
Modellen van Foto-Data (1:87)
Moderator: Jorn
Advertentie post before
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
De Pinguely is zo goed als klaar.
Pinguely TTR 200 is het type, later is dat Integr’all 20 geworden.
Er komt waarschijnlijk geen hijsdraad op de kraan, te klein.
Ik heb met deze kraan een paar keer wat kramp in de vingers gehad.
Dus toen even gestopt met werken.
Als ik het model goed bekijk moet er nog wat gebeuren, de uitlaat en motorgrill moet nog geschilderd worden.
Heb wel de uitlaat kleiner gemaakt, reden, de kraan kon niet volledig rond draaien.
Verder is tie klaar.
Pinguely TTR 200 is het type, later is dat Integr’all 20 geworden.
Er komt waarschijnlijk geen hijsdraad op de kraan, te klein.
Ik heb met deze kraan een paar keer wat kramp in de vingers gehad.
Dus toen even gestopt met werken.
Als ik het model goed bekijk moet er nog wat gebeuren, de uitlaat en motorgrill moet nog geschilderd worden.
Heb wel de uitlaat kleiner gemaakt, reden, de kraan kon niet volledig rond draaien.
Verder is tie klaar.
- Bijlagen
-
- 2023_05280004.JPG.jpg (142.6 KiB) 1160 keer bekeken
-
- 2023_05280005.JPG.jpg (137.96 KiB) 1160 keer bekeken
-
- 2023_05280007.JPG.jpg (136.09 KiB) 1160 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Bezig geweest met een opvallende verschijning, tenminste zo noem ik het maar.
Ik had nog een serie van drie kale onderwagens liggen voor gewone P & H.
Ben bezig geweest met een P & H Omega S 35.
Niet de standaard uitvoering maar één met een lichte truck cabine op de onderwagen.
Het basis model op de originele foto is van circa 2005.
Een oudje dus, ooit eens gedownload van internet.
De firma naam op de kraan wordt Eberl , uit Oostenrijk.
Het is een bergingsbedrijf.
De basis cabine die ik gebruikt heb, komt van Herpa, van een Triebkopf combi.
De model cabine is met de hand geschilderd, dit omdat ik het glas er niet uit kon krijgen.
Nu nog de bovenwagen bouwen en verdere afwerking.
Ik had nog een serie van drie kale onderwagens liggen voor gewone P & H.
Ben bezig geweest met een P & H Omega S 35.
Niet de standaard uitvoering maar één met een lichte truck cabine op de onderwagen.
Het basis model op de originele foto is van circa 2005.
Een oudje dus, ooit eens gedownload van internet.
De firma naam op de kraan wordt Eberl , uit Oostenrijk.
Het is een bergingsbedrijf.
De basis cabine die ik gebruikt heb, komt van Herpa, van een Triebkopf combi.
De model cabine is met de hand geschilderd, dit omdat ik het glas er niet uit kon krijgen.
Nu nog de bovenwagen bouwen en verdere afwerking.
- Bijlagen
-
- 2022_08120001.JPG.jpg (95.74 KiB) 1050 keer bekeken
-
- 2022_09080007.JPG.jpg (125.85 KiB) 1050 keer bekeken
-
- 2022_09100005.JPG.jpg (135.2 KiB) 1050 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
De P & H Omega S 35 is bijna klaar,
Alleen de mast verder uitschuifbaar maken.
Samen met de hijsdraad verder afmaken.
Ook het contragewicht moet nog gemaakt worden.
Alleen de mast verder uitschuifbaar maken.
Samen met de hijsdraad verder afmaken.
Ook het contragewicht moet nog gemaakt worden.
- Bijlagen
-
- 2023_04270001.JPG.jpg (160.8 KiB) 942 keer bekeken
-
- 2023_04270002.JPG.jpg (139.09 KiB) 942 keer bekeken
-
- 2023_04270003.JPG.jpg (137.75 KiB) 942 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Bezig gegaan met een relatief nieuw project.
