Modellen van Foto-Data (1:87)
Moderator: Jorn
Advertentie post before
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Hallo,
Een volgend project is ook weer een tweetal Luna kranen geworden.
Deze keer een Luna AT 35/27, welke we niet in Nederland gehad hebben.
Wel es waar, een ander model, die van Blansjaar, maar dat is een later model.
Het gaat hierbij om een eerder type, waarvan ik wel wat foto’s heb en een maatschets.
Ik schrijf over twee modellen, de één krijgt een één mans cabine op de onderwagen,
De andere een meer mans cabine op de onderwagen.
De firma keuze is voor de één mans cabine, Gruas Almo, de ander wordt Gruas JJ.
Hier onder eerst een stel foto’s van de bouw er van, moet nog geschilderd worden.
Groetjes,
Foto-Data.
Een volgend project is ook weer een tweetal Luna kranen geworden.
Deze keer een Luna AT 35/27, welke we niet in Nederland gehad hebben.
Wel es waar, een ander model, die van Blansjaar, maar dat is een later model.
Het gaat hierbij om een eerder type, waarvan ik wel wat foto’s heb en een maatschets.
Ik schrijf over twee modellen, de één krijgt een één mans cabine op de onderwagen,
De andere een meer mans cabine op de onderwagen.
De firma keuze is voor de één mans cabine, Gruas Almo, de ander wordt Gruas JJ.
Hier onder eerst een stel foto’s van de bouw er van, moet nog geschilderd worden.
Groetjes,
Foto-Data.
- Bijlagen
-
- 2021_02280001.JPG.jpg (140.02 KiB) 3598 keer bekeken
-
- 2021_02280004.JPG.jpg (124.87 KiB) 3598 keer bekeken
-
- 2021_02280006.JPG.jpg (139.48 KiB) 3598 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Hallo,
Bezig gegaan met een nieuw project, in het thema Rail-Weg Kranen.
Deze keer een tweetal Demag kranen aan het bouwen geweest.
Het gaat hier bij om de Demag AC 50 R, welke eens op een Bauma show heeft gestaan.
De ene kraan wordt rood, de andere wordt geel met zwart.
De rode is in Duitsland gebleven, naar Keulen.
De andere waarvan vier stuks naar Japan zijn gegaan, waar ik een foto van heb, samen op één foto.
Hier onder een paar foto’s van deze AC 50 R, tijdens de bouw gemaakt.
Het rail geleide systeem is door Gottwald gebouwd, dit gelezen in een boek over Gottwald.
Groetjes,
Foto-Data.
Bezig gegaan met een nieuw project, in het thema Rail-Weg Kranen.
Deze keer een tweetal Demag kranen aan het bouwen geweest.
Het gaat hier bij om de Demag AC 50 R, welke eens op een Bauma show heeft gestaan.
De ene kraan wordt rood, de andere wordt geel met zwart.
De rode is in Duitsland gebleven, naar Keulen.
De andere waarvan vier stuks naar Japan zijn gegaan, waar ik een foto van heb, samen op één foto.
Hier onder een paar foto’s van deze AC 50 R, tijdens de bouw gemaakt.
Het rail geleide systeem is door Gottwald gebouwd, dit gelezen in een boek over Gottwald.
Groetjes,
Foto-Data.
- Bijlagen
-
- 2020_03230003.JPG.jpg (134.35 KiB) 3525 keer bekeken
-
- 2020_03230004.JPG.jpg (134.02 KiB) 3525 keer bekeken
-
- 2020_03230005.JPG.jpg (136 KiB) 3525 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Hallo,
Hier bij een drietal foto’s van een kraan, waarvan ik tot op heden maar één foto van heb.
In eerste instantie had ik alleen maar een lijnenspel, van deze kraan.
Het lijnenspel kwam van een website in Italië, (feb. 2016), geprobeerd de merknaam te achter halen, maar dat is mislukt.
Pas jaren later kom ik ergens een foto tegen van vermoedelijk deze kraan.
