Hoog gestempelde kranen
Moderator: Tim
Advertentie post before
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
Re: Hoog gestempelde kranen
Lijkt mij duidelijk een instabiel geknoei Jetze
Echt iets voor hoe het (zo) niet moet, dit terwijl we een kraan best wel meters van de grond af kunnen stempelen als het een degelijk en zekere onderbouwde stempeling heeft.
Deze machinevoerders hebben in hun kinderjaren waarschijnlijk nooit met houten stapelblokjes gespeeld.
Echt iets voor hoe het (zo) niet moet, dit terwijl we een kraan best wel meters van de grond af kunnen stempelen als het een degelijk en zekere onderbouwde stempeling heeft.
Deze machinevoerders hebben in hun kinderjaren waarschijnlijk nooit met houten stapelblokjes gespeeld.
Re: Hoog gestempelde kranen
Ze zijn er bij Colonia nogal fan van blijkbaar. Heb ze al meer voorbij zien komen in dit topic met creatieve stapelingen. De kraan was al zo gestempeld toen we s'ochtends aankwamen. De RoRo ervoor heeft de kraan op de dijk gestaan maar toen haalden ze het niet goed qua sprij. Blijkbaar was dit een betere oplossing. (dachten zij) De kraan moest stalen kleppen neerleggen voor de RoRo ramp. Toch een ander slag volk die duitsers. Vooral qua veiligheid nemen ze het nog steeds niet zo nauw. Helaas...
Hard werken wordt niet betaald, lang werken wel!
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
Re: Hoog gestempelde kranen
Waarschijnlijk is het nog simpele onwetendheid ook. Het linker achterstempel zou zo nog kunnen staan, al hadden ze de rechter achter schotten stapel gedeeld en naast elkaar gestapeld, met de stalen standaard stempelplaten (welk nu nutteloos aan de kant liggen) er dwars op had er enige stabiliteit geweest onder de achterbrug, je moet het maar net willen zien.Jetze schreef:Ze zijn er bij Colonia nogal fan van blijkbaar. Heb ze al meer voorbij zien komen in dit topic met creatieve stapelingen. De kraan was al zo gestempeld toen we s'ochtends aankwamen. De RoRo ervoor heeft de kraan op de dijk gestaan maar toen haalden ze het niet goed qua sprij. Blijkbaar was dit een betere oplossing. (dachten zij) De kraan moest stalen kleppen neerleggen voor de RoRo ramp. Toch een ander slag volk die duitsers. Vooral qua veiligheid nemen ze het nog steeds niet zo nauw. Helaas...
Re: Hoog gestempelde kranen
Die 'domme' duitser zal die nutteloze schotten wel nodig gehad hebben om te kunnen klimmen. Denk je ook niet?
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
Re: Hoog gestempelde kranen
Arie H schreef:Die 'domme' duitser zal die nutteloze schotten wel nodig gehad hebben om te kunnen klimmen. Denk je ook niet?
Daar heb je gelijk in Arie, je heb effe meer tijd genomen om te denken.
Maar daar ben je ten slotte een meester (klim) machinist voor, ik erken direct mijn meerdere in het klim-geiten genre.
Re: Hoog gestempelde kranen
Weet niet of ik deze hier moet plaatsen, maar hij staat wel hoog.
Arjan
Arjan
- Bijlagen
-
- myphoto.jpg (146.52 KiB) 4273 keer bekeken
Problemen zijn er niet, alleen maar nieuwe uitdagingen.
Re: Hoog gestempelde kranen
En dit is de Kraan.
Arjan
Arjan
- Bijlagen
-
- 5 4 11 011.JPG (94.42 KiB) 4271 keer bekeken
Problemen zijn er niet, alleen maar nieuwe uitdagingen.
Re: Hoog gestempelde kranen
dit doen ze ook in dubai met het bouwen van die hooge gebouwenarjan schreef:Weet niet of ik deze hier moet plaatsen, maar hij staat wel hoog.
Arjan
voak buj te bange
Re: Hoog gestempelde kranen
de faun HK60 heeft een mooi systeem voor hoog stempellen. met een pen die ze d'r uit kunnen halen dan doen ze de stempelpoot om hoog en dan komt er nog een stuk uit de poot. doen ze de pen er weer in en kunnen ze hoog afstempellen.
voak buj te bange
Re: Hoog gestempelde kranen
het enige wat mij opvalt is dat die dikke horizontale balken wat aan de dikke kant zijn, de staande balken daarintegen zullen die belasting van zo'n 65 ton per stuk wel aankunnen. wat aangaat de verstelbare poten van de HK60 , dat systeem zat in de tijd van de romeinen al op atlas traktor kraantjes.....
a daily check , keeps the undertaker away