Veel lekke slangen met Atlas

Moderator: Paul

Advertentie post before
Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Veel lekke slangen met Atlas

Bericht door Sjanzo »

hermenj schreef:eerst 6 andere slangen los maken om er eentje tussen uit te halen
...en een grote vette bende van alle olie die naar beneden komt lopen vanuit de slangen die langs de giek omhoog lopen... Ik snap je frustratie :)

Gebruikersavatar
Erwin
Forumondersteuning
Berichten: 2000
Lid geworden op: zo 3 dec, 2006 22:38
Locatie: Sinderen
Contacteer:

Re: Veel lekke slangen met Atlas

Bericht door Erwin »

Even zorgen dat je een paar stopjes bij de hand hebt. Slang eraf en snel een stopje ervoor. Dan valt het wel mee.
Weet wat kan en mag op BMF.
Lees de
Forumregels eens door.

hermenj
Forumlid
Berichten: 2071
Lid geworden op: ma 12 apr, 2010 15:12
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: Veel lekke slangen met Atlas

Bericht door hermenj »

die had ik niet op locatie erwin. maar een propje papier werkt ook. tot dat die er uitvalt :o
ie heurt wel goed, maar ie luustert slecht

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Veel lekke slangen met Atlas

Bericht door service man »

das het leuke er van welkom collega monteur :D :D
het loopt in iedergeval niet van beneden naar boven :mrgreen:
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

hermenj
Forumlid
Berichten: 2071
Lid geworden op: ma 12 apr, 2010 15:12
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: Veel lekke slangen met Atlas

Bericht door hermenj »

scheelt alwer, de volgende keer gaat het alleen maar sneller nu ik het een keer gedaan heb. hopen dat het niet te vaak gebeurd :mrgreen:
ie heurt wel goed, maar ie luustert slecht

Gebruikersavatar
atlas1302
Nieuw forumlid
Berichten: 2
Lid geworden op: za 29 okt, 2011 22:39

Re: Veel lekke slangen met Atlas

Bericht door atlas1302 »

Nu bij mijn Atlas 1302 E met 11000 uur lekken de koppelingen op dat grote blok waar slangen over gaan naar leidingen. Dus aan de leiding zijde lekken er 2 koppelingen zo te zien, en die inbusbouten zitten echt muurvast hoor...iemand dat ook wel eens gehad ? hoop niet dat de manchet van de leiding gescheurd is of zo...!!
In ieder geval zal ik eerst de koppeling maar eens losmaken en kijken wat we gaan zien.. :o

Gebruikersavatar
jwvdst
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 17:25
Locatie: NOP
Contacteer:

Re: Veel lekke slangen met Atlas

Bericht door jwvdst »

hoop voor je dat het de O ring is. zet er dan als je niks vindt zowiezo nieuwe O ringen in. Deze worden na verloop van tijd hard en kan als je het dan een keer los gehaald hebt voor nog meer olie lekkage zorgen

Gebruikersavatar
Jantje
Forumlid
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 16 okt, 2005 12:10
Locatie: Numansdorp

Re: Veel lekke slangen met Atlas

Bericht door Jantje »

atlas1302 schreef:Nu bij mijn Atlas 1302 E met 11000 uur lekken de koppelingen op dat grote blok waar slangen over gaan naar leidingen. Dus aan de leiding zijde lekken er 2 koppelingen zo te zien, en die inbusbouten zitten echt muurvast hoor...iemand dat ook wel eens gehad ? hoop niet dat de manchet van de leiding gescheurd is of zo...!!
In ieder geval zal ik eerst de koppeling maar eens losmaken en kijken wat we gaan zien.. :o
Bedoel het blok wat er bovenaan de knikarm zit.
--- Als je je werk ziet, ben je nooit te duur ---

Gebruikersavatar
atlas1302
Nieuw forumlid
Berichten: 2
Lid geworden op: za 29 okt, 2011 22:39

Re: Veel lekke slangen met Atlas

Bericht door atlas1302 »

Precies Jan, dat grote blok waar al die slangen van vast naar flexibel gaan. Heb 12 - O ringen gehaald en alle koppelingen los gehaald en nieuwe seals geplaatst, nu je toch bezig bent dan allemaal maar. Na 25 jaar gaat zo`n O-ringetje er toch anders uitzien en dicht niet meer zuiver af.
In ieder geval is alles lekvrij op dit moment, en ja er is ooit eens een lekke slang verwisseld maar voor zijn leeftijd vind ik het allemaal erg braaf.

Plaats reactie

Terug naar “Storingen”