Met een Faun HZ 36.40/45 om wel te zijn.
Hij/zij is te vinden in de boekenserie Faun Archiv no 2 op bladzijde 66/67.
Ik heb als voorbereiding eerst een tweedehands Faun in de remolie gedompelde.
Om het model uit elkaar te krijgen, wat deels gelukt is.
Resultaat, na een aantal maanden is er een model waar ik verder mee kan.
Het wordt een Faun die in Zweden gebruikt is, of nog gebruikt wordt.
Hier onder een aantal foto’s van voor en na de bouw er van.
Eerste foto zijn van twee modellen die ik uit elkaar probeer te halen met remolie.
Nu nog verder afbouwen.
Heb moeite met de kraan, ik tril te veel, voor dit werk.
Met een Faun HZ 36.40/45 om wel te zijn.
Hij/zij is te vinden in de boekenserie Faun Archiv no 2 op bladzijde 66/67.
Ik heb als voorbereiding eerst een tweedehands Faun in de remolie gedompelde.
Om het model uit elkaar te krijgen, wat deels gelukt is.
Resultaat, na een aantal maanden is er een model waar ik verder mee kan.
Het wordt een Faun die in Zweden gebruikt is, of nog gebruikt wordt.
Hier onder een aantal foto’s van voor en na de bouw er van.
Eerste foto zijn van twee modellen die ik uit elkaar probeer te halen met remolie.
Nu nog verder afbouwen.
Heb moeite met de kraan, ik tril te veel, voor dit werk.
- Bijlagen
-
- 2023_05310001.JPG.jpg (189.96 KiB) 839 keer bekeken
-
- 2023_06180001.JPG.jpg (155.07 KiB) 839 keer bekeken
-
- 2023_06180003.JPG.jpg (156.55 KiB) 839 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Ben de laatste tijd wat meer bezig met Mercedes Benz G-klasse te verbouwen.
Hierbij een brandweerwagen, herkomst onbekend.
Er moeten nog wat decals op, een witte bies op de zijkant en een rode op de achterkant.
Ook moet er een alarmnummer 115 op de laadbak,
Het model is in drie dag delen gebouwd.
Basis model wat hier gebruikt is, is een Wiking
Hierbij een brandweerwagen, herkomst onbekend.
Er moeten nog wat decals op, een witte bies op de zijkant en een rode op de achterkant.
Ook moet er een alarmnummer 115 op de laadbak,
Het model is in drie dag delen gebouwd.
Basis model wat hier gebruikt is, is een Wiking
- Bijlagen
-
- 2023_07240001.JPG.jpg (152.55 KiB) 722 keer bekeken
-
- 2023_07240002.JPG.jpg (138.75 KiB) 722 keer bekeken
-
- 2023_07240004.JPG.jpg (137.94 KiB) 722 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Bezig gegaan met een nieuw project.
Eerst wil ik een oplegger bouwen, al vorens te beginnen aan de truck er voor.
Het gaat hierbij om een kipper oplegger die in Faun Archiv 2 bladzijde 115 staat.
Er zijn van deze combinatie een zeven tal Faun trucks gebouwd.
Ze zijn toen naar Joegoslavië gegaan.
Hierbij een paar eerste indrukken van deze combinatie.
Eerst wil ik een oplegger bouwen, al vorens te beginnen aan de truck er voor.
Het gaat hierbij om een kipper oplegger die in Faun Archiv 2 bladzijde 115 staat.
Er zijn van deze combinatie een zeven tal Faun trucks gebouwd.
Ze zijn toen naar Joegoslavië gegaan.
Hierbij een paar eerste indrukken van deze combinatie.
- Bijlagen
-
- 2023_06050001.JPG.jpg (99.61 KiB) 606 keer bekeken
-
- 2023_06050002.JPG.jpg (85.66 KiB) 606 keer bekeken
-
- Faun (1).jpg (210.44 KiB) 606 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Wil proberen een oud project nieuw leven in te blazen.