Ik had de foto al eens eerder gezien, heb alle foto’s van kranen uit Italië, samen gebracht op één memorystick.
Daarna alles door zoeken, en gevonden, het blijkt om een Corradini 808.3 te gaan.
De bewuste foto is gevonden op internet in Polen.
Nu staat er in Polen ook een beperkte hijstabel bij,
Foto 1 en 2; het model
Foto 3, zo wordt het model uit eindelijk.
Groetjes,
Foto-Data.
Hier bij een drietal foto’s van een kraan, waarvan ik tot op heden maar één foto van heb.
In eerste instantie had ik alleen maar een lijnenspel, van deze kraan.
Het lijnenspel kwam van een website in Italië, (feb. 2016), geprobeerd de merknaam te achter halen, maar dat is mislukt.
Pas jaren later kom ik ergens een foto tegen van vermoedelijk deze kraan.
Ik had de foto al eens eerder gezien, heb alle foto’s van kranen uit Italië, samen gebracht op één memorystick.
Daarna alles door zoeken, en gevonden, het blijkt om een Corradini 808.3 te gaan.
De bewuste foto is gevonden op internet in Polen.
Nu staat er in Polen ook een beperkte hijstabel bij,
Foto 1 en 2; het model
Foto 3, zo wordt het model uit eindelijk.
Groetjes,
Foto-Data.
- Bijlagen
-
- 2021_05090001.JPG.jpg (148.32 KiB) 3344 keer bekeken
-
- 2021_05090002.JPG.jpg (135.32 KiB) 3344 keer bekeken
-
- 15 (1).jpg (167 KiB) 3344 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Hallo,
Bezig geweest met een Italiaanse kraan, van het zelfde merk als hierboven.
Het is dit keer ook weer een Corradini geworden, alleen een ander type.
Het gaat hierbij om een Corradini 945 TV.
De firma keuze voor deze kraan is geworden Dal Col, deze heeft de kraan het type nummer gegeven van TG 450.
Heb een maatschets van deze kraan, maar op de foto’s wijkt de kraan iets af.
Ook de decals voor deze kraan maak ik zelf, voor zo ver mogelijk.
Hier onder eerst een stel van drie foto’s van deze kraan, nog voor het schilderen.
Daarna moet ik de kraan nog verder afmaken.
Foto 1 en 2, het model
Foto 3, zo als het model gaat worden.
Groetjes,
Foto-Data.
Bezig geweest met een Italiaanse kraan, van het zelfde merk als hierboven.
Het is dit keer ook weer een Corradini geworden, alleen een ander type.
Het gaat hierbij om een Corradini 945 TV.
De firma keuze voor deze kraan is geworden Dal Col, deze heeft de kraan het type nummer gegeven van TG 450.
Heb een maatschets van deze kraan, maar op de foto’s wijkt de kraan iets af.
Ook de decals voor deze kraan maak ik zelf, voor zo ver mogelijk.
Hier onder eerst een stel van drie foto’s van deze kraan, nog voor het schilderen.
Daarna moet ik de kraan nog verder afmaken.
Foto 1 en 2, het model
Foto 3, zo als het model gaat worden.
Groetjes,
Foto-Data.
- Bijlagen
-
- 2021_05130001.JPG.jpg (144.14 KiB) 3254 keer bekeken
-
- 2021_05130002.JPG.jpg (152.86 KiB) 3254 keer bekeken
-
- Corradini_TG450_496deba38c05b.jpg (251.96 KiB) 3254 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Hallo,
Weer eens even met een stel Faun trucks bezig geweest.
Ben een aantal uurtjes wat aan het schilderwerk gedaan.
Het zijn alle drie dezelfde trucks, alleen de uitvoering is anders.
Het gaat hier bij om de Faun trucks van het type HS 40.45/45.
Men kan deze vinden in de boeken serie Faun Archiv, deel 1 op bladzijde 88 en verder.
De modellen moeten verder worden afgemaakt, onder andere de ophanging van de reservewielen.
En de luchtketels naast de motorkap.
