Werklust WG 25
Advertentie post before
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Werklust WG 25
Hier een Werklust WG25 met telescopeerbare hefmast.
- Bijlagen
-
- Werklust_WG25kraanarm.jpg (57.52 KiB) 3961 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- Mecalac-fan
- Forumlid
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 19:10
- Locatie: Maurik
Re: Werklust WG 25
Ik kwam deze foto ook nog tegen. Deze Werklust WG 25 heeft de kleuren van P.Spies B.V. en dit is een oude wiellader van Homacotech en draaide later in Ochten op de steenfabriek. Op deze foto stond deze Werklust bij een handellaar in weert. De foto is van 2003.
- Bijlagen
-
- Scannen0009.jpg (78.94 KiB) 3842 keer bekeken
-
- Nieuw forumlid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 17 jan, 2012 19:40
Re: Werklust WG 25
hallo
heeft er iemand mischien nog een folder of reclame blad van de wg25 of wg30?
alvast bedankt
tom
heeft er iemand mischien nog een folder of reclame blad van de wg25 of wg30?
alvast bedankt
tom
- gijsbertus
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 37802
- Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:55
- Locatie: Kesteren
Re: Werklust WG 25
Ik denk dat deze WG 25 met een DAF motor het land uit gaat.
- Bijlagen
-
- WG 25.jpg (186.97 KiB) 3597 keer bekeken
- Akerman H7mc
- Starter
- Berichten: 578
- Lid geworden op: vr 7 sep, 2007 17:22
- Locatie: Giesbeek
Re: Werklust WG 25
Is dat geen wg30 Gijs? Aan de cabine te zien, zeg ik een 30 en ook de motorkap met zijn zijkanten lijken erop
Re: Werklust WG 25
een foto uit de oude doos
- Bijlagen
-
- werklust NL
- WG 25.jpg (182.66 KiB) 3368 keer bekeken
Werklust WG25
Hallo,
Ik ben Rachiano en dit is mijn eerste post op de forum.
Ik ben woonachtig in Suriname en ben in het bezit van een Werklust WG25 laadschop. Deze laadschop ben ik bezig op te knappen om hem werkende te krijgen. Het is het model met de DAF motor. De vorige eigenaar heeft het twee jaren laten liggen en ik ben sinds 2 maanden de nieuwe eigenaar. Heb hem in een draaiende (startende staat) overgenomen.
de werkzaamheden die ik tot nu toe heb verricht zijn:
1. DAF motorolie en filter ververst
2. Kleppen bijgesteld
3. Nozzels of verstuivers schoongemaakt en laten nakijken.
4. 2 achterbanden verwisseld afmeting 20.5R25. Voorbanden moeten nog verwisseld worden.
5. Transmissieolie vervangen en filters schoongewassen.
6. Hydralische olie vervangen en filter ook.
7. Radiateur laten doorsteken (schoonmaken)
8. Dieselfilter vervangen
Ben nu bezig de olie in de voor en achterassen te verversen en ben tot de ontdekking gekomen dat in de vooras een paar tandjes liggen. Weet niet als deze afkomstig zijn van een tandwiel, maar heb het vermoeden dat een as of zo defect is geraakt. In aangehechte foto is het onderdeel van nummer 4. Niet de grote ronde tandwiel, maar de kleine met een as vlak naast nummer 18.
Ik moet de differentieel nog losgooien/opengooien om precies te zien wat er allemaal defect is geraakt. Is het waar dat de onderdelen van de assen overeenkomen met DAF onderdelen?
Is het mogelijk dat het volgende te maken heeft met het defect raken van de tandwielen?
De 2 achterbanden hadden een afmeting van 20.5R25, de rechtervoorband had een afmeting van 20.5R25 en de linkervoorband had een afmeting van 17.5R25.
Kan het zo zijn dat de verschillende afmetingen banden aan de vooras de tanden kapot heeft gemaakt?
Ik had de bedoeling om aan de achteras 20.5R25 en aan de vooras 23.5R25 banden te plaatsen. Is dit een goede setup? Of zou het nadelig zijn voor de laadschop? Graag wat advies. Ook aanbevelingen voor het in topconditie krijgen van de laadschop zijn welkom.
