Asfaltmenginstallatie

Post hier de algemene zaken over wegenwerken, en de wegenbouwbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Vetpot
Starter
Berichten: 951
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 19:43
Locatie: Etten Leur

Re: Asfaltmenginstallatie

Bericht door Vetpot »

Ja dat zou best wel eens kunnen, maar heel Nederland was het wiel aan het uitvinden in die tijd, er is heel veel geinvesteerd in onderzoeken en proef projecten.
Wat ik mij nog kan herinneren uit die tijd is dat de verdichting een probleem was, ook al omdat het verdampen van het vocht werd uitgelezen als , holle ruimte".
Misschien zijn de ''eisen "wel aangepast voor dit product, ik weet het niet.
Groetjes Rinus
Beter in een keer goed gedaan.

Gebruikersavatar
dirk29
Starter
Berichten: 485
Lid geworden op: ma 23 apr, 2007 19:29
Locatie: Uithoorn

Re: Asfaltmenginstallatie

Bericht door dirk29 »

Leab word inmiddels in de ACB ( amsterdam) en de HAC (denhaag) en in bergen op zoom Bac?? gemaakt. ook zijn er mengsels met meer pr er in 75/80 %, dan word er wel verjongings- olie gebruikt.

Gebruikersavatar
Vetpot
Starter
Berichten: 951
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 19:43
Locatie: Etten Leur

Re: Asfaltmenginstallatie

Bericht door Vetpot »

Dirk29 bedankt voor jou bijdragen en reactie, zo zie je maar dat er best veel veranderd in de asfalt technologie, verjongingsolie heb ik meer van gehoord, en pr, toevoegen tot hoge percentages is mij ook we bekend.
Hoewel ik nooit heb geweten dat er patentrechten op het proces zaten, omdat in mijn tijd er vele bedrijven mee bezig waren, en de ZNAC onder leiding van Bert Doornbos met zijn team, heeft er veel tijd ingestopt.
In de jaren rond de eeuwwisseling werd er veel waarde gehangen rond het bewijs van oorsprong, wat b.v. het hergebruik van bitumen erg frustreerde, zodat het hergebruik van dakbedekking vrijwel onmogelijk was.
Groetjes Rinus
Beter in een keer goed gedaan.

Gebruikersavatar
Vetpot
Starter
Berichten: 951
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 19:43
Locatie: Etten Leur

Re: Asfaltmenginstallatie

Bericht door Vetpot »

Jongens ik heb een mooie filmserie gevonden op YouTube ACOB Asfalt Centrale Over Betuwe vervanging toren deel 1

https://www.youtube.com/results?search_ ... ren+deel+1

De complete renovatie van de asfaltcentrale, prachtige serie.
Groetjes Rinus
Beter in een keer goed gedaan.

Gebruikersavatar
renetje
Forumlid
Berichten: 2253
Lid geworden op: vr 10 nov, 2006 21:35
Locatie: tuitjenhorny

Re: Asfaltmenginstallatie

Bericht door renetje »

Vetpot schreef:Jongens ik heb een mooie filmserie gevonden op YouTube ACOB Asfalt Centrale Over Betuwe vervanging toren deel 1

https://www.youtube.com/results?search_ ... ren+deel+1

De complete renovatie van de asfaltcentrale, prachtige serie.
Groetjes Rinus
leuk om te zien rinus, mooie filmpjes (Y)
gr renetje

Gebruikersavatar
Vetpot
Starter
Berichten: 951
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 19:43
Locatie: Etten Leur

Re: Asfaltmenginstallatie

Bericht door Vetpot »

Ja hé het is een mooi praktijkverslag, wat mij ook opviel is de basis, dat is een Alfelder, hoewel ik er veel Ammann in terug zie, zoals het zeef opspannen.
Maar ik denk dat de oude installatie een Alfelder was vanuit de tijd dat die al was overgenomen door Ammann, zodat je hier dit in terug vond.
Maar ook het recycle gedeelte zie ik Alfatech in terug, dat doet mij goed, een goede kwaliteit van Nederlands fabricaat.
Groetjes Rinus
Beter in een keer goed gedaan.

Gebruikersavatar
Vetpot
Starter
Berichten: 951
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 19:43
Locatie: Etten Leur

Re: Asfaltmenginstallatie

Bericht door Vetpot »

Ik zie weinig verandering in dit onderwerp, maar wat ik nu lees verbaasd mij, toen ik deze topic begon moesten de productie units uit elkaar wat de eigenaars betreft.
En nu gaan Bam en Heijmans toch weer gewoon samen de asfaltproductie koppelen.
Beter in een keer goed gedaan.

Gebruikersavatar
Vetpot
Starter
Berichten: 951
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 19:43
Locatie: Etten Leur

Re: Asfaltmenginstallatie

Bericht door Vetpot »

Zomaar een roddel, Martin van Stek is na een paar omzwervingen bij Ammann , leuk Martin jij heb altijd wel iets gehad he met bouwwereld.
Ik denk dat Martin helemaal thuis is in deze wereld en een waardige voorzetting van Ammann in Nederland voor ogen staat.
Beter in een keer goed gedaan.

Gebruikersavatar
Vetpot
Starter
Berichten: 951
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 19:43
Locatie: Etten Leur

Re: Asfaltmenginstallatie

Bericht door Vetpot »

Ik lees tot grote verbazing dat de centrale in Den Bosch een dwangsom heeft opgelegt gekregen.
Maar ik vraag mij af, hoe komt een pr trommel er uit met benzeen vervuiling als die indirect verwarmt net zoals in Breda.
Dan heb toch niet die directe temperatuur piek.
Maar over dit systeem wordt niet gerept, en ik heb ook geen zin meer om het onder de aandacht te brengen.
Beter in een keer goed gedaan.

freesmachinist
Starter
Berichten: 696
Lid geworden op: vr 7 nov, 2008 19:59
Locatie: giessenburg

Re: Asfaltmenginstallatie

Bericht door freesmachinist »

Hallo rinus , een aantal centrale s hebben indirecte verwarming en die hebben geen problemen ,in den bosch gaat men koolstof filter systeem opbouwen
wirtgen w 150

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”