Vrachtwagens met graafmachinebovenwagens
Advertentie post before
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Vrachtwagens met graafmachinebovenwagens
Die heeft het al gelezen, maar maakt hier niet zo'n probleem van. Mooi dat het zo uitgelegd is.Diggingpete schreef:... Oja niks tegen de moderators zeggen, want dit is niet echt bouw gerelateerd
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- J Witteveen
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 13220
- Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
- Locatie: IJmuiden
- Contacteer:
Re: Vrachtwagens met graafmachinebovenwagens
dit is wel bouw gerelateerd maar is dit onderwerp misschien meer op zijn plaats bij graafmachines overige ??Bart schreef:Die heeft het al gelezen, maar maakt hier niet zo'n probleem van. Mooi dat het zo uitgelegd is.Diggingpete schreef:... Oja niks tegen de moderators zeggen, want dit is niet echt bouw gerelateerd
heb o.a foto`s van een Poclain op een Daf en van een argenterio op een truck. en te denken aan diverse Amerikaanse merken met graafmachines.
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen
- Wopper
- Forumlid
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 17 jun, 2006 16:15
- Locatie: Posterholt
- Contacteer:
Re: Vrachtwagens met graafmachinebovenwagens
Die mogen hier ook komenwitkraan schreef:dit is wel bouw gerelateerd maar is dit onderwerp misschien meer op zijn plaats bij graafmachines overige ??Bart schreef:Die heeft het al gelezen, maar maakt hier niet zo'n probleem van. Mooi dat het zo uitgelegd is.Diggingpete schreef:... Oja niks tegen de moderators zeggen, want dit is niet echt bouw gerelateerd
heb o.a foto`s van een Poclain op een Daf en van een argenterio op een truck. en te denken aan diverse Amerikaanse merken met graafmachines.
- J Witteveen
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 13220
- Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
- Locatie: IJmuiden
- Contacteer:
Re: Vrachtwagens met graafmachinebovenwagens
de kraan is een poclain. Maar de truck ?
- Bijlagen
-
- Poclain op truck.jpg (13.95 KiB) 4145 keer bekeken
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen
- Beginneling
- Forumlid
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: za 26 jan, 2008 14:18
- Locatie: Volendam
Re: Vrachtwagens met graafmachinebovenwagens
Deze kwam ik nog even tegen op de Poclain site.
- Bijlagen
-
- poclain.jpg (118.83 KiB) 4127 keer bekeken
"Ken niet" bestaat niet.
- J Witteveen
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 13220
- Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
- Locatie: IJmuiden
- Contacteer:
Re: Vrachtwagens met graafmachinebovenwagens
ja poclain heeft diverse kranen op een truck gebouwd
- Bijlagen
-
- poclainsurgmctq1.jpg (84.99 KiB) 4114 keer bekeken
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen
Re: Vrachtwagens met graafmachinebovenwagens
Die Tatras met een UDS 114 opbouw, hadden naast de telescoopgiek ook standaard een kantelstuk.
Zoals in de youtube video te zien is, was de truck te besturen vanaf de bovenwagen.
Zoals in de youtube video te zien is, was de truck te besturen vanaf de bovenwagen.
Re: Vrachtwagens met graafmachinebovenwagens
Leuk filmpje!! Zou er een markt voor zijn in nederland voor zulke kranen op een truck??
Of zit de gww hier niet op te wachten?? Misschien zou op rupsen iets makkelijker zijn.
Gr Plm-fan
Of zit de gww hier niet op te wachten?? Misschien zou op rupsen iets makkelijker zijn.
Gr Plm-fan
Wij slaan over, maar niet door....
Re: Vrachtwagens met graafmachinebovenwagens
Ik denk niet dat je zon machine aan de markt krijgt, als GWW bedrijf in Nederland.. Als je klant het niet kent, komt de machine de dam niet af.
Wat betreft op rupsen, ik heb een dergelijke telescoopgraafmachine in Finland op een snelwegverbreding zien werken, het grote voordeel van die telescoopgiek is dat je dezelfde opbreekkracht houdt wanneer je de bak langs het talud omhoog trekt: Een long reach uitvoering van een gewone mast plus lepelsteel kraan, boet behoorlijk in aan kracht omdat de giek anders veel te zwaar moet worden om de buiging over zon lang eind te kunnen hebben.
