Liebherr 630 EC-H Litronic
Moderator: Tim
Advertentie post before
Re: Liebherr EC-630 kraan in Zwolle bij nieuwbouw Electrabel
Van hetzelfde kaliber als wat er al staat ??
Supporter of 'Schenkers Apeldoorn'
- Gabriël Seinen
- Forumlid
- Berichten: 4688
- Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: Liebherr EC-630 kraan in Zwolle bij nieuwbouw Electrabel
Iets lager.
En zeker zonder de 1200 HC stukken.
En zeker zonder de 1200 HC stukken.
Re: Liebherr EC-630 kraan in Zwolle bij nieuwbouw Electrabel
Ik moest vandaag toevallig naar Ommen, en precies op het moment dat ik niet lag te slapen zag ik deze kraan staan. Ik herkende hem gelijk van de foto's in dit topic, en een 630 is natuurlijk ook niet allerdaags. Hij is echt gigantisch, de combinatie van 2 loopkatten en 1 hijsblok valt gelijk op, en natuurlijk de grotere torendelen (de 1250 HC delen die kraan-freak bedoelt?)
- Gabriël Seinen
- Forumlid
- Berichten: 4688
- Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: Liebherr EC-630 kraan in Zwolle bij nieuwbouw Electrabel
Twee loopkatten en één hijsblok ?
Wat is het nu daar van ?
Twee loopkatten en twee hijsblokken begrijp ik.
Wat is het nu daar van ?
Twee loopkatten en twee hijsblokken begrijp ik.
Laatst gewijzigd door Gabriël Seinen op di 17 mar, 2009 23:17, 2 keer totaal gewijzigd.
- kleintje75
- Forumlid
- Berichten: 1629
- Lid geworden op: do 15 feb, 2007 19:40
- Locatie: doorwerth
- Contacteer:
Re: Liebherr EC-630 kraan in Zwolle bij nieuwbouw Electrabel
het is 2 loopkatten aan elkaar gekoppeld en 1 hijshaak, hierdoor hijs je op 4 draden en niet op 2 draden.
zit een soort evenaar tussen
zit een soort evenaar tussen
Re: Liebherr EC-630 kraan in Zwolle bij nieuwbouw Electrabel
Juist, zo heb ik het ook gezien, het is alleen een beetje slecht verwoord in mijn antwoord.kleintje75 schreef:het is 2 loopkatten aan elkaar gekoppeld en 1 hijshaak, hierdoor hijs je op 4 draden en niet op 2 draden.
zit een soort evenaar tussen
Zie de volgende afbeelding, het met rood omcirkelde haaksysteem is gebruikt op de kraan in kwestie. De twee linkse draden zitten vast aan de linkse loopkat, de twee rechtse draden aan de andere loopkat. Zo wordt meer hijsvermogen gecreeerd
- Bijlagen
-
- Informatie gehaald uit de PDF van liebherr.com
- Haak 630.png (27.68 KiB) 3847 keer bekeken
- Gabriël Seinen
- Forumlid
- Berichten: 4688
- Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: Liebherr EC-630 kraan in Zwolle bij nieuwbouw Electrabel
Ja dat weet ik, maar volgens mij zie ik ook twee haakblokken zitten waarvan ze alle twee geen haak hebben, maar een evenaar met daar aan een ramshoorn.kleintje75 schreef:het is 2 loopkatten aan elkaar gekoppeld en 1 hijshaak, hierdoor hijs je op 4 draden en niet op 2 draden.
zit een soort evenaar tussen
- kleintje75
- Forumlid
- Berichten: 1629
- Lid geworden op: do 15 feb, 2007 19:40
- Locatie: doorwerth
- Contacteer:
Re: Liebherr EC-630 kraan in Zwolle bij nieuwbouw Electrabel
kijk eens naar de post boven die van jou, Gabriél.
in het tekeningetje staat het toch duidelijk. en als je aan 1 haakblok trekt, gaat de ander omhoog, als de evenaar er niet tussen zit.
Omdat de haakblokken op 1 draad zitten gelust.
in het tekeningetje staat het toch duidelijk. en als je aan 1 haakblok trekt, gaat de ander omhoog, als de evenaar er niet tussen zit.
Omdat de haakblokken op 1 draad zitten gelust.
- boekestijn-bv
- Forumlid
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: vr 4 jan, 2008 19:34
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Re: Liebherr EC-630 kraan in Zwolle bij nieuwbouw Electrabel
Kan de machinist de evenaar er ook afhalen en maar 1 blok gebruiken (op 2 draden dus)?
Re: Liebherr EC-630 kraan in Zwolle bij nieuwbouw Electrabel
nee dan moet er een monteur komen om de evenaar eraf te halen
en de haak van de eerste kat bovenin vast zetten en de
tweede kat loskoppelen van de eerste kat en de eerste kat vastzetten bij de cabine
en de haak van de eerste kat bovenin vast zetten en de
tweede kat loskoppelen van de eerste kat en de eerste kat vastzetten bij de cabine
VERTROUWEN IS GOED MAAR CONTROLE IS BETER