Hijsen van een zeecontainer
Moderator: Tim
Advertentie post before
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
Re: Hijsen van een zeecontainer
Die tien tons slings hangen dubbel Marco, daar kan door de oude stempel gezien ook factor 1,4 voor rekenen in een hoek van minder dan dertig graden uit de loodlijn.
Re: Hijsen van een zeecontainer
die banden zijn dubbel aangelsagen/in de broek.
dus om dat je ze om die (dunne) 25 tons harp sluiting zou ik zo zeggen 16 ton per band ?10 ton maal 1.6 = 16
dit in een tweesprong van een kleine hoek dus maal 1.4 =22.4ton
maar ik denk zelf dat ex 455 het bij het juiste eind heeft met die bovenste kettingen.
maar nogmaal s hier zie ik geen schokkende dingen
dus om dat je ze om die (dunne) 25 tons harp sluiting zou ik zo zeggen 16 ton per band ?10 ton maal 1.6 = 16
dit in een tweesprong van een kleine hoek dus maal 1.4 =22.4ton
maar ik denk zelf dat ex 455 het bij het juiste eind heeft met die bovenste kettingen.
maar nogmaal s hier zie ik geen schokkende dingen
geen uitdaging te groot voor mijn challenger!!
Re: Hijsen van een zeecontainer
Jongens, schei toch uit!
Dit is toch het aloude probleem: kleine kraan krijgt zware last voor zijn kiezen.
De machinist kijkt in zijn hijsmaterialenbak en knoopt het één en ander aan elkaar. 99% van die gasten weet dan, dat het niet de schoonheidsprijs verdient. Echter met de veilige werklastfactor in het achterhoofd doet hij zijn hijsje en maakt er verder geen praat over.
En ja, 1% probeert eerst met ingewikkelde berekeningen, vervolgens met z'n jarenlange opgebouwde ervaring en veel toegevoegde (stompzinnige) smiley's zijn gelijk te etaleren.
Dit is toch het aloude probleem: kleine kraan krijgt zware last voor zijn kiezen.
De machinist kijkt in zijn hijsmaterialenbak en knoopt het één en ander aan elkaar. 99% van die gasten weet dan, dat het niet de schoonheidsprijs verdient. Echter met de veilige werklastfactor in het achterhoofd doet hij zijn hijsje en maakt er verder geen praat over.
En ja, 1% probeert eerst met ingewikkelde berekeningen, vervolgens met z'n jarenlange opgebouwde ervaring en veel toegevoegde (stompzinnige) smiley's zijn gelijk te etaleren.
Laatst gewijzigd door Arie H op do 26 sep, 2013 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
Re: Hijsen van een zeecontainer
Ik probeer het een beetje gezellig te houden Ome Arie h,
Geertyke rijdt weer flink in het ezelenspoor mee, mans hoor.
Geertyke rijdt weer flink in het ezelenspoor mee, mans hoor.
Re: Hijsen van een zeecontainer
Wie weet, ontstaat er wel een polonaise.johanneuteboom schreef:Ik probeer het een beetje gezellig te houden ,
Geertyke rijdt weer flink in het ezelenspoor mee, mans hoor.
(Ome Arie h) Even voor de duidelijkheid; we zijn naar mijn weten geen familie.
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Hijsen van een zeecontainer
Ik ben blij dat ik maar een beperkt hijsbewijs heb, dan hoef ik al die moeilijke berekeningen niet te maken...
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...
Re: Hijsen van een zeecontainer
Een werklast tabel lezen is niet zo moeilijk hoor dat kan iedereen.
Re: Hijsen van een zeecontainer
Maar foto twee is wel een hele mooie foto!
- crane brain
- Starter
- Berichten: 333
- Lid geworden op: za 14 jan, 2006 20:39
- Locatie: alkmaar
Re: Hijsen van een zeecontainer
ik sluit me héél erg graag in het door de "meester" zelf GEKROONDE "ezelspoor" aan mans hèArie H schreef:Wie weet, ontstaat er wel een polonaise.johanneuteboom schreef:Ik probeer het een beetje gezellig te houden ,
Geertyke rijdt weer flink in het ezelenspoor mee, mans hoor.
(Ome Arie h) Even voor de duidelijkheid; we zijn naar mijn weten geen familie.