Atlas 1302E remt slecht

Moderator: Paul

Plaats reactie
Advertentie post before
Gebruikersavatar
atlas1302e
Starter
Berichten: 33
Lid geworden op: za 18 dec, 2010 12:45
Locatie: bergen op zoom
Contacteer:

Atlas 1302E remt slecht

Bericht door atlas1302e »

Van een Atlas 1302 e, niet de jongste meer natuurlijk maar met relatieve weinig uren, remt de kraan slecht. De V-snaar hebbben we als eerste vernieuwd en de compressor bouwt 6 bar druk op, dat is de rode wijzer van de drukmeter in de cabine. Als het rempedaal geheel ingedrukt is gaat ook de witte wijzer zich moeizaam verplaatsen naar 1 a 2 bar en de kraan remt maar nauwelijks. Ook houdt het systeem de druk niet vast, na een paar uur met stilstaande motor is de druk nagenoeg verdwenen, tenminste dat verraadt de rode wijzer.

Wat als eerste te controleren ?, of zijn er hendeltjes die misschien verkeerd staan...? ben zelf niet zo op de hoogte van mobieltjes vandaar. :?
Wat ik mij wel kan herinneren is dat bij het remmen de witte wijzer reageert bij de progressie van het rempendaal, dus ingetrapt zou de witte wijzer met de rode moeten over een komen....

Ik hoor graag reacties of belevenissen van het zelfde probleem.

Atlas 1302e.
no stress

Gebruikersavatar
Paul
Forumondersteuning
Berichten: 3458
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 23:02
Locatie: someren

Re: Atlas 1302E doet slecht remmen.

Bericht door Paul »

Ik heb zelf bij een andere machine ook ooit dit probleem gehad.
Na lang zoeken bleek dat er onder het rempedaal een zeefje vol roest zat, hier kon de lucht niet meer doorheen.
Bier, patat en Rock N Roll

Gebruikersavatar
den smee
Starter
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 18:35
Locatie: eersel

Re: Atlas 1302E doet slecht remmen.

Bericht door den smee »

ik zou ook denken dat ergens leiding dicht zit, zeker als de witte wijzer langzaam beweegt
unimog gek

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Re: Atlas 1302E remt slecht

Bericht door sytzecat »

Zo als Paul al zegt het rempedaal, haal de gehele rempendaal maar uitelkaar, waarschijnlijk is het een KNOR, je gaat een reparatie setje halen bij de groothandel(remservice diensten) en je gaat deze, na een grondige reiniging van de onderdelen, monteren, zou ook even de trommels van de remschoenen afhalen en deze dan ook goed schoonmaken.
controleer achter de stof rubbers ook nog of er remolie achter zit, dus tussen de zuiger en stof rubber. haal dan ook de remcilinders uit elkaar, ga de cilinders uithonen en monteer nieuwe remcupjes!
Dan zal de machine, als dan alles weer goed is remmen als een tierelier!
Sytzecat

Gebruikersavatar
atlas1302e
Starter
Berichten: 33
Lid geworden op: za 18 dec, 2010 12:45
Locatie: bergen op zoom
Contacteer:

Re: Atlas 1302E remt slecht

Bericht door atlas1302e »

Goede reactie`s, dat filter onder het rempendaal daar was ik nooit op gekomen daar zal zeker roest in zitten, ga het uit elkaar halen en laat horen wat het resultaat is.
Bij het intrappen van het pendaal hoor ik wel degelijk dat geluid van de luchtdruk, dus we hebben DRUK! alleen niet zoveel waarscijnlijk.

Ik ga mijn best doen, hier op Cabo Verde.

Ajo.
no stress

Gebruikersavatar
atlas1302e
Starter
Berichten: 33
Lid geworden op: za 18 dec, 2010 12:45
Locatie: bergen op zoom
Contacteer:

Re: Atlas 1302E remt slecht

Bericht door atlas1302e »

Inderdaad zitten er twee zeefjes voor in en uit, het zeefje van de ingang zat zoals Paul al had gezegd vol met roest...lang stil gestaan en in lucht zit nu eenmaal waterstof, roesten maar.
Wat mij opviel is dat het rempedaal van binnen er behoorlijk knap uitzag voor zijn leeftijd dus daar hebben we weer geluk mee, en hij remt weer als een tierelier.
Brave Atlas.
no stress

Plaats reactie

Terug naar “Storingen”