Wat dat betreft zie ik wel kansen voor een dergelijk concept in Nederland, het is ideaal om lange taluds, vanaf bovenaf af te werken.
Hier nog een, hier zie je goed het draai/kantelstuk als hij het greppeltje langs de nieuwe bosweg afwerkt.
Wat ze verder zeiden, is dat zon giek minder snel scheurde als ze s'winters ergens in de bevroren grond stonden te krabben: Bij -30 wordt staal bros en scheurt het sneller. Ik vraag me echter wel af of dat vaak voorkomt, dat die finnen per se door een meter vorst willen graven....
Zo veelvuldig als in Nederland de zwenklader wordt ingezet, zie je verder ook nergens, de rest van de wereld gebruikt graaf-laadcombinaties.
Hetzelfde zag je met de eerste mest driewielers: De loonwerker die er bij ons in de buurt een had, ging er op zaterdagmiddag een eindje mee toeren, zodat het leek dat hij er veel werk mee had. Dan wilden sommigen twijfelende klanten alsnog wel eens om de trike vragen voor de natte percelen. Maar als hij dat niet deed, was het "wat de boer niet kent, dat vreet hij niet" en zo is het met bepaalde machinetypes, en de bijbehorende manier van werken, net zo...
Verder is deze door zijn torsiestijf chassis, geschikt voor dit soort opbouwen... Ga je een hedendaags lichtgewicht ladderchassis zo dynamisch op torsie belasten (dus lekker hobbelen zonder af te stempelen) dan scheurt hij binnen een paar jaar...
Wat betreft op rupsen, ik heb een dergelijke telescoopgraafmachine in Finland op een snelwegverbreding zien werken, het grote voordeel van die telescoopgiek is dat je dezelfde opbreekkracht houdt wanneer je de bak langs het talud omhoog trekt: Een long reach uitvoering van een gewone mast plus lepelsteel kraan, boet behoorlijk in aan kracht omdat de giek anders veel te zwaar moet worden om de buiging over zon lang eind te kunnen hebben.
Wat dat betreft zie ik wel kansen voor een dergelijk concept in Nederland, het is ideaal om lange taluds, vanaf bovenaf af te werken.
Hier nog een, hier zie je goed het draai/kantelstuk als hij het greppeltje langs de nieuwe bosweg afwerkt.
Wat ze verder zeiden, is dat zon giek minder snel scheurde als ze s'winters ergens in de bevroren grond stonden te krabben: Bij -30 wordt staal bros en scheurt het sneller. Ik vraag me echter wel af of dat vaak voorkomt, dat die finnen per se door een meter vorst willen graven....
Zo veelvuldig als in Nederland de zwenklader wordt ingezet, zie je verder ook nergens, de rest van de wereld gebruikt graaf-laadcombinaties.
Hetzelfde zag je met de eerste mest driewielers: De loonwerker die er bij ons in de buurt een had, ging er op zaterdagmiddag een eindje mee toeren, zodat het leek dat hij er veel werk mee had. Dan wilden sommigen twijfelende klanten alsnog wel eens om de trike vragen voor de natte percelen. Maar als hij dat niet deed, was het "wat de boer niet kent, dat vreet hij niet" en zo is het met bepaalde machinetypes, en de bijbehorende manier van werken, net zo...
Verder is deze door zijn torsiestijf chassis, geschikt voor dit soort opbouwen... Ga je een hedendaags lichtgewicht ladderchassis zo dynamisch op torsie belasten (dus lekker hobbelen zonder af te stempelen) dan scheurt hij binnen een paar jaar...
Re: Vrachtwagens met graafmachinebovenwagens
Voor afwerken is dit een perfect kraantje lijkt mij, maar auto's laden wordt al weer een ander verhaal. Lijkt mij wel wat zo'n kraan.
Gr Plm-fan
Gr Plm-fan
Wij slaan over, maar niet door....