De V-polder
Moderator: André
Advertentie post before
-
- Starter
- Berichten: 744
- Lid geworden op: zo 29 mei, 2005 16:32
- Locatie: Hippolytushoef
- Contacteer:
Van voorbeelden heb ik nog geen foto's, maar volgens mij zijn er wel forumleden die in (de buurt van) Terneuzen / Zaamslag wonen, dus wellicht dat zij zo vriendelijk kunnen zijn om foto's te maken.simonklein schreef:Sorry Remko ik kan er ook weinig aan veranderen Heb je foto`s van voorbeelden? Deze werkmethode kost je trouwens ook best wel veel ruimte (in de breedte)...
Op zich valt de extra breedte wel mee, als het klaar is tenminste. Maar inderdaad, tijdens de aanleg ervan heb je toch wel de ruimte nodig. Aan weerszijden moet natuurlijk een tijdelijke baan (draglineschotten / rijplaten) aangelegd worden voor de aanvoer van de damwanden en om de heistellingen over heen te laten rijden. Bovendien moeten de stellingen ook nog de ruimte hebben om de makelaar geschoord te kunnen gebruiken.
Mara op de foto in de eerste link doen ze het volgens mij anders. Eén of (twee) stellingen rijden achter elkaar aan, met hun makelaars voorover geschoord, zodat de planken naar binnen toe geheid worden. Door in het midden te rijden hebben ze weer minder ruimte nodig. Toch moet je later wel een puinbaan maken als e.e.a. uitgegraven moet worden.
- william brooymans
- Forumlid
- Berichten: 3730
- Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
- Locatie: Nieuw-vossemeer
Volker Stevin heeft het, aldus de brochure uit de eerste link, in april '93 gedaan met een Hitachi KH 300 GLS, uitgerust met een ICE 420 Hoog frequent trilblok. Kan dus wel, maar inderdaad zal je een behoorlijke machine nodig hebben.william brooymans schreef:voorover geschoord heb je toch wel een behoorlijke machine nodig om dat te houden. je legt je zwaartepunt dan wel heel ver van je af.
Overigens, hierbij nog een kleine foto van de Fietstunnel in RW 61 te Zaamslag:
- Bijlagen
-
- v-polder 3 Zaamslag -klaarsituatie website groot.jpg (32.81 KiB) 4615 keer bekeken
Ik denk dat je almelo verdiept bedoelt? daar is inderdaad een rechte wand toegepast. daar heeft een senneboog 5500 gestaan met diewandgrijper. en er stonde een betonnietcentrale. nu zijn is inmiddels begonnen met ontgraven en onderwaterbeton storten maarja das een beetje offopic maar wel mooi om te zienkapteinron schreef:Er zou sprake zijn van deze constructie bij de tunnel in Almelo maar ik ben er 1 dag geweest en volgens mij gaat het daar recht naar beneden.
foto's???Davey1991 schreef:Ik denk dat je almelo verdiept bedoelt? daar is inderdaad een rechte wand toegepast. daar heeft een senneboog 5500 gestaan met diewandgrijper. en er stonde een betonnietcentrale. nu zijn is inmiddels begonnen met ontgraven en onderwaterbeton storten maarja das een beetje offopic maar wel mooi om te zienkapteinron schreef:Er zou sprake zijn van deze constructie bij de tunnel in Almelo maar ik ben er 1 dag geweest en volgens mij gaat het daar recht naar beneden.
Re: De V-polder
V-polder is een idee van Volker Stevin geweest, in de tijd dat aannemend Nederland nog masaal in de running was om nieuwe slimme concepten voor de HSL aanleg te presenteren. Het eerste papieren concept zou daarmee van rond 1990 kunnen zijn. Uiteindelijk is de V-polder niet in de HSL toegepast.
Wel heeft Volker Stevin een variant erop, de W-polder, ergens als fietstunnel onder de provinciale weg bij Goedereede gebouwd.
Wel heeft Volker Stevin een variant erop, de W-polder, ergens als fietstunnel onder de provinciale weg bij Goedereede gebouwd.