Harde wind

Post hier alles over de techniek in de hijskranenwereld.

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
deutz-fahr411
Forumlid
Berichten: 1268
Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 20:24
Locatie: Hoornaar

Re: Harde wind

Bericht door deutz-fahr411 »

Die van mij heeft een hijsje gedaan met mast op 66 procent uitgeschoven en dat ging best... Nu vraag ik me af: Jij zegt dat je wel uit kon vouwen, maar niet invouwen... Waaraan kan je merken dat dat niet gaat, waar moet je dan precies op letten? (heb nog weinig verstand van mobiele vouwkranen)
- - - LIEBHERR LTC1050-3.1 - - - http://www.facebook.com/boerbvmeerkerk

schot meindert
Starter
Berichten: 528
Lid geworden op: do 2 nov, 2006 17:15

Re: Harde wind

Bericht door schot meindert »

deutz-fahr411 schreef:Die van mij heeft een hijsje gedaan met mast op 66 procent uitgeschoven en dat ging best... Nu vraag ik me af: Jij zegt dat je wel uit kon vouwen, maar niet invouwen... Waaraan kan je merken dat dat niet gaat, waar moet je dan precies op letten? (heb nog weinig verstand van mobiele vouwkranen)

Vanochtend om half 7 was de wind nog niet zo hevig. Toen kon ik gewoon vrij op de wind uitvouwen alleen op een gegeven moment werd de wind steeds heviger en boven de 60km/h is het niet echt meer verantwoord om de kraan in te vouwen. Met gestrekte giek kan een torenkraan heel wat wind verdragen maar zodra je gaat invouwen dus je giek gaat knikken is het gauw klaar en heb je kans op een hele hoop schade, zie een stukje terug in dit topic bij de van marwijk kraan.


Groeten niels.

Gebruikersavatar
deutz-fahr411
Forumlid
Berichten: 1268
Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 20:24
Locatie: Hoornaar

Re: Harde wind

Bericht door deutz-fahr411 »

schot meindert schreef:

Vanochtend om half 7 was de wind nog niet zo hevig. Toen kon ik gewoon vrij op de wind uitvouwen alleen op een gegeven moment werd de wind steeds heviger en boven de 60km/h is het niet echt meer verantwoord om de kraan in te vouwen. Met gestrekte giek kan een torenkraan heel wat wind verdragen maar zodra je gaat invouwen dus je giek gaat knikken is het gauw klaar en heb je kans op een hele hoop schade, zie een stukje terug in dit topic bij de van marwijk kraan.
Kijk, dat is duidelijk, dacht dat een vouwkraan sowieso boven windkracht 7 niks meer kon, maar dat is dus alleen zo met in/uitklappen!

Groeten Matthijs
- - - LIEBHERR LTC1050-3.1 - - - http://www.facebook.com/boerbvmeerkerk

Gebruikersavatar
Jelco
Forumlid
Berichten: 5464
Lid geworden op: ma 24 mei, 2010 15:01
Locatie: Schiedam

Re: Harde wind

Bericht door Jelco »

Schijnt een kraan over het spoor te zijn gevallen in Amsterdam bij de RAI, iemand meer info?
Fotograaf

Gebruikersavatar
arjan
Forumlid
Berichten: 3672
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 20:37
Locatie: zwaag

Re: Harde wind

Bericht door arjan »

schot meindert schreef:Ja ja, vandaag was er weer een lekker stormpje in het land. Vanochtend kon ik mijn kraan (mk63) nog goed uitvouwen alleen het invouwen rond half 10 werd niks meer. Uit eindelijk was de wind rond 14 uur wat af gezwakt.
Mijn hoogste gemeten windstoot was 148 km/h.
Hoe hebben de kranen het gedaan vandaag in het land?

Groeten niels.
Die van mij stond stil, maar zelf wel gewerkt hoor.
Problemen zijn er niet, alleen maar nieuwe uitdagingen.

Gebruikersavatar
desmoklepje
Starter
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 13:51
Locatie: emmen

Re: Harde wind

Bericht door desmoklepje »

vandaag samen met de machinist van de at 7 van rkb gewoon even aan het takelen geweest in en uitpakken geen probleem maar het is dan ook geen MK dan ben je gauw klaar met wind
ALS DE HAAN NIET KRAAIT VOOR HET AVONDROOD,GAAT HET MORGEN REGENEN OF DE HAAN IS DOOD

dr crane
Starter
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:20
Locatie: soms thuis

Re: Harde wind

Bericht door dr crane »

ik denk dat je niet echt verstandig bezig bent als je gaat uitvouwen , en je weet niet zeker of je wel kan invouwen , maar we komen wel van die Mk dingen af zo !
a daily check , keeps the undertaker away

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”