Liebherr MK 63

Post hier al je informatie en foto's over torenkranen!

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Rem-BergH
Starter
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 20 nov, 2005 14:26
Locatie: Tuitjenhorn

Liebherr MK 63

Bericht door Rem-BergH »

Hebben jullie al eens wat nieuws over de nieuwe ontwikkelingen op toren kraan gebied van liebherr

Gebruikersavatar
Rem-BergH
Starter
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 20 nov, 2005 14:26
Locatie: Tuitjenhorn

Bericht door Rem-BergH »

Het zou gaan om een 3 assige torenkraan met 35m giek
Bijlagen
Liebherr-MK-63.jpg
Liebherr-MK-63.jpg (61.38 KiB) 10122 keer bekeken

Gebruikersavatar
Rem-BergH
Starter
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 20 nov, 2005 14:26
Locatie: Tuitjenhorn

Bericht door Rem-BergH »

en de tweede
Bijlagen
Liebherr-MK-63-02.jpg
Liebherr-MK-63-02.jpg (40.78 KiB) 10121 keer bekeken

schot meindert
Starter
Berichten: 528
Lid geworden op: do 2 nov, 2006 17:15

Bericht door schot meindert »

als liebherr dit uitbrengt moeten ze al een hogere max last op 35m doen want ik heb een munster met 35m giek en pak op tabel 2 ton op de punt. het ziet dr leuk uit de kraan maar ze moeten dr denk ik nog ff beter over nadenken. doe dan 35m giek maar met hoge toren. we zien ut verders wel de veranderingen bij liebherr. we hebben nu 2 mk 110 bij ut bedrijf maar dat zijn prachtig mooie machines

Demag Erik
Starter
Berichten: 302
Lid geworden op: do 7 apr, 2005 12:01
Locatie: Groningen

Bericht door Demag Erik »

Niet erg compact, die MK63...... (de onderwagen is zo'n beetje gelijk qua maat aan die van de MK80, maar dan zonder tweede as).

Gebruikersavatar
arjan
Forumlid
Berichten: 3672
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 20:37
Locatie: zwaag

Bericht door arjan »

Tot zover ziet het er goed uit en dit is theorie van de tekentafel ,dus wachten we maar af hoe het in de praktijk werkt..
Arjan
Problemen zijn er niet, alleen maar nieuwe uitdagingen.

Gebruikersavatar
Rem-BergH
Starter
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 20 nov, 2005 14:26
Locatie: Tuitjenhorn

Bericht door Rem-BergH »

Ik denk dat er een hele rare draaicirkel is voor de onderwagen omdat de assen acxhter dubbel zijn en voor enkel. Terwijl spierings en Arcomet\Faun ze voor dubbel monteren ewn achter enkel.

Gebruikersavatar
Rem-BergH
Starter
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 20 nov, 2005 14:26
Locatie: Tuitjenhorn

Bericht door Rem-BergH »

En meindert hoe hoog is die 35m munster van jou onder de giek

kraantje
Starter
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 17 jun, 2005 18:42

Bericht door kraantje »

Zo op het eerste gezicht lijkt het mij een groot slag schip. En hij is volledig uit proportie, voor steekt hij niks over, en achter een heel eind.
Als de kraan achter ook nog eens niet stuurt, moet je dus altijd met de handbesturing rijden en dat wringt nog steeds,net als bij de MK80.
We moeten eerst maar eens eentje in het echt zien,(op de Bouma??) en er op draaien dan zien we wel weer.
T'schijnt dat van Riel er 3 besteld heeft?

schot meindert
Starter
Berichten: 528
Lid geworden op: do 2 nov, 2006 17:15

Bericht door schot meindert »

@ Rem-BergH. ik heb 22.5m onder de haak.

en 1 as voor en 2 assen achter werkt opzich wel heb ik ook voorste as gestuurt en achterste as gedwongen sturen. wringt helemaal niet.

Plaats reactie

Terug naar “Torenkranen”