Atlas 220 WRR spoorkraan

Post hier alle foto's, informatie, etc. over Atlas graafmachines

Moderator: Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Atlas 220 WRR spoorkraan

Bericht door Bart »

Is het ook de bedoeling dat er een normale graafgiek en knikarm bij komt?
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Atlas 220 WRR spoorkraan

Bericht door geertyke »

Lijkt wel veel op de Z-kinematik van STC (C) :D

buddie
Forumlid
Berichten: 1888
Lid geworden op: wo 25 jun, 2008 19:52

Re: Atlas 220 WRR spoorkraan

Bericht door buddie »

geertyke schreef:Lijkt wel veel op de Z-kinematik van STC (C) :D
Je moet het willen zien, denk ik dan maar....

Ik denk dat je eerder naar een brok eigenbouw naar eigen inzicht en meegenomen ervaringen kijkt. En dat ziet er best geslaagd uit :leuk

Gebruikersavatar
tecaat
Starter
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 26 mar, 2008 20:46
Locatie: westzaan
Contacteer:

Re: Atlas 220 WRR spoorkraan.

Bericht door tecaat »

boertje schreef:was er ook ff vanmiddag,om naar dit beest te kijken.
was goed geregeld,rick.maar verwacht meer uitleg van je hier. ;)
Ik wachten even op jou foto's Jeroen!
Gek genoeg ben ik er zelf verder niet aan toe gekomen :)

De 220 WRR Wheel Rail Road
Eigen gewicht 30 ton
14 ton op 4 meter 360 graden met LMB aan!
7,6 ton ballast
De giek is zo gemaakt dat er ook tussen de bovenleiding door balken ingedraaid kunnen worden zonder de draad te beschadigen. (bij spanningsloos stelling)
Door de beugel op de giek blijft de rij draad (onderste draad van de bovenleiding) niet meer haken aan de giek.
De Lepelkiep cilinder en de stick cilinder zijn aan de onderzijde van de giek geplaatst voor extra HEF capaciteit.
Zeer geschikt voor het zwaardere werk.
Het zetten van blokken (fundatie voeten) langs het spoor, het hangen van balken,
het liggen van wissels en bv prefab elementen voor perrons.
als het niet gaat zoals het moet ,dan moet het maar zoals het gaat

volvo hans
Forumlid
Berichten: 2999
Lid geworden op: zo 2 dec, 2007 16:21
Locatie: Rockanje

Re: Atlas 220 WRR spoorkraan

Bericht door volvo hans »

Ziet er indrukwekkend uit. (Y) Mooi gemaakt door mensen uit de praktijk van het spoorwerk.

Gebruikersavatar
tecaat
Starter
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 26 mar, 2008 20:46
Locatie: westzaan
Contacteer:

Re: Atlas 220 WRR spoorkraan

Bericht door tecaat »

Bart schreef:Is het ook de bedoeling dat er een normale graafgiek en knikarm bij komt?
Nee Bart wij graven meestal met de knijperbak.
Dit voor het graven van mooie kleine vierkante gaten recht naar beneden.
Zodat we ook nog ergens kunnen stempelen (Y) :D
als het niet gaat zoals het moet ,dan moet het maar zoals het gaat

Gebruikersavatar
tecaat
Starter
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 26 mar, 2008 20:46
Locatie: westzaan
Contacteer:

Re: Atlas 220 WRR spoorkraan

Bericht door tecaat »

als het niet gaat zoals het moet ,dan moet het maar zoals het gaat

Gebruikersavatar
kleintje75
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 15 feb, 2007 19:40
Locatie: doorwerth
Contacteer:

Re: Atlas 220 WRR spoorkraan

Bericht door kleintje75 »

Zo te zien is de verstelgiek en de lepelsteel gewoon omgedraaid, met een paar kleine aanpassingen.
Standaard tilt een 220w al 7 ton op 8 meter ( volgens PDF van atlas) in lengterichting.
Maar een vraagje, werden de regels niet zo dat men alleen nog maar hooglopers mag gebruiken? Of heb ik het verkeerd gelezen in een ander topic.

Gr.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Atlas 220 WRR spoorkraan

Bericht door Bart »

buddie schreef:
geertyke schreef:Lijkt wel veel op de Z-kinematik van STC (C) :D
Je moet het willen zien, denk ik dan maar....

Ik denk dat je eerder naar een brok eigenbouw naar eigen inzicht en meegenomen ervaringen kijkt. En dat ziet er best geslaagd uit :leuk
Het is een combinatie van de overslagmachine door onderliggende knikarmcilinders waarbij je de hoogste kracht op de zuigerzijde van de cilinder hebt en de hooglepel, ook hier het voordeel van de onderliggende bakcilinder in combinatie van drukstuk en geleider om de snelwissel onder een grotere hoek te laten draaien.

Mooi van eenvoud.

@ tecaat: Ik had gedacht dat jullie deze machine wellicht ook nog als werktuigendrager zouden gebruiken o.a. voor normaal graafwerk/afwerken met kantelbak, zoals met de lichtere machines ook het geval is.

Bedankt voor jouw uitleg. (Y)
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
tecaat
Starter
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 26 mar, 2008 20:46
Locatie: westzaan
Contacteer:

Re: Atlas 220 WRR spoorkraan

Bericht door tecaat »

http://www.youtube.com/watch?v=Z4yRIIgz-n4

Volledig gestrekt 10 ton 9,5 meter
En kan ook nog de lorries bij drukken naar hoogrijder met last!
als het niet gaat zoals het moet ,dan moet het maar zoals het gaat

Plaats reactie

Terug naar “Graafmachines”