Gevolgen van nat grondwerk voor overige verkeer

Post hier de algemene zaken over grondwerken, en de grondverzetbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Speedy
Forumlid
Berichten: 2442
Lid geworden op: ma 7 feb, 2005 20:13
Locatie: Ten-Esschen
Contacteer:

Bericht door Speedy »

ex455 schreef:@randy.Jij snapt het tenmiste.Die wegschietende rijplaten kunnen goed wat schade make hoor.Die platen van 12 bij 3,49 zijn wel een stuk beter maar als daar grote dumpers over gaan rijden moet de ondergrond wel stevig zijn want die rijden helemaal over de buitenkant.Ja die uitritten met platen,je kunt zoiezo al geen bull gebruiken om te trekken of te duwen,als je er met een kraan over gaat rijden dan fladderen ze alle kanten op en en schovel ervoor is ook lang niet altijd afdoende want die zit met hetzelfde probleem.Platen zijn goed om bijv over een diepwand te leggen ivm de wapening die eruit steekt,of voor een mobiele kraan ergens te laten inrijden op een 'vlak' stuk en ze dan zo op de grond leggen zonder zand eronder.Dan heb je geen herhalende rijbewegingen en het is snel en simpel maar voor werfpistes is dat heel iets anders.
Vertel dat maar eens aan de UITVOERDERS :D
Krijg je te horen andere rijden er ook in met een Dinky toy ja maar niet met 50 ton en 2 assige trekker (ch)
Groet Vico,
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

Ja uitvoerders.Je hebt uitvoerders die op hun werk zijn en je heb van die ......... .Comanderen en laten zien wie er de baas is en als het lastig word zijn ze pleite en als ze dan van de projectleider die je ook nooit ziet op hun f..... krijgen, schuiven ze het maar op de werkmensen.het afschuif systeem.

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Daar zijn ze inderdaad heel goed in. Bij Besix/Strukton werkt het zo dat velen niet weten wat ze aan het doen zijn.

Ik zit me dat zo een tijdje te bekijken in de cabine en dan vraag ik of het niet op een andere manier kan? Ik wil alleen maar helpen hoor, maar OF ze willen niet luisteren OF ik wordt geacht niet na te denken en alleen maar bevelen op te volgen.

Vrijdag moest ik nog een wapeningsstaaf plaatsen van 23 m', maar die bestond uit 2 stukken van 10 m' die in elkaar gedraaid moesten worden en daar bovenop kwam er nog eentje van 3 m'. Vooral dat in elkaar draaien is priegelwerk voor mij, want ik moet de mensen dusdanig veel speling geven dat de staaf zich makkelijk draait, maar ook weer niet teveel, want dan staat hij scheef en draait hij niet. Maar als ze dan nog (na zo'n 260 staven op die manier te hebben gedaan) de "Europese" kant op draaien, dan zeg ik er niks meer van. Terwijl ik heel goed in de cabine voel wanneer de schroefdraad weer vrijkomt.

Die moet je namelijk tegen de klok in vast draaien. Op dezelfde manier als de boormachines draaien en de boorstangelementen vastkoppelen.

Aangezien ik de staven altijd wel een stuk door het zand sleep, blijft er dan wat aanhangen wat er voor het vastdraaien natuurlijk vanaf moet. Dus stond er op het ponton iemand klaar met de slang om het eraf te spuiten. Zo'n staaf weegt nog altijd een kilootje of 200 dus ik zorg dat ik tijdens het zwenken de goeie vlucht aanneem en op het eind wat rustiger zwenk. Dan kan die man buiten het ponton die staaf afspuiten zonder zelf nat te worden.
Vrijdagmorgen zag ik ineens wat mensen met een camera rondlopen op de deksloof aan de overkant van de inrit en die maakten foto's van de machine van Bauer.
En ik kom heel voorzichtig aanzwenken met die 2e staaf van 10 m', begint me die boormeester ineens agressief te zwaaien dat ik sneller moest zwenken. Toen dacht ik dus gelijk van: "Wil je rennen? Dan kun je rennen." Waarop ik een klein tikje tegen de stick geef. Valt wel te raden wat zo'n stalen staaf van 5 cm dik dan doet.

