Harde wind

Post hier alles over de techniek in de hijskranenwereld.

Moderator: Tim

Advertentie post before
norby
Starter
Berichten: 115
Lid geworden op: di 13 apr, 2010 10:52

Harde wind

Bericht door norby »

bij welke windsnelheid stoppen jullie met hijsen van bepaalde delen. ik zag vanochtend een kozijn oncontroleerbaar door de lucht vliegen windsnelheid: 40KM/H

Gebruikersavatar
liebherr-machinist
Starter
Berichten: 878
Lid geworden op: zo 29 okt, 2006 19:55
Locatie: leiden

Re: kraan en harde wind

Bericht door liebherr-machinist »

Ik Probeer altijd te kijken of het veilig blijft gisteren bijvoorbeeld ben ik om 10 uur gaan storten, op een gegeven moment had ik windkracht 8 tot 9(62 tot 88 km/h) en moest nog 6 kuub storten kijk dan gaat ik door .

Moet ik wanden plaatsen dan stop ik met windkracht 7 tot 8 ( ligt een beetje aan de lokatie ) en hierbij geld geen discussie mogelijk.
en wat betreft dat kozijntje die krengen draaien al bij windkracht 4 (20-28 km/h).

De wind snelheid waar jij het over hebt is trouwens 6

henrikraan
Starter
Berichten: 491
Lid geworden op: za 5 mei, 2007 18:57
Locatie: Dalerveen
Contacteer:

Re: kraan en harde wind

Bericht door henrikraan »

ik heb gisteren en vandaag in groningen gestaan en heb op sommige momenten windkracht 9 gehad.
Ben gestopt met draaien het nadeel is altijd dat er uitvoerders zijn die beginnen met zeuren dat het klaar moet enz.

Gebruikersavatar
Regay De schotgay
Starter
Berichten: 798
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
Locatie: Zwaag

Re: kraan en harde wind

Bericht door Regay De schotgay »

Ik neem altijd de beslissing samen met de uitvoerder. Mocht hij nog door willen en ik niet dan ben je uit eindelijk als kraanmachinist nog de baas. JIJ weet namelijk als kraanmachinist dat je behoort te stoppen bij windkracht 6!

En ik weet precies hoe het gaat hoor, je gaat toch iets langer door uit goeiigheid voor de klant. Maar als de mensen onder de kraan moeten rennen voor hun leven, dan komt er wel is een keer kleur an toch? Ik heb gister gevelpanelen gedraaid maar op een gegeven moment moest die gene die het paneel vast had achter het paneel aan rennen, zo hard het ging. Als ik niet snel de luwte was op gaan zoeken met dat paneel dan had hij te water gelegen.

Dat was voor mijn toen de doorslag om te stoppen en me kraan in te vouwen, want dat is de goden verzoeken om ongelukken. En dat wil niemand

Gebruikersavatar
Whitey
Starter
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 12 mar, 2008 16:47
Locatie: Tynaarlo
Contacteer:

Re: Hijskraan en harde wind

Bericht door Whitey »

Zolang ik veilig kan werken blijf ik draaien. mocht het te link worden of de kraan niet meer tegen de wind in komen dan is het natuurlijk gouw afgelopen.

Gebruikersavatar
liebherr-machinist
Starter
Berichten: 878
Lid geworden op: zo 29 okt, 2006 19:55
Locatie: leiden

Re: kraan en harde wind

Bericht door liebherr-machinist »

henrikraan schreef:ik heb gisteren en vandaag in groningen gestaan en heb op sommige momenten windkracht 9 gehad.
Ben gestopt met draaien het nadeel is altijd dat er uitvoerders zijn die beginnen met zeuren dat het klaar moet enz.
Ik heb een uitvoerder die kijkt op bouwweer en zegt dan tegen mij er staat maar windkracht 5 dit terwijl ik kracht 8 heb is ook een leuke discussie, volgens de uitvoerder klopt info op bouwweer perfect hij vergeet alleen dat het een landelijk gemiddelde is.

En dat terwijl we langs de nieuwe waterweg staan met alleen de thialf achter ons, en die houd weinig wind tegen. dus kun je er gerust wat meer wind bijrekenen.

Maarja wij zijn maar machinist en hebben maar te luisteren naar sommige uitvoerders.

ducky
Starter
Berichten: 82
Lid geworden op: za 27 mei, 2006 15:28
Locatie: naast de buren

Re: Hijskraan en harde wind

Bericht door ducky »

de eerste telekraan en harde wind die t van mij gaat winnen moet nog gemaakt worden, als je niet tegen de wind in kom zwenk je toch met de wind mee, snap jullie problemen niet hoor..

Gebruikersavatar
HvanBrest
Forumlid
Berichten: 1899
Lid geworden op: do 9 mar, 2006 21:42
Locatie: Heemskerk

Re: Hijskraan en harde wind

Bericht door HvanBrest »

ducky schreef:de eerste telekraan en harde wind die t van mij gaat winnen moet nog gemaakt worden, als je niet tegen de wind in kom zwenk je toch met de wind mee, snap jullie problemen niet hoor..
Ducky ,neem je verantwoordelijkheid want dit lijkt op stoere praat!!
Als het fout gaat dan ben jij de eerst verantwoordelijke!
En het is geen pretje om je te melden voor dat hekje met mannen en vrouwen met een witte BEF !! (A)
Twee voor de prijs van een!

Xtraforte
Starter
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 22 jun, 2009 18:41
Locatie: Deurne

Re: Hijskraan en harde wind

Bericht door Xtraforte »

Zolang het veilig kan, ga ik door.
Regel is werken tot windkracht 7 en opbouwen en afbreken tot en met windkracht 5.
Windvlagen is een geval apart.

Maar afgelopen vrijdag hebben de uitvoerders het werk geschrapt, en niet wij.
Toen heb ik dus maar onderhoud aan de kraan gedaan.

:)
De huisarts denkt dat ik last heb van schizofrenie, maar daar denken wij heel anders over

Gebruikersavatar
liebherr-machinist
Starter
Berichten: 878
Lid geworden op: zo 29 okt, 2006 19:55
Locatie: leiden

Re: Hijskraan en harde wind

Bericht door liebherr-machinist »

ducky schreef:de eerste telekraan en harde wind die t van mij gaat winnen moet nog gemaakt worden, als je niet tegen de wind in kom zwenk je toch met de wind mee, snap jullie problemen niet hoor..
En dan de bouwvakkers van de vloer slaan omdat de remmen het niet meer doen, of erger er breekt wat af.
Daar komt nog eens bij dat je het verziekt voor je collega's want het eerste wat een uitvoerder zegt als jij in de buurt staat is kijk hij draait wel.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”