Op foto één, deze heeft van mij een dekje mee gekregen, en ook een oplegger.
Op foto twee, een gelijke als foto één maar nu zonder dekje, deze krijgt misschien ook een oplegger, er is één in de handel verschenen, verkocht, is geworden als op foto 3.
Op foto drie, de koper van deze truck heeft hem over gespoten en heeft er kleinere wielen onder gezet voor meer tractie.
Bandenmaat die ik gebruikt heb is 14.00 R24.
Heb zelf ook een tekening bewerkt, van 21.00 R24 naar 14.00 R24. De rest van de tekening is onveranderd
Groetjes,
Foto-Data.
Weer eens even met een stel Faun trucks bezig geweest.
Ben een aantal uurtjes wat aan het schilderwerk gedaan.
Het zijn alle drie dezelfde trucks, alleen de uitvoering is anders.
Het gaat hier bij om de Faun trucks van het type HS 40.45/45.
Men kan deze vinden in de boeken serie Faun Archiv, deel 1 op bladzijde 88 en verder.
De modellen moeten verder worden afgemaakt, onder andere de ophanging van de reservewielen.
En de luchtketels naast de motorkap.
Op foto één, deze heeft van mij een dekje mee gekregen, en ook een oplegger.
Op foto twee, een gelijke als foto één maar nu zonder dekje, deze krijgt misschien ook een oplegger, er is één in de handel verschenen, verkocht, is geworden als op foto 3.
Op foto drie, de koper van deze truck heeft hem over gespoten en heeft er kleinere wielen onder gezet voor meer tractie.
Bandenmaat die ik gebruikt heb is 14.00 R24.
Heb zelf ook een tekening bewerkt, van 21.00 R24 naar 14.00 R24. De rest van de tekening is onveranderd
Groetjes,
Foto-Data.
- Bijlagen
-
- 1 2021_04220002.JPG.jpg (154.05 KiB) 3041 keer bekeken
-
- 2 2021_03100002.JPG.jpg (152.87 KiB) 3041 keer bekeken
-
- 3 2021_03100001.JPG.jpg (149.29 KiB) 3041 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Hallo,
Weer eens bezig geweest met het verven van een model.
Op zich niks bijzonders, het model is er een uit een serie van zes.
Welke gezamenlijk gebouwd zijn, elk een andere kleur, hoop ik.
Op forum pagina 19 staan een drietal foto’s die de basis vormen van dit model.
Foto 1, een overzicht van te schilderen onderdelen.
Foto 2 en 3, het is een model van Van Marwijk geworden,
Alleen de wielen en opschriften moeten nog op de kraan, als mede het hijsblok.
Groetjes,
Foto-Data.
Weer eens bezig geweest met het verven van een model.
Op zich niks bijzonders, het model is er een uit een serie van zes.
Welke gezamenlijk gebouwd zijn, elk een andere kleur, hoop ik.
Op forum pagina 19 staan een drietal foto’s die de basis vormen van dit model.
Foto 1, een overzicht van te schilderen onderdelen.
Foto 2 en 3, het is een model van Van Marwijk geworden,
Alleen de wielen en opschriften moeten nog op de kraan, als mede het hijsblok.
Groetjes,
Foto-Data.
- Bijlagen
-
- 2021_04270002.JPG.jpg (190.12 KiB) 2804 keer bekeken
-
- 2021_04290001.JPG.jpg (252.58 KiB) 2804 keer bekeken
-
- 2021_04290002.JPG.jpg (145.78 KiB) 2804 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Hallo,
Ben na enige tijd weer eens bezig geweest met een zestal Liebherr LTM 1030 kranen.
Heb besloten dat er wat variatie in te brengen.
Ik wil met name de aanstaande schilder beurt bepaalde details meer duidelijkheid geven.
Heb daar voor die kranen die dat aangaat het aanzicht wat dikker gemaakt, en bij de kranen waar de onderwagen geheel zwart wordt, dit weg te laten.
Ik weet niet of het te zien is op de foto nummer één, maar de linker kraan is het dek en de spatborden dikker gemaakt.