Nu bezig met een Faun HK 50 L
De kraan heeft een MAN cabine, normaal voor Militaire doeleinden.
Maar nu in gebruik civiel, door Dennert.
Nu alleen het contragewicht nog maken.
Als alles lukt, wil ik meer oude projecten nieuw leven in blazen.
Foto drie is een voorbeeld daar van.
Foto 1 is van augustus 2019
Foto 2 is recent
Foto 3 is het plan om verder mee te gaan, september 2021.
Als ik niet in de verleiding kom om een nieuw project te beginnen.
Nu bezig met een Faun HK 50 L
De kraan heeft een MAN cabine, normaal voor Militaire doeleinden.
Maar nu in gebruik civiel, door Dennert.
Nu alleen het contragewicht nog maken.
Als alles lukt, wil ik meer oude projecten nieuw leven in blazen.
Foto drie is een voorbeeld daar van.
Foto 1 is van augustus 2019
Foto 2 is recent
Foto 3 is het plan om verder mee te gaan, september 2021.
Als ik niet in de verleiding kom om een nieuw project te beginnen.
- Bijlagen
-
- 1 Foto 116 A p. 15.jpg (149.25 KiB) 544 keer bekeken
-
- 2023_08120001.JPG.jpg (137.74 KiB) 544 keer bekeken
-
- 2023_08120004.JPG.jpg (109.3 KiB) 544 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Heb geprobeerd een dumptruck verder af te bouwen.
Het gaat hier bij om een serie van elk één dumptruck, voor de tunnelbouw.
Van een CVS fabricaat. Later Belloli, CH.
Er wordt steeds in kleine stukjes aan gewerkt, om de serie van vier toch af te krijgen.
De serie bestaat uit elk één dumptruck van het type DM 210, DM 232 DM 2337 S en een DM 250.
De DM 232 is gelijk aan de DM 2337 S van Belloli.
Maar deze Belloli DM 2337 S is in het wit met wat rode vlakken.
De CVS DM 232 is in het geel met zwarte vlakken.
Heb er nog ouderwetse papieren documentatie van deze CVS DM 232.
De dumptruck DM 210 is al geruime tijd klaar, is eerder openbaar gemaakt op 30 december 2014
Hierbij een aantal foto’s van de CVS DM 250, waarvan ik in totaal geen voorbeelden van heb, dus of deze dumptruck bestaat weet ik niet.
Heb wel een maatschets van deze DM 250, de gebruikte bandenmaat is iets kleiner dat is voorgeschreven.
Er moet nog verder aan gewerkt worden aan deze DM 250, van CVS.
Wat bij het maken van de eerste foto’s is opgevallen, dat het geheel wat briek in elkaar zit.
Dit is mij niet eerder zo opgevallen.
Wat ook steeds weer komt naar voren, is, dat ik de bewuste maatschetsen niet terug kan vinden.
Vervelend is dat.
Het gaat hier bij om een serie van elk één dumptruck, voor de tunnelbouw.
Van een CVS fabricaat. Later Belloli, CH.
Er wordt steeds in kleine stukjes aan gewerkt, om de serie van vier toch af te krijgen.
De serie bestaat uit elk één dumptruck van het type DM 210, DM 232 DM 2337 S en een DM 250.
De DM 232 is gelijk aan de DM 2337 S van Belloli.
Maar deze Belloli DM 2337 S is in het wit met wat rode vlakken.
De CVS DM 232 is in het geel met zwarte vlakken.
Heb er nog ouderwetse papieren documentatie van deze CVS DM 232.
De dumptruck DM 210 is al geruime tijd klaar, is eerder openbaar gemaakt op 30 december 2014
Hierbij een aantal foto’s van de CVS DM 250, waarvan ik in totaal geen voorbeelden van heb, dus of deze dumptruck bestaat weet ik niet.
