Inscheren
Moderator: Tim
Advertentie post before
Inscheren
Ook bij de brandweer gebeurdt wel eens wat http://www.regio15.nl/actueel/lijst-wee ... wateringen
Re: Hoe het niet moet - deel 4
hoe kan deze kabel nou zo komen te zitten? kan iemand dat vertellen aubFaunfreak schreef:Ook bij de brandweer gebeurdt wel eens wat http://www.regio15.nl/actueel/lijst-wee ... wateringen
Wat is het toppunt van geduld?. Een auto op de weg tekenen en wachten tot hij wegrijdt.
- Eyeless
- Starter
- Berichten: 831
- Lid geworden op: vr 15 feb, 2008 21:18
- Locatie: Verwegnistan
- Contacteer:
Re: Hoe het niet moet - deel 4
Door verkeerd in te scheren.. Kan goed gaan tot je er gewicht in gaat trekken..dan klapt ie er over heen..jb24 schreef:hoe kan deze kabel nou zo komen te zitten? kan iemand dat vertellen aubFaunfreak schreef:Ook bij de brandweer gebeurdt wel eens wat http://www.regio15.nl/actueel/lijst-wee ... wateringen
Mvg Marco
Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..
Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..
- kleintje75
- Forumlid
- Berichten: 1629
- Lid geworden op: do 15 feb, 2007 19:40
- Locatie: doorwerth
- Contacteer:
Re: Hoe het niet moet - deel 4
Hoe kan het dan zo zijn dat de slof boven hangt, en er maar 3 kabels naar de haak gaan. (dan zou de slof eigenlijk aan de haak moeten zitten)
Re: Hoe het niet moet - deel 4
Klopt helemaal. Als je op de laatste foto kijkt naar het hijsblok is hij toch 4 keer ingeschoren, dus slof bovenin.kleintje75 schreef:Hoe kan het dan zo zijn dat de slof boven hangt, en er maar 3 kabels naar de haak gaan. (dan zou de slof eigenlijk aan de haak moeten zitten)
Ik mis echter ook één part op de detailfoto..??
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
-
- Starter
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 6 mei, 2008 20:30
- Locatie: ridderkerk
Re: Hoe het niet moet - deel 4
die draad aan de voorzijde is er geen 1, maar 2.kleintje75 schreef:Hoe kan het dan zo zijn dat de slof boven hangt, en er maar 3 kabels naar de haak gaan. (dan zou de slof eigenlijk aan de haak moeten zitten)
lijkt wel of ze hebben lopen trekken met die kraan(schuine reeptrek).
trekke,kijken wat tie doet!
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
Re: Hoe het niet moet - deel 4
Ik heb er ook even naar moeten zoeken, er is waarschijnlijk wel goed ingeschoren geweest, maar met een schuine reeptrek kan de hijskabel boven de andere kabel terecht zijn gekomen , wel op de enigst kabel welk bij z.g. twee keer ingeschoren, dus vier parten, de schijf bijna geheel rond loopt. De machinist heeft het zo te zien op tijd in de gaten gehad en keurig gehandeld om het gehele spul zo aftoppend te strijken, om de schade (als die er al is) zo beperkt mogelijk te houden.
-
- Starter
- Berichten: 309
- Lid geworden op: za 3 nov, 2007 18:17
- Locatie: leidschendam
Re: Hoe het niet moet - deel 4
je hebt gelijk johan deze kraan staat altijd op 4 partenjohanneuteboom schreef:Ik heb er ook even naar moeten zoeken, er is waarschijnlijk wel goed ingeschoren geweest, maar met een schuine reeptrek kan de hijskabel boven de andere kabel terecht zijn gekomen , wel op de enigst kabel welk bij z.g. twee keer ingeschoren, dus vier parten, de schijf bijna geheel rond loopt. De machinist heeft het zo te zien op tijd in de gaten gehad en keurig gehandeld om het gehele spul zo aftoppend te strijken, om de schade (als die er al is) zo beperkt mogelijk te houden.
Re: Hoe het niet moet - deel 4
wow is dit allemaal nog nederlands?
Dus als ik het (als leek) goed begrijp heeft de machinist waarschijnlijk verkeerdt aan het gewicht getilt/getrokken? iets in die geest?
Dus als ik het (als leek) goed begrijp heeft de machinist waarschijnlijk verkeerdt aan het gewicht getilt/getrokken? iets in die geest?
Wat is het toppunt van geduld?. Een auto op de weg tekenen en wachten tot hij wegrijdt.
Re: Hoe het niet moet - deel 4
In begrijpelijk nederlands:
Het hijsblok hoort normaal gesproken recht onder de kop van de mast te hangen.
Ga je nu een trekkende beweging maken en daarbij ook nog zwenken, dan is de kans groot dat de hijsdraad uit de schijf getrokken wordt ( borgpen geeft het gauw op) en er naast gaat lopen .
Dit is waarschijnlijk hier ook gebeurd.( en dat is nou juist niet keurig )
Het hijsblok hoort normaal gesproken recht onder de kop van de mast te hangen.
Ga je nu een trekkende beweging maken en daarbij ook nog zwenken, dan is de kans groot dat de hijsdraad uit de schijf getrokken wordt ( borgpen geeft het gauw op) en er naast gaat lopen .
Dit is waarschijnlijk hier ook gebeurd.( en dat is nou juist niet keurig )
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.