Bij de voorste kraan is dat niet het geval.
Heb er een vierkant profiel van 0,75 mm er onder geplakt, voor meer dikte,
Ik plaats hierbij ook een foto waar op het voorbeeld goed te zien is.
Op deze foto is mijn bedoeling goed te zien.
Dit gaat gebeuren bij drie kranen, één kraan met brede cabine en twee van de kranen met cabine in ’t midden.
Op foto twee, dit worden de onderwagens met een cabine in het midden.
De extra dikte moet hier nog worden aangebracht.
Groetjes,
Foto-Data.
Ben na enige tijd weer eens bezig geweest met een zestal Liebherr LTM 1030 kranen.
Heb besloten dat er wat variatie in te brengen.
Ik wil met name de aanstaande schilder beurt bepaalde details meer duidelijkheid geven.
Heb daar voor die kranen die dat aangaat het aanzicht wat dikker gemaakt, en bij de kranen waar de onderwagen geheel zwart wordt, dit weg te laten.
Ik weet niet of het te zien is op de foto nummer één, maar de linker kraan is het dek en de spatborden dikker gemaakt.
Bij de voorste kraan is dat niet het geval.
Heb er een vierkant profiel van 0,75 mm er onder geplakt, voor meer dikte,
Ik plaats hierbij ook een foto waar op het voorbeeld goed te zien is.
Op deze foto is mijn bedoeling goed te zien.
Dit gaat gebeuren bij drie kranen, één kraan met brede cabine en twee van de kranen met cabine in ’t midden.
Op foto twee, dit worden de onderwagens met een cabine in het midden.
De extra dikte moet hier nog worden aangebracht.
Groetjes,
Foto-Data.
- Bijlagen
-
- 2021_07080002.JPG.jpg (135.89 KiB) 2545 keer bekeken
-
- 2021_07080003.JPG.jpg (134.08 KiB) 2545 keer bekeken
-
- ZZ-41-02 LTM 1030 de Vries (1).jpg (201.26 KiB) 2545 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Hallo, extra.
Bezig zijn, met bouwmachineforum, kijken naar cijfers.
Naar cijfers, ja, het aantal vieuws per keer dat ik krijg.
Elke keer als ik kijk, kijk ik alleen naar de cijfers.
De cijfers die mijn modellen op brengen, zo elke veertien dagen.
Zo ook weer deze afgelopen veertien dagen, ruim over de 800 vieuws / kijkers / lezers.
Ook het aantal dat een eerste keer kijkt, neemt toe, loopt al naar de 250 vieuws.
Dit voor de afgelopen veertien dagen.
Ik start de computer zo’n drie keer daags op, ’s morgens, tussen de middag en ’s avonds.
En dat doet je goed, daar doe ik het ook voor.
Groetjes,
Foto-Data, / Hille Cnossen.
Bezig zijn, met bouwmachineforum, kijken naar cijfers.
Naar cijfers, ja, het aantal vieuws per keer dat ik krijg.
Elke keer als ik kijk, kijk ik alleen naar de cijfers.
De cijfers die mijn modellen op brengen, zo elke veertien dagen.
Zo ook weer deze afgelopen veertien dagen, ruim over de 800 vieuws / kijkers / lezers.
Ook het aantal dat een eerste keer kijkt, neemt toe, loopt al naar de 250 vieuws.
Dit voor de afgelopen veertien dagen.
Ik start de computer zo’n drie keer daags op, ’s morgens, tussen de middag en ’s avonds.
En dat doet je goed, daar doe ik het ook voor.
Groetjes,
Foto-Data, / Hille Cnossen.
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Hallo,
Weer eens bezig geweest met een dumptruck voor ondergrondse activiteiten.
Deze dumptruck is van het jaar 2005.
Hij/Zij had toen de naam Toro 60, later is de naam verandert in Sandvik Toro 60.
Weer later werd de naam verandert in Sandvik TH 660, dat was in 2010.