Alvast bedankt.
M.v.g.,
Rachiano.
tel: +597 7199948
Ik ben Rachiano en dit is mijn eerste post op de forum.
Ik ben woonachtig in Suriname en ben in het bezit van een Werklust WG25 laadschop. Deze laadschop ben ik bezig op te knappen om hem werkende te krijgen. Het is het model met de DAF motor. De vorige eigenaar heeft het twee jaren laten liggen en ik ben sinds 2 maanden de nieuwe eigenaar. Heb hem in een draaiende (startende staat) overgenomen.
de werkzaamheden die ik tot nu toe heb verricht zijn:
1. DAF motorolie en filter ververst
2. Kleppen bijgesteld
3. Nozzels of verstuivers schoongemaakt en laten nakijken.
4. 2 achterbanden verwisseld afmeting 20.5R25. Voorbanden moeten nog verwisseld worden.
5. Transmissieolie vervangen en filters schoongewassen.
6. Hydralische olie vervangen en filter ook.
7. Radiateur laten doorsteken (schoonmaken)
8. Dieselfilter vervangen
Ben nu bezig de olie in de voor en achterassen te verversen en ben tot de ontdekking gekomen dat in de vooras een paar tandjes liggen. Weet niet als deze afkomstig zijn van een tandwiel, maar heb het vermoeden dat een as of zo defect is geraakt. In aangehechte foto is het onderdeel van nummer 4. Niet de grote ronde tandwiel, maar de kleine met een as vlak naast nummer 18.
Ik moet de differentieel nog losgooien/opengooien om precies te zien wat er allemaal defect is geraakt. Is het waar dat de onderdelen van de assen overeenkomen met DAF onderdelen?
Is het mogelijk dat het volgende te maken heeft met het defect raken van de tandwielen?
De 2 achterbanden hadden een afmeting van 20.5R25, de rechtervoorband had een afmeting van 20.5R25 en de linkervoorband had een afmeting van 17.5R25.
Kan het zo zijn dat de verschillende afmetingen banden aan de vooras de tanden kapot heeft gemaakt?
Ik had de bedoeling om aan de achteras 20.5R25 en aan de vooras 23.5R25 banden te plaatsen. Is dit een goede setup? Of zou het nadelig zijn voor de laadschop? Graag wat advies. Ook aanbevelingen voor het in topconditie krijgen van de laadschop zijn welkom.
Alvast bedankt.
M.v.g.,
Rachiano.
tel: +597 7199948
- Bijlagen
-
- wg25.jpg (95.71 KiB) 3022 keer bekeken
Re: Werklust Wg25
Volgens mij moet een shovel voorzien worden van 4 even grote banden, in verband met de voorloop die je anders krijgt. Dat is niet zo heel erg goed voor de aandrijflijn.
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Werklust WG 25
Zeg maar gerust funest en de gevolgen vind je vanzelf terug het differentieel. Dus 4 even grote banden, 20.5R25 is een pré.Dat is niet zo heel erg goed voor de aandrijflijn
Wat kennis over de Werklust WG25 betreft, hier heeft Homacotech ook mee gedraaid, hij is de Werklust-machinist bij uitstek hier op het forum. Wellicht dat hij nog het e.e.a. aan tips en trucs voor je heeft.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- Homacotech
- Forumlid
- Berichten: 5003
- Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 23:25
- Locatie: Kesteren
Re: Werklust WG 25
Ja met zo'n banden keuze draai je boel zeker n elkaar . Er staat in de instructie boeken ook vermeld dat zelfs gering hoogte verschil al nadelig is voor je aandrijflijn. Zo komt er bij belasting behoorlijke krachten op het pionwiel te staan en dan in combinatie met wat lager slijtage breken er tanden spontaan af.
Nou is het zo dat de WG 25 ook met verschillende assen zijn geleverd. Met de voor mij bekende SOMA assen, en de eigenbouw Werklust assen te herkennen aan de veel grotere naaf reductie.
In de Werklust assen zitten dan wel de Daf cardan klokken gemonteerd.
Als voorbeeld een kroonwiel van een ZF as van een graaf machine .
Laat mij maar schuiven