Munsters torenkranen

Post hier al je informatie en foto's over torenkranen!

Moderator: Tim

Advertentie post before
patrick ijpelaar
Nieuw forumlid
Berichten: 4
Lid geworden op: di 3 mei, 2011 18:27

Re: Munsters torenkranen

Bericht door patrick ijpelaar »

Iemand een idee hoe ik nog aan een hijsmotor van een Munster MTF 20 kan komen?????
Ik ben radeloos!

kraandoc
Starter
Berichten: 525
Lid geworden op: ma 6 feb, 2006 21:22

Re: Munsters torenkranen

Bericht door kraandoc »

patrick ijpelaar schreef:Iemand een idee hoe ik nog aan een hijsmotor van een Munster MTF 20 kan komen?????
Ik ben radeloos!
Probeer eens bij ARCOMET MTC in Veghel

chappy
Nieuw forumlid
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 27 dec, 2010 10:34

Re: Munsters torenkranen

Bericht door chappy »

ik heb ook een munster mf20
mijn mecanieker is snyers uit hamme
deze heeft nog al de onderdelen van de munsters kranen in stok liggen
tel;+32475429918

mvg chappy bouwbedrijf uit Belgie

Gebruikersavatar
hoogvlieger
Starter
Berichten: 506
Lid geworden op: za 1 sep, 2007 21:40
Locatie: berghem
Contacteer:

Re: Munsters torenkranen

Bericht door hoogvlieger »

kraandoc schreef:
patrick ijpelaar schreef:Iemand een idee hoe ik nog aan een hijsmotor van een Munster MTF 20 kan komen?????
Ik ben radeloos!
Probeer eens bij ARCOMET MTC in Veghel
Zelfs mtc heeft niets meer van die ouwe meuk. Maar links en rechts hebben ze nog wel wat. Als het goed is draait hij vanmiddag weer.
Dan hebben we nog een30/36 met het zelfde probleem, maar daar zijn we ook hard mee opweg, bijna opgelost.
Hoogte vrees???
wor al misselijk als ik uit een diepe bord soep moet eten!!

Tom61
Starter
Berichten: 49
Lid geworden op: do 9 mar, 2006 14:40

Re: Munsters torenkranen

Bericht door Tom61 »

Wat voor een kraan het is weet ik niet :D maar hij is iig van Adriaans bouwgroep uit Helmond (Y)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Gebruikersavatar
hoogvlieger
Starter
Berichten: 506
Lid geworden op: za 1 sep, 2007 21:40
Locatie: berghem
Contacteer:

Re: Munsters torenkranen

Bericht door hoogvlieger »

Abk 30-55 op een ginaf onderstel.
Hoogte vrees???
wor al misselijk als ik uit een diepe bord soep moet eten!!

henrikraan
Starter
Berichten: 491
Lid geworden op: za 5 mei, 2007 18:57
Locatie: Dalerveen
Contacteer:

Re: Munsters torenkranen

Bericht door henrikraan »

Het is geen 30-55 want deze kraan heeft 35 M giek en het hijblok zit in de toren!

Gebruikersavatar
hoogvlieger
Starter
Berichten: 506
Lid geworden op: za 1 sep, 2007 21:40
Locatie: berghem
Contacteer:

Re: Munsters torenkranen

Bericht door hoogvlieger »

henrikraan schreef:Het is geen 30-55 want deze kraan heeft 35 M giek en het hijblok zit in de toren!
Klopt inderdaad wat je schrijft Henri. Maar hij zal wel het prototype zijn van de AF38 . Als je goed kijkt zie je het plakje ballast liggen achter op de truck,hij heeft een opbouw cilinder om de mast recht te zetten en uit te telescoperen n je ziet de vergrendel pen gaten in de mast waar hij vergrendeld. Lijkt dus erg veel op de af 38.
Had hem eerste instantie op m`n telefoon gezien,en dacht gelijk aan 30-55,zag de detais niet zo goed (C) (C) (C)

Plaats nog ff wat op spierings 488,zal jou wel bekend voorkomen.
Hoogte vrees???
wor al misselijk als ik uit een diepe bord soep moet eten!!

Gebruikersavatar
leon-
Starter
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 30 jan, 2009 23:55
Locatie: omg Roermond

Re: Munsters torenkranen

Bericht door leon- »

Dit kraantje heb ik al een paar dagen zien draaien in helmond op een bouw.
Vorige week heeft de machinist vloeren gelegd.

Chauffeurs met de vloeren stonden namelijk bij ons op de bouw te wachten haha
iedereen is gek behalve ik

Tom61
Starter
Berichten: 49
Lid geworden op: do 9 mar, 2006 14:40

Re: Munsters torenkranen

Bericht door Tom61 »

Ik denk dat die andere kraan was van adriaans. Ze hebben er 2 namelijk een met un langere giek (deze) en een met een kortere want deze staat al heel de week in liessel. Die andere heeft un rode cabine en was van de week ook in liessel toen heb ik het verschil gevraagt haha (Y)

Plaats reactie

Terug naar “Torenkranen”