Gebuikte bandenmaat is 26,5 R25, gekocht via Bastian, zijn normaal van Kibri afkomstig.
Maar ik heb deze dumptruck als zijnde Toro gebouwd, dus ik ben al even bezig.
Ik heb als eerst de bak gebouwd, daarna het chassis en de motor ombouw.
Als laatste heb ik de motor ombouw achter de cabine gebouwd.
Ook moet de laadbak nog worden vast gemaakt aan het chassis.
Nu de rest, de puntjes om de i zetten, dan kan er mee naar shows e.d.
Groetjes,
Foto-Data.
Weer eens bezig geweest met een dumptruck voor ondergrondse activiteiten.
Deze dumptruck is van het jaar 2005.
Hij/Zij had toen de naam Toro 60, later is de naam verandert in Sandvik Toro 60.
Weer later werd de naam verandert in Sandvik TH 660, dat was in 2010.
Gebuikte bandenmaat is 26,5 R25, gekocht via Bastian, zijn normaal van Kibri afkomstig.
Maar ik heb deze dumptruck als zijnde Toro gebouwd, dus ik ben al even bezig.
Ik heb als eerst de bak gebouwd, daarna het chassis en de motor ombouw.
Als laatste heb ik de motor ombouw achter de cabine gebouwd.
Ook moet de laadbak nog worden vast gemaakt aan het chassis.
Nu de rest, de puntjes om de i zetten, dan kan er mee naar shows e.d.
Groetjes,
Foto-Data.
- Bijlagen
-
- 2021_08020001.JPG.jpg (135.11 KiB) 2368 keer bekeken
-
- 2021_08020003.JPG.jpg (143.88 KiB) 2368 keer bekeken
-
- 2021_08020004.JPG.jpg (114.63 KiB) 2368 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Modellen van Foto-Data (1:87)
Hallo,
Bezig geweest met een Kato NK 200.
Of te wel een Kato NK 20, zo als deze in mijn computer staat vermeld, met kenteken ZZ-16-54
Heb van de kraan een foto, staande in een schuur, ergens in Friesland.
Heb van de kraan als zo danig geen maatschets.
Maar wel een tekening, in de vorm van een lijnen spel.
Heb van de bandenmaat de maat genomen en van daar uit het lijnen spel op schaal gebracht.
Er van uit gaande dat de kraan op gewone vrachtwagen banden rijd.
Heb het model nu zo ver heen, dat deze getoond kan worden.
Alleen is de bouw stil komen te liggen, moet er verder mee, verder af bouwen.
De firmanaam die er op komt is Kielstra, Wirdum.
Is ook de enige firmanaam die ik ken van dit basis model Kato.
Heb op internet wezen zoeken naar een dergelijke kraan, maar niet gevonden.
Groetjes,
Foto-Data.
Bezig geweest met een Kato NK 200.
Of te wel een Kato NK 20, zo als deze in mijn computer staat vermeld, met kenteken ZZ-16-54
Heb van de kraan een foto, staande in een schuur, ergens in Friesland.
Heb van de kraan als zo danig geen maatschets.
Maar wel een tekening, in de vorm van een lijnen spel.
Heb van de bandenmaat de maat genomen en van daar uit het lijnen spel op schaal gebracht.
Er van uit gaande dat de kraan op gewone vrachtwagen banden rijd.
Heb het model nu zo ver heen, dat deze getoond kan worden.
Alleen is de bouw stil komen te liggen, moet er verder mee, verder af bouwen.
De firmanaam die er op komt is Kielstra, Wirdum.
Is ook de enige firmanaam die ik ken van dit basis model Kato.
Heb op internet wezen zoeken naar een dergelijke kraan, maar niet gevonden.
Groetjes,
Foto-Data.
- Bijlagen
-
- 2021_07250002.JPG.jpg (136.8 KiB) 2228 keer bekeken
-
- 2021_07250003.JPG.jpg (134 KiB) 2228 keer bekeken
-
- 2021_07250004.JPG.jpg (138.45 KiB) 2228 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.