Aanleg Hanzelijn

Plaats hier lokaties en/of foto's van actuele grondwerken en alle uitgevoerde grondwerken.

Moderator: André

Advertentie post before
Gebruikersavatar
rapier
Forumlid
Berichten: 4044
Lid geworden op: zo 26 nov, 2006 1:39
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Re: Aanleg Hanzelijn

Bericht door rapier »

Heeft dit niet te maken met de te vroege oplevering terwijl ze er nu pas achter kwamen dat ze geen treinen hadden voor dit traject :? :? :? :?
Groetjes Rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar

Gebruikersavatar
boertje
Forumlid
Berichten: 2459
Lid geworden op: do 3 apr, 2008 15:48
Locatie: purmerend

Re: Aanleg Hanzelijn

Bericht door boertje »

rapier schreef:Heeft dit niet te maken met de te vroege oplevering terwijl ze er nu pas achter kwamen dat ze geen treinen hadden voor dit traject :? :? :? :?
Groetjes Rapier
van wat ik gehoord heb hadden ze verwacht dat het meer zou zakken,albert.weet niet wat voor soort treinen ze gaan laten rijden daar.
en het is nog niet opgeleverd hoor,ze zijn in een testfase.in dec. moet het klaar zijn.
gr.jeroen

Gebruikersavatar
fiatad5
Starter
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 5 jun, 2006 13:39
Locatie: hilversum

Re: Aanleg Hanzelijn

Bericht door fiatad5 »

heeft de mooie stoomtrein van de VSM ook vrijdag er nog op gereden

ze kwam mooi op stoom langs muiderberg richting lelystad
van groen naar compost DEN OUDEN doet het!!!

Gebruikersavatar
boertje
Forumlid
Berichten: 2459
Lid geworden op: do 3 apr, 2008 15:48
Locatie: purmerend

Re: Aanleg Hanzelijn

Bericht door boertje »

fiatad5 schreef:heeft de mooie stoomtrein van de VSM ook vrijdag er nog op gereden

ze kwam mooi op stoom langs muiderberg richting lelystad
ja heb foto,s gezien,hij ging naar lelystad.maar s,middags de hanze lijn op.

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Aanleg Hanzelijn

Bericht door Peter_S »

boertje schreef:
rapier schreef:Heeft dit niet te maken met de te vroege oplevering terwijl ze er nu pas achter kwamen dat ze geen treinen hadden voor dit traject :? :? :? :?
Groetjes Rapier
van wat ik gehoord heb hadden ze verwacht dat het meer zou zakken,albert.weet niet wat voor soort treinen ze gaan laten rijden daar.
en het is nog niet opgeleverd hoor,ze zijn in een testfase.in dec. moet het klaar zijn.
gr.jeroen
Hallo Jeroen en anderen,

10 km spoor, en de nodige wissels, die te hoog liggen is mij nogal wat. Ik neem aan dat de bouwers niet meer ballast hebben gestort dan strikt noodzakelijk, iedere ton ballast kost toch het nodige voordat ie op zijn plek ligt, en dat het probleem meer moet worden gezocht in het baanlichaam waarvan de bovenkant eigenlijk te hoog ligt. Op de welbekende Flickr fotosite had ik enkele dagen ook al een berichtje van zulke strekking langs zien komen.

Wat ik mij nu in arre moede afvraag is wat de hoogte ligging van de vrije baan in de polder er nu eigenlijk toe doet. Het zal iedereen toch worst wezen, mag ik aannemen, of de spoorlijn nu 1,5 meter of 1,6 meter boven het maaiveld in de polder ligt om maar eens een fictieve hoogte te noemen. Alleen ter plekke van de diverse kunstwerken zul je maatregelen moeten nemen zodat alles vloeiend in elkaar overloopt maar voor de rest zie ik het probleem niet.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
boertje
Forumlid
Berichten: 2459
Lid geworden op: do 3 apr, 2008 15:48
Locatie: purmerend

Re: Aanleg Hanzelijn

Bericht door boertje »

heb je gelijk in,peter.maar ik heb horen fluisteren dat de blokken van de bovenleiding wel op maat staan,misschien is horen dan goedkoper?ze zijn ook al met de mdv-bak bezig geweest,en wat de ballast betreft...er ligt genoeg en er schijnen nog een treintje of dat te komen met ballast............

jan v o
Starter
Berichten: 203
Lid geworden op: za 15 nov, 2008 18:28
Locatie: Wolfheze

Re: Aanleg Hanzelijn

Bericht door jan v o »

O dan is dat zeker die trein die in langs de snelweg zag .Op het andere spoor stond een trein met een soort ertwagons met een loc van structon ervoor. Vond het al vreemd dat die trein steeds voller met balast kwam.

Gebruikersavatar
martin 520
Forumlid
Berichten: 2296
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
Locatie: Vlak bij Harlingen..
Contacteer:

Re: Aanleg Hanzelijn

Bericht door martin 520 »

Het is eindelijk zover, de eerste testritten zijn officieel uitgevoerd met de hogesnelheidstrein.
Met zo'n snelle trein is het ritje zo voorbij.. :D
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!

Plaats reactie

Terug naar “Grondwerken in uitvoering en uitgevoerde grondwerken”