Diverse stopmachines
Advertentie post before
- VaCoMet-fan
- Starter
- Berichten: 661
- Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 12:12
- Locatie: Hooglede
Diverse stopmachines
Hier het vervoer van de "onderstopper". Machine en vrachtwagen zijn van Coghe-Werbrouck uit Hooglede. Firma vooral gespecialiseerd in spoorwegbouw.
- Bijlagen
-
- coghe werbrouck.jpg (104.21 KiB) 6796 keer bekeken
Nothing better than a Cat
- jacob_bouwman
- Starter
- Berichten: 90
- Lid geworden op: di 31 jul, 2007 20:57
- Locatie: Goes
Re: Spoorbouwmaterieel
Vorige week is de chauffeur/machinist van Schoonen bij ons de baan op geweest, de berm ziet er weer keurig uit. Ook de zware begroeiing van o.a. meidoorn en sleedoorn tot ca. 7cm is geen probleem voor de deze klepelmaaier.
Ik vond verder deze machine nog op de pc. (Kwaliteit is helaas niet zo best, verwijder maar als ie te slecht is.) Dit is een ballastafwerkmachine (bam) van Volker Rail. Heeft een zware borstel om overtollige ballast uit het spoor te vegen en heeft tevens een schuif om de ballast te profileren. Fabrikant is ook hier weer Plasser & Theurer. Actiefoto's zijn meestal moeilijk vanwege de enorme stofwolken die rond deze machines hangen!
Ik vond verder deze machine nog op de pc. (Kwaliteit is helaas niet zo best, verwijder maar als ie te slecht is.) Dit is een ballastafwerkmachine (bam) van Volker Rail. Heeft een zware borstel om overtollige ballast uit het spoor te vegen en heeft tevens een schuif om de ballast te profileren. Fabrikant is ook hier weer Plasser & Theurer. Actiefoto's zijn meestal moeilijk vanwege de enorme stofwolken die rond deze machines hangen!
- Bijlagen
-
- De bam van Volker
- 22112007 (Medium).jpg (84.63 KiB) 5906 keer bekeken
-
- Forumlid
- Berichten: 3359
- Lid geworden op: wo 1 nov, 2006 19:17
- Locatie: Zuid Holland
Re: Diverse stopmachines
Volker rail
stond in DordrechtRe: Diverse stopmachines
Stop machine van Bemo Rail bevestigd aan een Terex
- Bijlagen
-
- CIMG0925 (Medium).JPG (69.21 KiB) 5560 keer bekeken
Sytzecat
- schoefie dirk
- Starter
- Berichten: 321
- Lid geworden op: zo 18 mar, 2007 15:46
- Locatie: lienden
Re: Diverse stopmachines
Unimat Volkerrail,Haven Rotterdam
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van P1010080.jpg (98.02 KiB) 5425 keer bekeken
mooi man
- Peter_S
- Forumlid
- Berichten: 8005
- Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
- Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)
Re: Diverse stopmachines
Heren,
Even ter aanvulling/correctie. Het plaatje van Sytzecat betreft een los stopagggregaat, waarschijnlijk type Windhoff, om als hulpstuk aan een krols te hangen hetgeen op de foto ook te zien is. Het is dus geen echte stopmachine.
Het plaatje van schoefie dirk betreft een Unimat 4-S wisselstopmachine. Aan de zijde van de fotograaf zit een borstelinstallatie, met bunker, die het overtollige ballast kan wegborstelen danwel aanvullen als er net iets te weinig ballast ligt. De eigenlijke stopkasten zitten aan de andere kant van deze machine. Het kenmerk van deze machine is dat de buitenste, van de vier aanwezige, stopkasten aan een arm zitten die zowel kan uitschuiven als uitklappen waardoor het afbuigende been van een wissel in een werkgang met het doorgaande been van het wissel kan worden gestopt.
Heb een massa foto's van dit soort machines maar helaas ontbreekt mij de tijd om alles "effe" klaar te maken voor het BMF. Metter tijd hoop ik, in aanvulling op mijn overzicht van de kranen voor de draagconstructies viewtopic.php?f=226&t=18394, overzichten voor de diverse andere soorten werkmateriaal op het spoor te plaatsen op het BMF. Ik ben nu bezig met een overzicht van de railgebonden spoorkranen, te weten de WMG, PPM, Gottwald/SRW en Kirrow kranen, samen te stellen. Helaas schiet dat niet echt op omdat het tamelijk lastig is voldoende informatie over de WMG kranen bovenwater te krijgen. Kranen dateerden ergens vanuit het midden van de jaren 50 van de vorige eeuw en zijn sinds 1987 buiten gebruik.
Even ter aanvulling/correctie. Het plaatje van Sytzecat betreft een los stopagggregaat, waarschijnlijk type Windhoff, om als hulpstuk aan een krols te hangen hetgeen op de foto ook te zien is. Het is dus geen echte stopmachine.
