Atlas 220 WRR spoorkraan
Moderator: Bart
Advertentie post before
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Atlas 220 WRR spoorkraan
Is het ook de bedoeling dat er een normale graafgiek en knikarm bij komt?
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Atlas 220 WRR spoorkraan
Lijkt wel veel op de Z-kinematik van STC
Re: Atlas 220 WRR spoorkraan
Je moet het willen zien, denk ik dan maar....geertyke schreef:Lijkt wel veel op de Z-kinematik van STC
Ik denk dat je eerder naar een brok eigenbouw naar eigen inzicht en meegenomen ervaringen kijkt. En dat ziet er best geslaagd uit
Re: Atlas 220 WRR spoorkraan.
Ik wachten even op jou foto's Jeroen!boertje schreef:was er ook ff vanmiddag,om naar dit beest te kijken.
was goed geregeld,rick.maar verwacht meer uitleg van je hier.
Gek genoeg ben ik er zelf verder niet aan toe gekomen
De 220 WRR Wheel Rail Road
Eigen gewicht 30 ton
14 ton op 4 meter 360 graden met LMB aan!
7,6 ton ballast
De giek is zo gemaakt dat er ook tussen de bovenleiding door balken ingedraaid kunnen worden zonder de draad te beschadigen. (bij spanningsloos stelling)
Door de beugel op de giek blijft de rij draad (onderste draad van de bovenleiding) niet meer haken aan de giek.
De Lepelkiep cilinder en de stick cilinder zijn aan de onderzijde van de giek geplaatst voor extra HEF capaciteit.
Zeer geschikt voor het zwaardere werk.
Het zetten van blokken (fundatie voeten) langs het spoor, het hangen van balken,
het liggen van wissels en bv prefab elementen voor perrons.
als het niet gaat zoals het moet ,dan moet het maar zoals het gaat
-
- Forumlid
- Berichten: 2999
- Lid geworden op: zo 2 dec, 2007 16:21
- Locatie: Rockanje
Re: Atlas 220 WRR spoorkraan
Ziet er indrukwekkend uit. Mooi gemaakt door mensen uit de praktijk van het spoorwerk.
Re: Atlas 220 WRR spoorkraan
Nee Bart wij graven meestal met de knijperbak.Bart schreef:Is het ook de bedoeling dat er een normale graafgiek en knikarm bij komt?
Dit voor het graven van mooie kleine vierkante gaten recht naar beneden.
Zodat we ook nog ergens kunnen stempelen
als het niet gaat zoals het moet ,dan moet het maar zoals het gaat
Re: Atlas 220 WRR spoorkraan
als het niet gaat zoals het moet ,dan moet het maar zoals het gaat
- kleintje75
- Forumlid
- Berichten: 1629
- Lid geworden op: do 15 feb, 2007 19:40
- Locatie: doorwerth
- Contacteer:
Re: Atlas 220 WRR spoorkraan
Zo te zien is de verstelgiek en de lepelsteel gewoon omgedraaid, met een paar kleine aanpassingen.
Standaard tilt een 220w al 7 ton op 8 meter ( volgens PDF van atlas) in lengterichting.
Maar een vraagje, werden de regels niet zo dat men alleen nog maar hooglopers mag gebruiken? Of heb ik het verkeerd gelezen in een ander topic.
Gr.
Standaard tilt een 220w al 7 ton op 8 meter ( volgens PDF van atlas) in lengterichting.
Maar een vraagje, werden de regels niet zo dat men alleen nog maar hooglopers mag gebruiken? Of heb ik het verkeerd gelezen in een ander topic.
Gr.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Atlas 220 WRR spoorkraan
Het is een combinatie van de overslagmachine door onderliggende knikarmcilinders waarbij je de hoogste kracht op de zuigerzijde van de cilinder hebt en de hooglepel, ook hier het voordeel van de onderliggende bakcilinder in combinatie van drukstuk en geleider om de snelwissel onder een grotere hoek te laten draaien.buddie schreef:Je moet het willen zien, denk ik dan maar....geertyke schreef:Lijkt wel veel op de Z-kinematik van STC
Ik denk dat je eerder naar een brok eigenbouw naar eigen inzicht en meegenomen ervaringen kijkt. En dat ziet er best geslaagd uit
Mooi van eenvoud.
@ tecaat: Ik had gedacht dat jullie deze machine wellicht ook nog als werktuigendrager zouden gebruiken o.a. voor normaal graafwerk/afwerken met kantelbak, zoals met de lichtere machines ook het geval is.
Bedankt voor jouw uitleg.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Atlas 220 WRR spoorkraan
http://www.youtube.com/watch?v=Z4yRIIgz-n4
Volledig gestrekt 10 ton 9,5 meter
En kan ook nog de lorries bij drukken naar hoogrijder met last!
Volledig gestrekt 10 ton 9,5 meter
En kan ook nog de lorries bij drukken naar hoogrijder met last!
als het niet gaat zoals het moet ,dan moet het maar zoals het gaat