Atlas AB 1202

Post hier alle foto's, informatie, etc. over Atlas graafmachines

Moderator: Bart

Advertentie post before
Menke
Starter
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 5 mar, 2007 19:49
Locatie: Klazienaveen

Re: Waar dient de hendel in de 1202 aan de linkerkant voor??

Bericht door Menke »

En maak er eens foto's van, die zeggen vaak meer als woorden!!
Groeten uit het schone drenhte land

Movetech
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 19 okt, 2012 9:08

Re: Atlas AB 1202

Bericht door Movetech »

zal vd week ff foto maken van de hendel, denk trouwens dat het voor een evt schuif of zo is want op het ventielenblok zijn nog twee ventielen over.

Groetjesssss

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Re: Waar dient de hendel in de 1202 aan de linkerkant voor??

Bericht door sytzecat »

Movetech schreef:In mijn 1202ab uit 73 zit een hendel die niets doet deze zit naast de stoel en kan alleen op en neer. als je er aan trekt hoor je de moter zwaar trekken en als je er op drukt ook.
Ik dacht eerst dat het voor de stabilisatie was want heb geen schuifblad maar stabilisatie gaat aan en op druk wanneer ik de rem intrap en vast zet. Extra hydroliek aansluitingen kan ik ook niet vinden.
Is dit mischien een voorbereiding vor een schuifblad od dient het ergens anders voor? Wie o wie kan mij dat vertellen? Groetjes grietzen
Die handel naast de stoel is voor de rotatorfunctie van de knijpbak! Voor op de giek de twee kleine leidingen. De buitenste dikkere zijn de knijper leidingen en die er tussen in dus de rotatorleidingen. Dus met die handel naast de stoel, bedien je de rotator van de knijperbak. Bij vele oudere machines zijn de rotator leidingen verwijderd door dat ze niet worden gebruikt en veel al door beschadiging lek raken en ze deze functie toch niet gebruiken, verwijderen ze de leidingen en zetten ze blindstoppen op het ventielblok.
Sytzecat

Movetech
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 19 okt, 2012 9:08

Re: Atlas AB 1202

Bericht door Movetech »

Aha! dus daarvoor dient die hendel, nu zitten bij mij deze leidingen er nog op en die komen uit op twee blokken waar een pijpje uitkomt die is dichtgevouwen en geknepen.
Dus wanneer ik hier weer snel koppelingen op zou zetten zou ik deze hydroliek weer kunnen gebruiken voor iets anders? of is het echt specific voor de rotatie van de knijpbak?

greetzzz grietzen

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Re: Atlas AB 1202

Bericht door sytzecat »

Movetech schreef:Aha! dus daarvoor dient die hendel, nu zitten bij mij deze leidingen er nog op en die komen uit op twee blokken waar een pijpje uitkomt die is dichtgevouwen en geknepen.
Dus wanneer ik hier weer snel koppelingen op zou zetten zou ik deze hydroliek weer kunnen gebruiken voor iets anders? of is het echt specific voor de rotatie van de knijpbak?

greetzzz grietzen
Deze functie heeft weinig opbrengst, komt van de zwenk pomp af, de zwenkpomp is een tandwielpomp met een kleine flow en een lagere druk, zo rond de 120 bar. Dus is niet iets voor een kantelbak of rototild!
Sytzecat

Meikever-1200AB
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 30 mar, 2012 19:07

Re: Atlas AB 1202

Bericht door Meikever-1200AB »

@Movetech,

Mooie aanwinst, (Y) Ik heb zelf ook al eens naar die kraan zitten kijken. (alleen dan niet via het mechanisatiebedrijf.)
Maar was me toen nog wat te duur. Succes er verder mee!

Maar je hebt een grondverzet bedrijf? Zou een 1302E of een 1e versie 1304 of 1404 niet wat geweest zijn? Net allemaal even wat moderner en sneller.
Maar het is en blijft jou keus. Succes met opknappen. (Y)

Movetech
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 19 okt, 2012 9:08

Re: Atlas AB 1202

Bericht door Movetech »

Hoi hoi, ja heb een grondverzetbedrijfje.
deze kraan heb ik het vroeger op geleerd en ik kan met deze kraan wat een ander met een moderne kraan kan.
Daarbij hou ik niet zo van servo besturing ik mag de pomp bij wijze van graag "voelen".
Ik ben nu bezig met een groot project in Drenthe zal binnenkort eens wat foto's maken en plaatsen zodat jullie even kunnen zien wat ik allemaal doe met deze type kraan.
de 1302 heb ik ook op gedraaid maar op de een of andere manier kom ik steeds weer terug op de 1202ab vind het gewoon een fijne machine en loopt als een tiet!

Maar ben bang dat ik er binnenkort wel aan moet een wat modernere kraan, maar doe deze beslist niet weg blijft mooi in het bedrijf en word gewoon gebruikt.
Wel een sterke machine zeg, drukte zo een boom om van 40 cm dikte met wortel en al dat had ik niet verwacht.

aankomenmde winter ben ik van plan de 1202 op te knappen, verven, nieuw busje hier en daar, en een paar ramen er in. Das wel lekker als het regend hahaha.

Nou groetjes maar weer allemaal grietzen

hyndai david
Starter
Berichten: 181
Lid geworden op: di 30 jan, 2007 17:10
Locatie: Diest (B)

Re: Atlas AB 1202

Bericht door hyndai david »

Als er iemand onderdelen nodig heeft nu ist moment :) (Y)

http://nl.kapaza.be/antwerpen/onderdele ... 644351.htm

PS: zoekertje is niet van mij ;)

Gebruikersavatar
gijsbertus
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 37802
Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:55
Locatie: Kesteren

Re: Atlas AB 1202

Bericht door gijsbertus »

Soms rij je op een afgelegen industrie terrein en dan kom je leuke dingen tegen.Zoals deze Atlas AB 1202.
P1180112.JPG
P1180112.JPG (698.96 KiB) 2591 keer bekeken

Gebruikersavatar
gijsbertus
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 37802
Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:55
Locatie: Kesteren

Re: Atlas AB 1202

Bericht door gijsbertus »

Maar soms kom je op de zelfde af gelegen industrie terrein twee Atlas AB 1202 tegen. :D
P1180109.JPG
P1180109.JPG (731.23 KiB) 2591 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Graafmachines”