BAM 9380046 ballast ontgravings machine
Advertentie post before
-
- Starter
- Berichten: 108
- Lid geworden op: vr 4 mei, 2007 18:01
- Locatie: Renkum
Re: BAM 9380046
WOW!!!
Wat is dat voor een machine? Lijkt op een soort frees, wat als ik me niet vergis zit er ook een transportband achterop. Meer foto's?
EDIT: Het is een 'Ballast Ontgraaf Machine'. Via Google gevonden:
Ballast ontgraven
De jury koos de Ballast Ontgraaf Machine als beste idee in de categorie Productieproces. Cor Broekhuizen, adviseur uitvoering projecten bij BAM Rail, bedacht deze innovatie samen met zijn collega Toon de Kroon, hoofd Technology bij BAM Rail. Cor Broekhuizen: ‘Als het ballastbed in het spoor na een aantal jaren vervuild raakt, moet het ontgraven worden. Daarvoor werden altijd grote spoorgebonden machines gehuurd. Binnen BAM Rail ontstond daardoor de vraag om een andere werkmethode te zoeken. We hebben ons idee gebaseerd op een samenspel van meerdere machines, waaronder de Ballast Ontgraaf Machine. Nadat het spoor is verwijderd, wordt de ballast als het ware losgewoeld door een
groot wiel dat aan de voorkant van de machine is geplaatst. Met dit wiel en een tweetal roterende schoepen wordt de ballast via een transportband naar de achterzijde van de machine getransporteerd, waar het direct in een mobiele zeefmachine of in wagons terechtkomt. De machine kan in een continu proces 600 ton ballast per uur verwerken. Bij het ontwikkelen van de machine hebben we extra aandacht besteed aan de veiligheid en arbeidsomstandigheden van de medewerkers, onder meer door de machine te voorzien van stopknoppen, stofkappen en een stofvrije cabine voor de machinist. Door vooral slijtvast materiaal toe te passen, heeft de machine bovendien een lange levensduur.’
Wat is dat voor een machine? Lijkt op een soort frees, wat als ik me niet vergis zit er ook een transportband achterop. Meer foto's?
EDIT: Het is een 'Ballast Ontgraaf Machine'. Via Google gevonden:
Ballast ontgraven
De jury koos de Ballast Ontgraaf Machine als beste idee in de categorie Productieproces. Cor Broekhuizen, adviseur uitvoering projecten bij BAM Rail, bedacht deze innovatie samen met zijn collega Toon de Kroon, hoofd Technology bij BAM Rail. Cor Broekhuizen: ‘Als het ballastbed in het spoor na een aantal jaren vervuild raakt, moet het ontgraven worden. Daarvoor werden altijd grote spoorgebonden machines gehuurd. Binnen BAM Rail ontstond daardoor de vraag om een andere werkmethode te zoeken. We hebben ons idee gebaseerd op een samenspel van meerdere machines, waaronder de Ballast Ontgraaf Machine. Nadat het spoor is verwijderd, wordt de ballast als het ware losgewoeld door een
groot wiel dat aan de voorkant van de machine is geplaatst. Met dit wiel en een tweetal roterende schoepen wordt de ballast via een transportband naar de achterzijde van de machine getransporteerd, waar het direct in een mobiele zeefmachine of in wagons terechtkomt. De machine kan in een continu proces 600 ton ballast per uur verwerken. Bij het ontwikkelen van de machine hebben we extra aandacht besteed aan de veiligheid en arbeidsomstandigheden van de medewerkers, onder meer door de machine te voorzien van stopknoppen, stofkappen en een stofvrije cabine voor de machinist. Door vooral slijtvast materiaal toe te passen, heeft de machine bovendien een lange levensduur.’
-
- Starter
- Berichten: 108
- Lid geworden op: vr 4 mei, 2007 18:01
- Locatie: Renkum
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: BAM 9380046
Als basismachine heeft men een Hitachi Zaxis 250-3 genomen.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: BAM 9380046
Mooi om te zien dat een reeds eerder bedacht concept jaren later weer wordt toegpast. In sterk verbeterde uitvoering en ook nog eens vele malen compacter en krachtiger om onder de bovenleiding spoorballast te ontgraven. Mooi gedaan!
In 1971 is het prototype van de Liebherr RB300 gebouwd, http://forum.bauforum24.biz/forum/index ... t&id=91175
In 1971 is het prototype van de Liebherr RB300 gebouwd, http://forum.bauforum24.biz/forum/index ... t&id=91175
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: BAM 9380046
wist wel van het bestaan van deze,bart.maar niet van de liebherr,leuk om te zien!!!
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: BAM 9380046
Dat geldt voor mij precies andersom Jeroen.
Daar heb ik wel schik van.
Daar heb ik wel schik van.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: BAM 9380046
Ik had de Liebherr ook al eens gezien, maar wist niet precies waar 'ie voor diende. De Hitachi is wel lekker compact. En flink zwaarder met z'n dikke 45 ton!!!Bart schreef:Dat geldt voor mij precies andersom Jeroen.
Daar heb ik wel schik van.
Re: BAM 9380046 ballast ontgravings machine
is de draaikrans nu vast gezet of er helemaal tussenuit gehaald?
- service man
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 11829
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
- Locatie: Heerde
Re: BAM 9380046 ballast ontgravings machine
Das inderdaad een mooi ding . is wel te hopen dat je overal nu nog een beetje bij kunt komen
maar neem aan dat daar wel een beetje overna gedacht is
maar neem aan dat daar wel een beetje overna gedacht is
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken