Opnieuw asfalteren Aalsmeerderweg, hoe?

Post hier de algemene zaken over wegenwerken, en de wegenbouwbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
donkerechocolade
Nieuw forumlid
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 8 nov, 2015 21:57

Opnieuw asfalteren Aalsmeerderweg, hoe?

Bericht door donkerechocolade »

Ik rijd regelmatig over de Aalsmeerderweg, en het is me opgevallen dat het asfalt van die weg naar Nederlandse maatstaven in vrij slechte staat is. Het hangt bijna aan elkaar van de reparaties, zowel met die grote reparatievlakken, als met die lijnen die waarschijnlijk scheuren opvullen (volgens mij worden die trouwens spekglad in de winter).

Opnieuw asfalteren is natuurlijk niet zo moeilijk, maar bij deze weg misschien wel, langs een deel van de weg ligt namelijk een sloot, met daarover opritten naar particuliere en commerciële erven:

Afbeelding

Deze erven hebben volgens mij geen achteropgang. Bij het afsluiten van de Aalsmeerderweg zullen ze dus volledig ontoegankelijk worden, zowel voor auto's als voor ander verkeer. Dit is misschien ook de reden waarom er nu reparatie na reparatie ligt.

Nu ben ik benieuwd hoe jullie de volledige herasfaltering van deze weg zouden aanpakken. Zie het als een gedachte-experiment.

Hier een link naar de kaart: https://www.google.nl/maps/@52.2804304,4.7969513,16z

transploft
Forumlid
Berichten: 1808
Lid geworden op: do 1 okt, 2009 17:59
Locatie: voorhout
Contacteer:

Re: Opnieuw asfalteren Aalsmeerderweg, hoe?

Bericht door transploft »

Gewoon weghelft voor weghelft,een of twee dagen volledige afsluiting. En dan gewoon frezen en meteen nieuw asfalt. Hebben ze hier in voorhout toen ook gedaan. Is makkelijk te doen. Of een weekendafsluiting
En het woonverkeer via het fietspad er langs laten.
Blitzcranes op instagram/Nino Blitz kraanfotografie op facebook/ http://www.hijskraanhuren.nl

Gebruikersavatar
bvvoorst
Forumlid
Berichten: 1829
Lid geworden op: di 25 mar, 2008 19:23
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Opnieuw asfalteren Aalsmeerderweg, hoe?

Bericht door bvvoorst »

Een wegsituatie die je hier in Nederland heel regelmatig tegenkomt, dus zo heel spannend is dat niet.
Wat betreft de aanpak ben ik het eens met Nino hierboven.
Veni Vidi Excavati

freesmachinist
Starter
Berichten: 696
Lid geworden op: vr 7 nov, 2008 19:59
Locatie: giessenburg

Re: Opnieuw asfalteren Aalsmeerderweg, hoe?

Bericht door freesmachinist »

De vele reparatie's komen waarschijnlijk omdat de weg een slecht fundering heeft dus als je het goed wilt doen ,asfalt frezen ,slechte fundering verwijderen ,nieuwe fundering aanbrengen , asfalteren ,is ff veel oerlast maar is de weg voor lange tijd onderhouds vrij ,is niks spannends aan , als fundering kun je bijvoorbeeld het gefreesd asfalt mengen met cement (agrac ) of schuimbitumen allebei (Y)
wirtgen w 150

rick123
Forumlid
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 12:35
Locatie: Kudelstaart NH

Re: Opnieuw asfalteren Aalsmeerderweg, hoe?

Bericht door rick123 »

Het is de bedoeling dat deze weg in begin 2016 opnieuw geasfalteerd wordt (groot onderhoud), dit zal vermoedelijk in de nachten en weekenden gebeuren. Ook zal de weg enkele dagen afgesloten blijven. Eerst frezen, dan later het asfalt per laag. Aalsmeer gaat meerdere wegen her-asfalteren begin 2016. Aan de plannen en aanbesteding wordt nu gewerkt.