Heb wel een maatschets van deze DM 250, de gebruikte bandenmaat is iets kleiner dat is voorgeschreven.
Er moet nog verder aan gewerkt worden aan deze DM 250, van CVS.
Wat bij het maken van de eerste foto’s is opgevallen, dat het geheel wat briek in elkaar zit.
Dit is mij niet eerder zo opgevallen.
Wat ook steeds weer komt naar voren, is, dat ik de bewuste maatschetsen niet terug kan vinden.
Vervelend is dat.
- Bijlagen
-
- 2021_02040002.JPG.jpg (145.43 KiB) 451 keer bekeken
-
- 2021_02040004.JPG.jpg (136.87 KiB) 451 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Bezig gegaan met een oud project nieuw leven in te blazen.
Eerst gekeken wat er aan Italiaanse kranen eerder mee bezig ben geweest.
De kraan waar ik nu mee verder bezig ben gegaan is een grote kraan.
Het is een Marchetti MG 120-5.III geworden, een 120 tonner.
De kale onderwagen chassis was al eens eerder gebouwd,
Maar nu bezig geweest met de stempelkasten en de wielophanging geplaatst.
Intussen heb ik de cabine van de onderwagen ook klaar.
De onderkant van de onderwagen is nu klaar en reeds gespoten.
Nu verder met de invulling geven aan het motor gedeelte, e.d.
Daarna kan begonnen worden met de bouw van de bovenwagen van deze kraan.
Foto één, onderwagen klaar voor een spuitbeurt.
Foto twee, de onderwagen en cabine zijn nu gespoten.
Foto drie, de onderwagen voor zien van de wielen en de cabine.
Eerst gekeken wat er aan Italiaanse kranen eerder mee bezig ben geweest.
De kraan waar ik nu mee verder bezig ben gegaan is een grote kraan.
Het is een Marchetti MG 120-5.III geworden, een 120 tonner.
De kale onderwagen chassis was al eens eerder gebouwd,
Maar nu bezig geweest met de stempelkasten en de wielophanging geplaatst.
Intussen heb ik de cabine van de onderwagen ook klaar.
De onderkant van de onderwagen is nu klaar en reeds gespoten.
Nu verder met de invulling geven aan het motor gedeelte, e.d.
Daarna kan begonnen worden met de bouw van de bovenwagen van deze kraan.
Foto één, onderwagen klaar voor een spuitbeurt.
Foto twee, de onderwagen en cabine zijn nu gespoten.
Foto drie, de onderwagen voor zien van de wielen en de cabine.
- Bijlagen
-
- 2022_09290002.JPG.jpg (97.08 KiB) 350 keer bekeken
-
- 2022_09290003.JPG.jpg (114.2 KiB) 350 keer bekeken
-
- 2022_09300001.JPG.jpg (131.69 KiB) 350 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Bezig geweest met het schilderen en spuiten van een aantal modellen.
Het gaat in dezen alleen om modellen die nog onbeschilderd in de kast staan.
Op moment van schrijven is dat een aantal van acht stuks.
Na het schilderen moet er nog wel dingen aan gedaan worden om verder af te maken.
Deels bouwen en ook decals aanbrengen.
Hier bij een paar foto’s van een model die geschilderd is.
Een Grove AT 865
Het gaat in dezen alleen om modellen die nog onbeschilderd in de kast staan.
Op moment van schrijven is dat een aantal van acht stuks.
Na het schilderen moet er nog wel dingen aan gedaan worden om verder af te maken.
Deels bouwen en ook decals aanbrengen.
Hier bij een paar foto’s van een model die geschilderd is.
Een Grove AT 865
- Bijlagen
-
- 2023_08280001.JPG.jpg (129.58 KiB) 309 keer bekeken
-
- 2023_08280002.JPG.jpg (155.58 KiB) 309 keer bekeken
-
- 2023_08280003.JPG.jpg (144.82 KiB) 309 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.