Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
Moderator: André
Advertentie post before
Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
we zijn begonnen(eingelijk al een week of 3 bezig, voorbereiding) op oosterland.
opdrachtgever is projectbureau zeeweringen, http://www.zeeweringen.nl/home/
voor de uitvoering tekent zeeuwse stromen. http://zeeuwsestromen.com/
fase 1 bestaat uit overlagen met breuksteen 10-60 kg, die daarna vol-en-zat wordt gegoten met gietasfalt.
dit gaat over 1500 meter strek.
wanneer fase 1 is afgerond, beginnen we aan het zetwerk.(zo'n 2200 meter strek.)
kreukelberm, teenschot, en dan hydroblocks zetten, 45 cm. hoog, 2.3 beton.
deze worden gezet op een granulaire filterlaag.
tevens grondverbetering toepassen, onder het nieuwe zetwerk.
sommige stukken onderhouds weg gaan in de open steen asfalt.(osa)
zijn we wel weer een poosje mee zoet!
eerst naast de bestaande fietsroute uitkisten. hitachi 250 zaxis
daarna een puist fosforslakken er overheen,
waarna een cat 930g van H.S.W. ze gladsmeert, zodat er een fatsoenlijke werkweg ligt.
aanvoer breuksteen door (oa.) bakx,
waarna een cat 325d ze ontvangt, en van het talud gooit,
de constructie van rijplaten en h-balken is ter bescherming van het betonnen muralt-muurtje, dit mag absoluut niet beschadigt worden, cultuur-historisch erfgoed, of zoiets.......
(en nee, ze liggen niet tot op mn motorkap!)
ondertussen ook begonnen met uitgraven voor de kreukel berm,(hitachi ex285)
op sommige stukken van het schor, op de schotten,
leeflaag naar buiten zetten.
een deel van de klei die daaruit komt, word naar boven gezet, en weggereden door van der maas, oosterland.
daarna in depot, ex 285( dezelfde) ontvangt.
eerste stuk kreukelberm is uitgekist, dan moet je nog naar beneden. op een klei-talud, 1 op 3, na veel regen.
dat wordt dus een pad van breuksteen
Nog een plaatje van de cat 930g, van H.S.W.,
voor de insiders: inderdaad, ik heb geinvesteerd, nieuwe camera!
LATER MEER!
opdrachtgever is projectbureau zeeweringen, http://www.zeeweringen.nl/home/
voor de uitvoering tekent zeeuwse stromen. http://zeeuwsestromen.com/
fase 1 bestaat uit overlagen met breuksteen 10-60 kg, die daarna vol-en-zat wordt gegoten met gietasfalt.
dit gaat over 1500 meter strek.
wanneer fase 1 is afgerond, beginnen we aan het zetwerk.(zo'n 2200 meter strek.)
kreukelberm, teenschot, en dan hydroblocks zetten, 45 cm. hoog, 2.3 beton.
deze worden gezet op een granulaire filterlaag.
tevens grondverbetering toepassen, onder het nieuwe zetwerk.
sommige stukken onderhouds weg gaan in de open steen asfalt.(osa)
zijn we wel weer een poosje mee zoet!
eerst naast de bestaande fietsroute uitkisten. hitachi 250 zaxis
daarna een puist fosforslakken er overheen,
waarna een cat 930g van H.S.W. ze gladsmeert, zodat er een fatsoenlijke werkweg ligt.
aanvoer breuksteen door (oa.) bakx,
waarna een cat 325d ze ontvangt, en van het talud gooit,
de constructie van rijplaten en h-balken is ter bescherming van het betonnen muralt-muurtje, dit mag absoluut niet beschadigt worden, cultuur-historisch erfgoed, of zoiets.......
(en nee, ze liggen niet tot op mn motorkap!)
ondertussen ook begonnen met uitgraven voor de kreukel berm,(hitachi ex285)
op sommige stukken van het schor, op de schotten,
leeflaag naar buiten zetten.
een deel van de klei die daaruit komt, word naar boven gezet, en weggereden door van der maas, oosterland.
daarna in depot, ex 285( dezelfde) ontvangt.
eerste stuk kreukelberm is uitgekist, dan moet je nog naar beneden. op een klei-talud, 1 op 3, na veel regen.
dat wordt dus een pad van breuksteen
Nog een plaatje van de cat 930g, van H.S.W.,
voor de insiders: inderdaad, ik heb geinvesteerd, nieuwe camera!
LATER MEER!
Laatst gewijzigd door LEON op do 1 apr, 2010 18:13, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: dijkverzwaring oosterland.(schouwen-duiveland)
Ben hier afgelopen maandag nog langs gereden, was redelijk wat bedrijvigheid.
Had alleen geen tijd om even te stoppen en te kijken. Moest nog een kraantje ophalen en daarmee naar een klant.
Had alleen geen tijd om even te stoppen en te kijken. Moest nog een kraantje ophalen en daarmee naar een klant.
- hannes
- Forumlid
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: wo 26 aug, 2009 18:14
- Locatie: sluiskil
- Contacteer:
Re: Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
mooie plaatjes leon, altijd mooi werk die dijkverzwaringen even een vraag, waar staat de afkorting H.S.W. voor?
Re: Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
op goede vrijdag nog aan het hobbyen geweest.
draaiplateau gemaakt, voor zwaar transport, en later voor het waterschap zeeuwse eilanden.(is niet tijdelijk, blijft zo.)
de cat 320b van jac goud is ook gearriveerd. zand ontvangen.
kieptrailer die er geen zin in heeft, even leeg krauwen.