Die boormeester schrok, zag dat die staaf richting boorstelling zwaaide, wilde hem grijpen, maar moest toen rennen, waarbij hij zowat struikelde over alles wat op het ponton lag. Eenmaal op het eind aangekomen zag hij de staaf weer terugkomen en hem maar net passeren.

Gevolg was natuurlijk dat hij me woedend aankeek. Althans, daar ga ik van uit. Ik wilde het niet weten. Maar volgens mij is het wel een prachtige foto geworden. :D En ik zat lekker relaxed in de cabine van het zonnetje te genieten...
(C)

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
ERIC TB
Forumlid
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 11:46
Locatie: Afferden (Gld.)
Contacteer:

Bericht door ERIC TB »

Randy schreef:Daar zijn ze inderdaad heel goed in. Bij Besix/Strukton werkt het zo dat velen niet weten wat ze aan het doen zijn.

Ik zit me dat zo een tijdje te bekijken in de cabine en dan vraag ik of het niet op een andere manier kan? Ik wil alleen maar helpen hoor, maar OF ze willen niet luisteren OF ik wordt geacht niet na te denken en alleen maar bevelen op te volgen.

Vrijdag moest ik nog een wapeningsstaaf plaatsen van 23 m', maar die bestond uit 2 stukken van 10 m' die in elkaar gedraaid moesten worden en daar bovenop kwam er nog eentje van 3 m'. Vooral dat in elkaar draaien is priegelwerk voor mij, want ik moet de mensen dusdanig veel speling geven dat de staaf zich makkelijk draait, maar ook weer niet teveel, want dan staat hij scheef en draait hij niet. Maar als ze dan nog (na zo'n 260 staven op die manier te hebben gedaan) de "Europese" kant op draaien, dan zeg ik er niks meer van. Terwijl ik heel goed in de cabine voel wanneer de schroefdraad weer vrijkomt.

Die moet je namelijk tegen de klok in vast draaien. Op dezelfde manier als de boormachines draaien en de boorstangelementen vastkoppelen.

Aangezien ik de staven altijd wel een stuk door het zand sleep, blijft er dan wat aanhangen wat er voor het vastdraaien natuurlijk vanaf moet. Dus stond er op het ponton iemand klaar met de slang om het eraf te spuiten. Zo'n staaf weegt nog altijd een kilootje of 200 dus ik zorg dat ik tijdens het zwenken de goeie vlucht aanneem en op het eind wat rustiger zwenk. Dan kan die man buiten het ponton die staaf afspuiten zonder zelf nat te worden.
Vrijdagmorgen zag ik ineens wat mensen met een camera rondlopen op de deksloof aan de overkant van de inrit en die maakten foto's van de machine van Bauer.
En ik kom heel voorzichtig aanzwenken met die 2e staaf van 10 m', begint me die boormeester ineens agressief te zwaaien dat ik sneller moest zwenken. Toen dacht ik dus gelijk van: "Wil je rennen? Dan kun je rennen." Waarop ik een klein tikje tegen de stick geef. Valt wel te raden wat zo'n stalen staaf van 5 cm dik dan doet.

Die boormeester schrok, zag dat die staaf richting boorstelling zwaaide, wilde hem grijpen, maar moest toen rennen, waarbij hij zowat struikelde over alles wat op het ponton lag. Eenmaal op het eind aangekomen zag hij de staaf weer terugkomen en hem maar net passeren.

Gevolg was natuurlijk dat hij me woedend aankeek. Althans, daar ga ik van uit. Ik wilde het niet weten. Maar volgens mij is het wel een prachtige foto geworden. :D En ik zat lekker relaxed in de cabine van het zonnetje te genieten...
(C)

Randy
@ Randy

Ik zit jou berichtje zo ff te lezen.

Ik heb dan niet zoveel kennis van hijskranen, maar ik weet wel dat wat je gedaan hebt niet echt proffesioneel is.

Je moet je met zo'n dure machine (waarmee je een grote verantwoording hebt) nooit laten opjagen of laten uitlokken om rare dingen te gaan doen.

