Wilbert WT420 e.tronic

Post hier al je informatie en foto's over torenkranen!

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Re: Wilbert WT420 e.tronic

Bericht door Cris »

Jelco schreef:Torenkraan inklimmen, kan de 500 hem weghalen! (Y)
Hoe dan, zonder zo´n systeem (ch) ?
Cris

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Wilbert WT420 e.tronic

Bericht door Peter_S »

Cuno Riga schreef:
Jelco schreef:Torenkraan inklimmen, kan de 500 hem weghalen! (Y)
Hoe dan, zonder zo´n systeem (ch) ?
Hallo Cris en anderen,

"Gewoon" het klimsysteem eromheen hangen. Als ik mij niet vergis dan is de klimkooi aan een zijde open, soort van U-vorm, en kun je de klimkooi dus om de mast heen plaatsen. Althans zo heb ik dit in het verleden wel eens een keertje zien gebeuren.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Re: Wilbert WT420 e.tronic

Bericht door Cris »

Maar dan hadden ze dat bij het opbouwen toch ook kunnen doen? Een laag kraantje neerzetten die zelf omhoog klimt.
Bovendien zal deze volgens mij niet veel kunnen dalen. Hij krijgt dan problemen met het wegzetten van de stukken en het niet kunnen zwenken vanwege de omringende bebouwing.
Cris

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Wilbert WT420 e.tronic

Bericht door Peter_S »

Cuno Riga schreef:Maar dan hadden ze dat bij het opbouwen toch ook kunnen doen? Een laag kraantje neerzetten die zelf omhoog klimt.
Bovendien zal deze volgens mij niet veel kunnen dalen. Hij krijgt dan problemen met het wegzetten van de stukken en het niet kunnen zwenken vanwege de omringende bebouwing.
Hallo Cris en anderen,

Ze hadden hem inderdaad bij het opbouwen kunnen laten uitklimmen maar omdat zoiets een langzaam proces is zullen ze dat wel niet gedaan hebben. De kraan kan best een eind dalen zonder het achterliggende lage gebouw te raken. Zwenken is niet nodig, mag vermoed ik zelfs niet bij het in-/uitklimmen, zolang je de horizontale giek maar evenwijdig aan het gebouw houdt. De torendelen verplaats je met de loopkat naar voren tot er ergens plek is om ze neer te zetten.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Re: Wilbert WT420 e.tronic

Bericht door Cris »

Peter_S schreef: "Gewoon" het klimsysteem eromheen hangen. Als ik mij niet vergis dan is de klimkooi aan een zijde open, soort van U-vorm, en kun je de klimkooi dus om de mast heen plaatsen. Althans zo heb ik dit in het verleden wel eens een keertje zien gebeuren.
Ik heb hier toch mijn twijfels over.
Ik zie niet hoe de kraan zelf z'n klimsysteem kan monteren. Om de mast heen schuiven zal toch lastig worden. Zelf kan hij daar niet bij. Ik weet niet beter dan dat het systeem tijdens montage van de tdk gemonteerd moet worden.
Is dat wel het geval dan zou ik graag een voorbeeld willen zien.
Cris

wesley3626
Starter
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 6 jul, 2008 19:04

Re: Wilbert WT420 e.tronic

Bericht door wesley3626 »

Door een deel van de klimkooi scheef aan te slaan, is het mogelijk de bovenkant van de klimkooi aan de toren te hangen, mits de torendelen geschikt zijn om in of uit te klimmen. Wanneer dit zo is, zitten er aan de toren delen haken of nokken om de klimkooi aan te hangen. Wanneer de bovenkant van de klimkooi is bevestigt kan je de haak laten zakken en zakt de klimkooi tegen de toren aan. Vervolgens het tweede deel aan de andere kant hangen en samenvoegen. (Y)

Gebruikersavatar
ET
Forumlid
Berichten: 2596
Lid geworden op: zo 1 apr, 2007 21:36
Locatie: Den Haag

Re: Wilbert WT420 e.tronic

Bericht door ET »

een foto van een halve klimkooi . Nog een helft tegen de andere kant en klaar is Kees.
Hier kan je dus goed zien wat wesley3626 bedoeld.
Bijlagen
Klimkooi , DSC07022.JPG
Klimkooi , DSC07022.JPG (100.29 KiB) 3017 keer bekeken
Groetjes Eddie.

powertower
Starter
Berichten: 277
Lid geworden op: zo 11 sep, 2005 15:40

Re: Wilbert WT420 e.tronic

Bericht door powertower »

Cuno Riga schreef:Maar dan hadden ze dat bij het opbouwen toch ook kunnen doen? Een laag kraantje neerzetten die zelf omhoog klimt.
Bovendien zal deze volgens mij niet veel kunnen dalen. Hij krijgt dan problemen met het wegzetten van de stukken en het niet kunnen zwenken vanwege de omringende bebouwing.
Hoi Cris,

de kraan is gelijk zo hoog opgebouwd omdat er vrijwel direkt begonnen werd met de glijbouw. De liftschagt werd in 1 keer opgetrokken.
dus...

Gebruikersavatar
pvanhesteren
Forumlid
Berichten: 5891
Lid geworden op: do 8 feb, 2007 22:32
Locatie: Hillegom

Re: Wilbert WT420 e.tronic

Bericht door pvanhesteren »

Kijk, als het niet hoog is heb je ook geen klimkooi nodig!

Gr. Pascal
Bijlagen
IMG_2235kopie.jpg
IMG_2235kopie.jpg (101.99 KiB) 2987 keer bekeken

gijs
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 25 jul, 2007 20:48
Locatie: buggenum

Re: Wilbert WT420 e.tronic

Bericht door gijs »

Hier een linkje van het "later" monteren van een klimkooi

http://www.herpertz.nl/cms/index.php?op ... &Itemid=86

Plaats reactie

Terug naar “Torenkranen”