H.S.W. slaat even een bultje plat:
later meer!
draaiplateau gemaakt, voor zwaar transport, en later voor het waterschap zeeuwse eilanden.(is niet tijdelijk, blijft zo.)
de cat 320b van jac goud is ook gearriveerd. zand ontvangen.
kieptrailer die er geen zin in heeft, even leeg krauwen.
H.S.W. slaat even een bultje plat:
later meer!
Re: Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
weer een zooitje plaatjes:
we gaan gewoon verder met de kreukelberm,
daarvan zetten we 5 kuub de strek naar boven, waarna een CASE cx180 b van van der maas die oplaadt,
de cat 325d gooit de stortsteen voor de hitachi op het doek, waarna die 250zx ze vleit, achter de hand.( tis te slecht om zo op het schor te rupsen.
de stortsteen voor de kreukelberm wordt aangevoerd door sinke kruiningen, volvo fh16, met 660 paardjes onder de kap,
nog eentje van sinke,
later meer!
we gaan gewoon verder met de kreukelberm,
daarvan zetten we 5 kuub de strek naar boven, waarna een CASE cx180 b van van der maas die oplaadt,
de cat 325d gooit de stortsteen voor de hitachi op het doek, waarna die 250zx ze vleit, achter de hand.( tis te slecht om zo op het schor te rupsen.
de stortsteen voor de kreukelberm wordt aangevoerd door sinke kruiningen, volvo fh16, met 660 paardjes onder de kap,
nog eentje van sinke,
later meer!
Re: Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
Hee Leon,
leuke foto reportage!! graag meer
vraagje: wat mij opvalt is dat jullie over een fietspad een baan van fosfor slakken aanbrengen...
wat is daar de reden voor? ik snap dat je daardoor een heel goed werkpad krijgt maar waarom geen rijplaten? en hoe haal je het weer weg zonder iets te beschadigen???
ben beniewd
leuke foto reportage!! graag meer
vraagje: wat mij opvalt is dat jullie over een fietspad een baan van fosfor slakken aanbrengen...
wat is daar de reden voor? ik snap dat je daardoor een heel goed werkpad krijgt maar waarom geen rijplaten? en hoe haal je het weer weg zonder iets te beschadigen???
ben beniewd
t'duurt ehm maar dan heb je ok wat..
Re: Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
het fiets padje is maar 2 mtr. breed, en de werkweg moest zo breed zijn, dat het transport de kranen kan passeren. het talud is te steil om op te staan, dus de cat moet boven blijven staan. de slakken halen we later weer weg, in fase 2 gebruiken we die weer voor grondverbetering.
gewoon met de kantelbak, daarna word op het fietspad een nieuwe toplaag van 4 cm stab. gedraaid.
kruin en berm weer opknappen, inzaaien, heining zetten.
gr,
leon
gewoon met de kantelbak, daarna word op het fietspad een nieuwe toplaag van 4 cm stab. gedraaid.
kruin en berm weer opknappen, inzaaien, heining zetten.
gr,
leon
Re: Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
nog een paar:
vroeg in de morgen, over de kreukelberm, hitachi zx250,
kreukelberm vleien,
nieuw rolletje doek,
breuksteen naar beneden draaien, hitachi 285ex, cat 320 ontvangt,
later meer!
vroeg in de morgen, over de kreukelberm, hitachi zx250,
kreukelberm vleien,
nieuw rolletje doek,
breuksteen naar beneden draaien, hitachi 285ex, cat 320 ontvangt,
later meer!
Re: Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
nog wat plaatjes:
ondertussen is er nog eentje bijjgekomen, zaxis 250, met 20 mtr. giek,
deze komt asfalt gieten, sikotrans zorgt weer voor de aanvoer,
asfaltbak, en frame verkassen,
cat 325d, en hitachi ex285, bezig bij einde overlaging,
klaar in het hoekje, stenenbak verkassen,
en dan weer elders verder, sinke voert nog steeds aan,
bobbi maakt de aansluiting kreukelberm/overlaging schoon,
later meer!
ondertussen is er nog eentje bijjgekomen, zaxis 250, met 20 mtr. giek,
deze komt asfalt gieten, sikotrans zorgt weer voor de aanvoer,
asfaltbak, en frame verkassen,
cat 325d, en hitachi ex285, bezig bij einde overlaging,
klaar in het hoekje, stenenbak verkassen,
en dan weer elders verder, sinke voert nog steeds aan,
bobbi maakt de aansluiting kreukelberm/overlaging schoon,
later meer!
Re: Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
weer een paar:
dr is ook een duitse roerketel ingezet voor de aanvoer van gietasfalt,
het laatste randje aanvullen met steentjes 40-180 mm., zaxis 250 met de kantelbak,
randje van de aanluiting kreukelberm/overlaging schoonspoelen:
het opkomende zonnetje, te mooi om voorbij te laten gaan, een paar sfeerplaatjes:
de boer waar we in het weekend de gasolietanks zetten, vroeg of we even die hoop compost op wilden duwen.
tuurlijk, doen we.
later meer!
dr is ook een duitse roerketel ingezet voor de aanvoer van gietasfalt,
het laatste randje aanvullen met steentjes 40-180 mm., zaxis 250 met de kantelbak,
randje van de aanluiting kreukelberm/overlaging schoonspoelen:
het opkomende zonnetje, te mooi om voorbij te laten gaan, een paar sfeerplaatjes:
de boer waar we in het weekend de gasolietanks zetten, vroeg of we even die hoop compost op wilden duwen.
tuurlijk, doen we.
later meer!