Je had hier een aantal mogelijkheden:
1) rustig door blijven gaan op jouw manier (waarvan je weet dat het goed en veilig is)
2) stoppen en eerst ff uitleggen dat je niet sneller kunt op een veilige manier
3) verlangen ze van jou onredelijke dingen, dan gewoon helemaal stoppen


Begrijp me niet verkeerd; ik probeer je niet de les te lezen, dit gewoon mijn mening zoals ik het zie.

Gebruikersavatar
Speedy
Forumlid
Berichten: 2442
Lid geworden op: ma 7 feb, 2005 20:13
Locatie: Ten-Esschen
Contacteer:

Bericht door Speedy »

Niet veel met UITVOERDERS gewerkt zeker Eric, :D
Als je niet doet wat zij zeggen bellen ze de baas op heb je dat gezeik en als iets misgaat ploft de bom helemaal is nooit goed :o
Ik zeg altyd een uitvoerder heeft thuis niks te vertellen doet hij maar tegen het werkvolk schreeuwen
Groet Vico,
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

Let wel, er zijn wel uitvoeders die hun werk wel op de rit hebben.Die wel op hun werk verschijnen niet van die onozele die willen/roepen en die als ze iets apparts moeten doen nog eens het werkvolk de ruimte geven om alternatieven te proberen zo de beste methode vanzelf blijkt,dus deze mensen niet te na gesproken.Maar er zijn van die klippels die geen tegenspraak dulden maar wordt het te heet onder hun voeten dan gaat het balletje naar...........

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Bericht door Roger van Nispen »

Sorry, dat ik hier op moet reageren, maar als je een goede machinist bent en sterk in de schoenen staat, kun je wel zeker bepalen wat en hoe je het doet, dan kunnen er 10 uitvoerders of hoofuitvoerders staan, JIJ bent de machinist en JIJ hebt de VERANTWOORDING over jouw machine en als het misgaat komen ze bij JOUW verhaal zoeken.
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
ERIC TB
Forumlid
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 11:46
Locatie: Afferden (Gld.)
Contacteer:

Bericht door ERIC TB »

Speedy schreef:Niet veel met UITVOERDERS gewerkt zeker Eric, :D
Als je niet doet wat zij zeggen bellen ze de baas op heb je dat gezeik en als iets misgaat ploft de bom helemaal is nooit goed :o
Ik zeg altyd een uitvoerder heeft thuis niks te vertellen doet hij maar tegen het werkvolk schreeuwen
Jou reactie begrijp ik.

Maar je moet je toch nooit laten opjagen, als het dan fout gaat ben je toch zelf verantwoordelijk.
En als je in je recht staat zal je baas er ook niet veel heisa van maken.

De beste optie is dus: gewoon rustig blijven draaien op je eigen (veilige -verantwoorde) manier en het geschreeuw langs je heen laten gaan.
Want de machinist in kwestie weet waar hij mee bezig is neem ik aan.

Meent de uitvoerder je als een hond te moeten behandelen, dan mag je daar best tegen in gaan.
Als het een hele goed klant is, kun je mischien proberen er een beetje mee heen te doen.

Gebruikersavatar
Speedy
Forumlid
Berichten: 2442
Lid geworden op: ma 7 feb, 2005 20:13
Locatie: Ten-Esschen
Contacteer:

Bericht door Speedy »

we hebben weer een Discussie aan gezwengeldt :D :D
Maar Roger en Eric hebben toch gelijk alleen in praktijk is het toch vaak anders (D)
Groet Vico,
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Bericht door Roger van Nispen »

In de praktijk is het zo.... Ik zit nu 13 jaar op de kraan, waarvan 12 jaar altijd in de verhuur, daar krijg je met veel onnozele halzen temaken, en ik heb al vaak genoeg tegen een uitvoerder gezegt, dat als het hem niet bevalt, moet hij maar de bon maken, maar als ze weten dat je goed werk levert doen ze dit echt niet, en bellen ook niet je baas, dat heeft nog nooit iemand gedaan. En ze zijn zelfs zo, als ze volgende keer een kraan bestellen, zeggen ze: "Roger moet wel komen", nou dan weet je wel genoeg.
Ik wil me hier mee echt niet de hemel in prijzen, maar als machinist heb je zo je verantwoording.
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”