Het is nooit eerder groot aangepakt, aangezien gemeente Aalsmeer bewust heeft gewacht, zowel vanwege financiële redenen, als voor al het werkverkeer voor de aanleg van de (nieuwe) N201 ri. Schiphol dat gebruik maakte van deze weg.

Wat betreft de afsluiting; vermoedelijk zal men ervoor kiezen om de bewoners wel (beperkte) toegang te geven om over de weg te rijden, vanaf de dichtstbij gelegen wegen en gunstige tijden kiezen om te werken (nachten / weekenden). Zo is dat ook gedaan bij andere wegen in de gemeente.
Laatst gewijzigd door rick123 op vr 13 nov, 2015 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rick-liebherr
Starter
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 4 mar, 2007 18:13
Locatie: Aalsmeer

Re: Opnieuw asfalteren Aalsmeerderweg, hoe?

Bericht door Rick-liebherr »

Het is wel degelijk eerder aangepakt. Een jaar of 6 geleden heb ik bij me vorige werkgever geasisteerd met een mobiele kraan om plekken op te knappen. Hier hebben ze toen ook Vanaf de machineweg richting de legmeerdijk een nieuwe slijtlaag aangebracht. Dit heeft al een hoop goed gedaan , maar inderdaad het wordt tijd dat dit aangepakt word. en inderdaad niet te moeilijk. Gewoon in het weekend afsluiten en de bewoners over het fietspad laten rijden.

donkerechocolade
Nieuw forumlid
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 8 nov, 2015 21:57

Re: Opnieuw asfalteren Aalsmeerderweg, hoe?

Bericht door donkerechocolade »

Maar wanneer er voor de opritten geasfalteerd wordt, dan hebben de bewoners en ondernemers -helemaal- geen toegang meer tot hun erf (ook niet lopend). Ik wist niet dat dat mocht/kon?

Of je moet ze over het gras vlak langs werkende asfalteermachines laten lopen. Maar dat lijkt me niet bijzonder veilig, ook gezien de nabijheid van het water.

daf3600
Starter
Berichten: 749
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 22:42

Re: Opnieuw asfalteren Aalsmeerderweg, hoe?

Bericht door daf3600 »

Wie ben je, en wat zijn je bedoelingen? het is een beetje een stok zoeken om mee te slaan, wat je aan het doen bent.


Overal in NL kan asfalt gedraaid worden, of zelfs de complete fundering van de weg vervangen worden.
En overal moeten mensen langs, of zitten boeren, bedrijven. Niemand heeft er op het moment zelf gemak van.
En toch ligt het asfalt er.
En als het asfalt er ligt is iedereen er beter te pas over dan voor de tijd.

rick123
Forumlid
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 12:35
Locatie: Kudelstaart NH

Re: Opnieuw asfalteren Aalsmeerderweg, hoe?

Bericht door rick123 »

donkerechocolade schreef:Maar wanneer er voor de opritten geasfalteerd wordt, dan hebben de bewoners en ondernemers -helemaal- geen toegang meer tot hun erf (ook niet lopend). Ik wist niet dat dat mocht/kon?
Dat mag gewoon. Voorwaarde is bij veel opdrachtgevers (gemeentes) alleen dat de nooddiensten bij spoed bij de adressen kunnen komen. Wees niet bang; het daadwerkelijke asfaltwerk duurt zo kort, dat de bewoners zo weer gebruik kunnen maken van hun oprit...

Woon jij per toeval zelf aan deze weg ivm je nieuwsgierigheid?

Gebruikersavatar
Vincent84
Forumlid
Berichten: 2736
Lid geworden op: di 11 sep, 2007 19:05
Locatie: Veenendaal

Re: Opnieuw asfalteren Aalsmeerderweg, hoe?

Bericht door Vincent84 »

Typisch Nederlands, we willen rijden over de mooiste wegen van de wereld maar o wee als we eens in per decenia een paar uur niet weg kunnen of een paar uur niet bij huis / werk kunnen komen, dan vergaat de wereld. En het mooiste is nog... er lijden meer wegen naar Rome..
Rustig aan.... En rap een beetje! Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”