A 73 Zuid

Plaats hier lokaties en/of foto's van actuele grondwerken en alle uitgevoerde grondwerken.

Moderator: André

Advertentie post before
Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

A 73 Zuid

Bericht door Randy »

Bij de bouwput voor de Roertunnel in Roermond zijn vorig weekend de eerste 2 elementen van 150 m' lang vaarklaar gemaakt. Het bouwdok van 16 m' diep is vol water gezet en in de nacht van vrijdag op zaterdag zijn beide elementen van ieder 28.000 ton gaan drijven.

Volgende week worden ze ingevaren en afgezonken in de Roer vlak bij Ingang Zuid bij Lerop.

Om het bouwdok te verbinden met de rest van het tijdelijke kanaal is gisteren de scheidende damwand er tussen uit gehaald.
Dit is gedaan met onze Demag AC500-1 met een trilblok dat 11 ton zou wegen.

De elementen worden met lieren naar hun definitieve locatie getrokken en daar afgezonken. Daarna wordt het bouwdok weer droog gepompt voor de bouw van de elementen 3 en 4. Naar verwachting kunnen die in november worden afgezonken. Tegen die tijd zal het grootste deel van de 2,4 km lange tunnel gereed zijn (de ruwbouw dan) aangezien de rest in het werk gestort wordt.

Er is al een stuk tunnel gereed dat begint bij het bouwdok aan de Heinsbergerweg dat loopt to aan de Bredeweg. De Heinsbergerweg is al teruggelegd over de tunnel, waardoor deze nu beide bouwputten van elkaar scheidt. Dit stuk tunnel is ongeveer 100 m' lang.
Verderop in de St. Wirosingel ligt nog een stuk van ongeveer 100 m' dat gereed is en vanaf Ingang Noord tot aan de voormalige rotonde Keulsebaan is al ongeveer 150 m' gereed.

Het bouwdok zelf zal na het afzinken van de elementen 3 en 4 ook in het werk gestorte tunnelmoten krijgen.

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

Nog een paar mooie foto's? (C)

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Bericht door Roger van Nispen »

Ja, Randy, waar blijven die foto's, vertellen kan ik ook leuk........ :?
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Van iets wat nog moet gebeuren kan ik geen foto's maken. En van het uittrillen had ik ze graag gemaakt, maar mijn planning liet dat niet toe.

Ik moest eerst naar Venlo, daarna naar Panningen, toen naar Dieteren en daarna nog eens naar Herten. Voor de duidelijkheid in Herten bij Oolderveste. En dan ligt de tunnel niet op mijn route. Bovendien; toen ik klaar was op Oolderveste was de kraan al weg.

Maar ik zal in het vervolg niks meer schrijven. Dan gaan jullie zelf maar kijken bij de tunnel als er niks te doen is.
Liebherr LTM1050-3.1

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Voor foto's van diverse stadia in het project raad ik aan om de site Schumulder nog eens erop na te slaan.

Meer dan genoeg foto's van 3 locaties bij de Roertunnel.

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
Ginaftruckertoine
Starter
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 22 jan, 2006 22:01
Locatie: Raamsdonksveer

MVO Roermond

Bericht door Ginaftruckertoine »

Fotos van het werk in roermond gekregen van w.mutsaars uitvoerder ter plaatse zeg maar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Nog een foto van het uidiepen voor de folieconstructie bij de zuidelijke inrit van de tunnel.

Randy
Bijlagen
DSC00020.JPG
DSC00020.JPG (44.89 KiB) 7794 keer bekeken
Liebherr LTM1050-3.1

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

En de Liebherr op ponton.
Bijlagen
DSC00019.JPG
DSC00019.JPG (43.92 KiB) 7793 keer bekeken
Liebherr LTM1050-3.1

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Nog meer werkzaamheden tbv de folieconstructie.

De 2 telescoopkranen zijn bezig met het aanvullen van grond op de inmiddels aangebrachte folie in de klemwand.

De Liebherr HS853HD van Martens en Van Oord op de achtergrond is uitgerust met een grijper om de baggerspecie die de Liebherr R974B in de bunker op het ponton lost over te slaan in dumpers op de kant.

Dat de specie best zwaar is, was af te leiden uit het feit dat de kraan regelmatig op zijn tenen stond.

De foto is genomen vanuit de cabine van mijn kraan. Ik stond daar een 10-duims pomp op te bouwen met een capaciteit van 500 m3/uur om de bouwput droog te pompen. Vanwege een damwand die het dreigde te begeven hebben ze tijdelijk de put gedeeltelijk weer onder water gezet.

Na het plaatsen van de pomp moest de damwand nog op 2 plaatsen geïnjecteerd worden ivm een lekkage.


Randy
Bijlagen
DSC00072.JPG
DSC00072.JPG (42.14 KiB) 7789 keer bekeken
Liebherr LTM1050-3.1

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Hier de inmideels gemodificeerde gps-ontvangers. Zaten ze eerst vrijwel op het niveau van de bovenwagen; hier staat er toch alweer een complete stellage op de machine.

Randy
Bijlagen
DSC00075.JPG
DSC00075.JPG (45.37 KiB) 7787 keer bekeken
Liebherr LTM1050-3.1

Plaats reactie

Terug naar “Grondwerken in uitvoering en uitgevoerde grondwerken”