Waterwerken bij de Fonejachtbrug te Garyp
Moderator: André
Advertentie post before
- jwkloosterman
- Starter
- Berichten: 308
- Lid geworden op: ma 24 okt, 2005 16:58
- Locatie: bergum
waterwerken bij de fonejachtbrug te garijp
toch maar een paar van de liebherr er bij zetten
- Bijlagen
-
- DSC00541 (Medium).JPG (66.39 KiB) 4773 keer bekeken
- jwkloosterman
- Starter
- Berichten: 308
- Lid geworden op: ma 24 okt, 2005 16:58
- Locatie: bergum
waterwerken bij de fonejachtbrug te garijp
nog eentje
- Bijlagen
-
- DSC00543 (Medium).JPG (73.77 KiB) 4770 keer bekeken
- jwkloosterman
- Starter
- Berichten: 308
- Lid geworden op: ma 24 okt, 2005 16:58
- Locatie: bergum
waterwerken bij de fonejachtbrug te garijp
nou hier de laatste dan maar.
groetjes jaap kloosterman
groetjes jaap kloosterman
- Bijlagen
-
- DSC00545 (Medium).JPG (54.13 KiB) 4766 keer bekeken
Ze gaan de vaargeul daar wel erg diep uitbaggeren, de lepelsteel telood -naar beneden tot aan het draaipunt van de monoblok in het water.
Ergens half op de giek staat een maat van 6 meter hij gaat veel dieper.
in de vaargeul gaat een best gat worden, dus dat wordt lekker duiken van de nieuwe hoge brug (12m boven water)
Groetjes,
Sytzect
Ergens half op de giek staat een maat van 6 meter hij gaat veel dieper.
in de vaargeul gaat een best gat worden, dus dat wordt lekker duiken van de nieuwe hoge brug (12m boven water)
Groetjes,
Sytzect
Hallo Hans,
De stelage achter op de kraan, waar is dat voor,
Ik kan hier in heel kort zijn Hans, Boven op dezerekken zitten namelijk de antennes en schotels voor de ontvangst van de satelieten.
Deze machines welke op de kanalen en meren liggen baggeren kunnen zo via hun beeldscherm in de cabine de juiste positie vinden waar zij moeten baggeren. Het grote voordeel Hans, als er een schip ddor de vaargeul komt varen dan zal het baggerponton naar de kant moeten gaan, als deze van zijn positie af gaat moet hij ook op de zelfde positie terug gaan leggen om geen dammen onder water te laten zitten.
Maar in het grondwerk wordt deze techniek ook gebruikt en kan dan ook driedemensionaal werken, dit houd in een juiste positie en een juiste hoogte van de bak van de machine, voor het baggeren van groot belang dat je niet te diep gaat baggeren of dat je teweinig gaat weghalen, komt Geo Plus dan voor het opnemen van de dwars profielen, en het is niet goed dan moet je weer terug om bij te baggeren. Nu met deze nieuwe besturing volgens een programma ingelezen in de computer in de kraan kan de mahinist de juiste positie bepalen en kan hij onderwater op een halve cm nauwkeurig werken. tegenwoordig wordt er heelveel gebruikgemaakt van deze systeemen. O.a. Top-Con is een grote leverancier en fabrikant van deze instalaties. Er is op dit forum ook een topic waar over de ervaringen met deze aparatuur wordt gediscuseerd.
Hier is de topic waar er meer ver wordt verteld,
viewtopic.php?t=1370
Ik hoop Hans dat je zo een kleinbeetje op de hoogte gebracht bent,
van de nieuwe techniek, ook in Harderwijk is een Åkerman EC200 graafmachine waar deze spulletjes ook opgezet kan worden als het gebruikt moet worden zet men eerst de ontvangst schotels er weer op en de computer weer in de machine.
Groetjes,
Sytzecat
De stelage achter op de kraan, waar is dat voor,
Ik kan hier in heel kort zijn Hans, Boven op dezerekken zitten namelijk de antennes en schotels voor de ontvangst van de satelieten.
Deze machines welke op de kanalen en meren liggen baggeren kunnen zo via hun beeldscherm in de cabine de juiste positie vinden waar zij moeten baggeren. Het grote voordeel Hans, als er een schip ddor de vaargeul komt varen dan zal het baggerponton naar de kant moeten gaan, als deze van zijn positie af gaat moet hij ook op de zelfde positie terug gaan leggen om geen dammen onder water te laten zitten.
Maar in het grondwerk wordt deze techniek ook gebruikt en kan dan ook driedemensionaal werken, dit houd in een juiste positie en een juiste hoogte van de bak van de machine, voor het baggeren van groot belang dat je niet te diep gaat baggeren of dat je teweinig gaat weghalen, komt Geo Plus dan voor het opnemen van de dwars profielen, en het is niet goed dan moet je weer terug om bij te baggeren. Nu met deze nieuwe besturing volgens een programma ingelezen in de computer in de kraan kan de mahinist de juiste positie bepalen en kan hij onderwater op een halve cm nauwkeurig werken. tegenwoordig wordt er heelveel gebruikgemaakt van deze systeemen. O.a. Top-Con is een grote leverancier en fabrikant van deze instalaties. Er is op dit forum ook een topic waar over de ervaringen met deze aparatuur wordt gediscuseerd.
Hier is de topic waar er meer ver wordt verteld,
viewtopic.php?t=1370
Ik hoop Hans dat je zo een kleinbeetje op de hoogte gebracht bent,
van de nieuwe techniek, ook in Harderwijk is een Åkerman EC200 graafmachine waar deze spulletjes ook opgezet kan worden als het gebruikt moet worden zet men eerst de ontvangst schotels er weer op en de computer weer in de machine.
Groetjes,
Sytzecat
Wel Sytse, dit is nu een antwoord waar ik wat aan heb!Kijk als je zelf in dit werk zit dan is alles even duidelijk voor je. Maar ik zit op een hijskraan en ja daar zitten weer andere meters op. Wat mij intereseert is het werk van een ander, daar kan je alleen maar van leren. Ik heb de Liebherr van Paans vorig jaar nog zien liggen bij de sluizen van IJmuiden en toen vielen die antennes meteen op. (prachtige machine trouwens)maar er was niemand om er wat over te vragen dus zodoende. in iedergeval bedankt voor het antwoord.sytzecat schreef:Hallo Hans,
De stelage achter op de kraan, waar is dat voor,
Ik kan hier in heel kort zijn Hans, Boven op dezerekken zitten namelijk de antennes en schotels voor de ontvangst van de satelieten.....
Twee voor de prijs van een!