Het plaatje van schoefie dirk betreft een Unimat 4-S wisselstopmachine. Aan de zijde van de fotograaf zit een borstelinstallatie, met bunker, die het overtollige ballast kan wegborstelen danwel aanvullen als er net iets te weinig ballast ligt. De eigenlijke stopkasten zitten aan de andere kant van deze machine. Het kenmerk van deze machine is dat de buitenste, van de vier aanwezige, stopkasten aan een arm zitten die zowel kan uitschuiven als uitklappen waardoor het afbuigende been van een wissel in een werkgang met het doorgaande been van het wissel kan worden gestopt.
Heb een massa foto's van dit soort machines maar helaas ontbreekt mij de tijd om alles "effe" klaar te maken voor het BMF. Metter tijd hoop ik, in aanvulling op mijn overzicht van de kranen voor de draagconstructies viewtopic.php?f=226&t=18394, overzichten voor de diverse andere soorten werkmateriaal op het spoor te plaatsen op het BMF. Ik ben nu bezig met een overzicht van de railgebonden spoorkranen, te weten de WMG, PPM, Gottwald/SRW en Kirrow kranen, samen te stellen. Helaas schiet dat niet echt op omdat het tamelijk lastig is voldoende informatie over de WMG kranen bovenwater te krijgen. Kranen dateerden ergens vanuit het midden van de jaren 50 van de vorige eeuw en zijn sinds 1987 buiten gebruik.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden
-
- Forumlid
- Berichten: 3359
- Lid geworden op: wo 1 nov, 2006 19:17
- Locatie: Zuid Holland
Re: Diverse stopmachines
stond in Delft
- Peter_S
- Forumlid
- Berichten: 8005
- Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
- Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)
Re: Diverse stopmachines
Beste allen,
Tijdens het scannen van mijn dia-archief kwam ik onlangs onder andere bijgaand plaatje tegen. Het betreft een stopmachine van het type Beaver en uit de aanwezigheid van stempelpoten valt op te maken dat deze machine eenvoudig over de weg vervoerd kan worden. VolkerRail bestond nog niet op dat moment maar diens voorloper Railbouw Leerdam wel. De Beaver staat te wachten op inzet tijdens het verwijderen van de hulpbruggen over de Vecht in Utrecht. Werklocatie lag tussen de stations Utrecht Centraal en Utrecht Overvecht. Vanwege protesten uit de buurt diende de werkzaamheden overdag, in plaats van in de nachtelijke uren, plaats te vinden.
Tijdens het scannen van mijn dia-archief kwam ik onlangs onder andere bijgaand plaatje tegen. Het betreft een stopmachine van het type Beaver en uit de aanwezigheid van stempelpoten valt op te maken dat deze machine eenvoudig over de weg vervoerd kan worden. VolkerRail bestond nog niet op dat moment maar diens voorloper Railbouw Leerdam wel. De Beaver staat te wachten op inzet tijdens het verwijderen van de hulpbruggen over de Vecht in Utrecht. Werklocatie lag tussen de stations Utrecht Centraal en Utrecht Overvecht. Vanwege protesten uit de buurt diende de werkzaamheden overdag, in plaats van in de nachtelijke uren, plaats te vinden.
- Bijlagen
-
- 08488128-10307 verkleind voor het BMF_edited-1.jpg (132.35 KiB) 5040 keer bekeken
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden
- atlaskiller
- Starter
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 15 jan, 2007 9:24
- Locatie: standdaarbuiten
Re: Spoorbouwmaterieel
Ballastprofielploeg is momenteel uitgerust met een sproeiinstallatie om stofvorming tegen te gaan.jacob_bouwman schreef:Vorige week is de chauffeur/machinist van Schoonen bij ons de baan op geweest, de berm ziet er weer keurig uit. Ook de zware begroeiing van o.a. meidoorn en sleedoorn tot ca. 7cm is geen probleem voor de deze klepelmaaier.
Ik vond verder deze machine nog op de pc. (Kwaliteit is helaas niet zo best, verwijder maar als ie te slecht is.) Dit is een ballastafwerkmachine (bam) van Volker Rail. Heeft een zware borstel om overtollige ballast uit het spoor te vegen en heeft tevens een schuif om de ballast te profileren. Fabrikant is ook hier weer Plasser & Theurer. Actiefoto's zijn meestal moeilijk vanwege de enorme stofwolken die rond deze machines hangen!
Al heb je die in Nederland niet altijd nodig .
voordeel is wel, water hebben we hier overal
IK SPOOR WEL!
- Peter_S
- Forumlid
- Berichten: 8005
- Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
- Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)
Re: Diverse stopmachines
Een, relatief klein, exemplaar stopmachine van het type Beaver(?) aan het werk langs spoor 1 te Venlo op 21 augustus 1994. Midden 90-er jaren van de vorige eeuw begon het overdag vernieuwen van sporen een beetje op gang te komen. Voordien was het (praktisch) ondenkbaar dat dit soort spoorvernieuwingen overdag werd uitgevoerd.
- Bijlagen
-
- 08488012-12751 verkleind voor het BMF.jpg (171.54 KiB) 4768 keer bekeken
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden