 1400 met zijn kont tegen de spoordijk aanstaat, en de kraan toch waterpas moest staan, waren de stempels aan de voorzijde ondervuld met zand en azobe schotten bij een bijna maximale uitslag van de stempelcilinders.
- Bijlagen
-
- 21019_edited-1.jpg (138.5 KiB) 3347 keer bekeken
- Peter_S
- Forumlid
- Berichten: 8005
- Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
- Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)
Re: Hoog gestempelde kranen
En aan de achterzijde zag het er zo uit! De stempelcilider is niet of nauwelijks uitgeschoven. Deze twee plaatjes zijn gemaakt op zondag 17 november 1996 te Buitenpost.
- Bijlagen
-
- 21021_edited-1.jpg (141.63 KiB) 3702 keer bekeken
Re: Hoog gestempelde kranen
zoals in bijn alle gevallen, achteraf gezien kon het beter. maar het is natuurlijk een aardige postzegelopstelling die de aannemer had verzonnen.
de kraan staat in principe goed dus hoe moet dat anders dan ?. er moest ook ruimte blijven om al die plakken chocola erbij te rijden en de jib moest ook uitgelegd kunnen worden en vastgemaakt aan de giekkop. kortom er zijn ergere situaties.
de kraan staat in principe goed dus hoe moet dat anders dan ?. er moest ook ruimte blijven om al die plakken chocola erbij te rijden en de jib moest ook uitgelegd kunnen worden en vastgemaakt aan de giekkop. kortom er zijn ergere situaties.
a daily check , keeps the undertaker away
- Peter_S
- Forumlid
- Berichten: 8005
- Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
- Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)
Re: Hoog gestempelde kranen
Hallo dr crane en anderen,dr crane schreef:zoals in bijn alle gevallen, achteraf gezien kon het beter. maar het is natuurlijk een aardige postzegelopstelling die de aannemer had verzonnen.
de kraan staat in principe goed dus hoe moet dat anders dan ?. er moest ook ruimte blijven om al die plakken chocola erbij te rijden en de jib moest ook uitgelegd kunnen worden en vastgemaakt aan de giekkop. kortom er zijn ergere situaties.
Zo is het inderdaad maar net. De toeleidende wegen waren ook nog eens erg smal en de ballastauto's en dergelijke zijn achteruit langs de Stroobossertrekvaart moeten rijden om er te komen. Kraan stond op een soort van splitsing met de cabine van de onderweg min of meer richting Buitenpost. Vermoedelijk, was er niet bij, is de kraan achteruit vanuit Buitenpost gekomen over de weg die parallel ten zuiden van het spoor loopt. De overweg ligt te "bol" om er overheen te kunnen rijden met de kraan. Een andere opstelling was, denk ik, ook onmogelijk gelet op de zeer beperkte ruimte die je er had.
Re: Hoog gestempelde kranen
Kwam deze tegen op het internet.Inderdaad makkelijk plekkie om je auto te parkeren.
Arjan
Arjan
- Bijlagen
-
- bra-parkering2.jpg (27.54 KiB) 3353 keer bekeken
Problemen zijn er niet, alleen maar nieuwe uitdagingen.
Re: Hoog gestempelde kranen
Zo kan het ook, heel wat blokjes hout onder de vijfde stempel.
Arjan
Arjan
- Bijlagen
-
- daru.jpg (46.74 KiB) 3065 keer bekeken
Problemen zijn er niet, alleen maar nieuwe uitdagingen.
Re: Hoog gestempelde kranen
Transformator RoRo in duitsland! Creatief stempelen. het achterste wiel was ongveer 2 meter van de grond.
Hard werken wordt niet betaald, lang werken wel!