Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Moderator: Paul

Advertentie post before
Movetech
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 19 okt, 2012 9:08

Re: Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door Movetech »

Ja daar had ik ook al gekeken, maar kon niets vinden alleen een type plaatje met het gewicht e.d stond niets op over de moter zelf. maar in bovenstaande berichten van mij staat een link naar youtube dan zie je de kraan nog in actie voordat hij stuk was. maar zou het werken met een electrische brandstof pomp? volgens mij is het principe het zelfde. Zolang de motor maar onder een bepaalde druk diesel nkrijgt aangeboden dacht ik, tenminste bij de trekker van mijn pa werkte dat destijds wel..

Movetech
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 19 okt, 2012 9:08

Re: Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door Movetech »

Ja daar had ik ook al gekeken, maar kon niets vinden alleen een type plaatje met het gewicht e.d stond niets op over de moter zelf. maar in bovenstaande berichten van mij staat een link naar youtube dan zie je de kraan nog in actie voordat hij stuk was. maar zou het werken met een electrische brandstof pomp? volgens mij is het principe het zelfde. Zolang de motor maar onder een bepaalde druk diesel nkrijgt aangeboden dacht ik, tenminste bij de trekker van mijn pa werkte dat destijds wel.. :)

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door service man »

Maak er maar eens een foto van . zijn kenners genoeg hier op bmf
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Menke
Starter
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 5 mar, 2007 19:49
Locatie: Klazienaveen

Re: Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door Menke »

Misschien kun je eerst het opvoerpompje is demonteren, vaak zit er in intern een zeefje, welke verstopt raak, en hierdoor krijg je te weinig diesel. Je kunt er ook revisie setjes voor krijgen. Een electrische opvoerpomp werkt wel, alleen moet je deze wel schakelen via het contact, anders als je een lek hebt, pomp hij je de hele tank door als de kraan uit staat. Zelf ben ik meer van een mechanische opvoerpomp dan van een electrische. Maar inderdaad plaats eens een paar foto's en informeer eens bij Blauw in rolde deze heeft vast nog wel onderdelen liggen voor z'n 1202!
Groeten uit het schone drenhte land

Movetech
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 19 okt, 2012 9:08

Re: Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door Movetech »

Hallo allemaal, kan het zijn dat door een lekke brandstofleiding de moter raar gaat lopen en geen kracht meer heeft? hij liep in het begin goed vmaar zodra hij kracht moet zetten begind hij te lopen en dat klinkt als: tatataataaataaaataaatatatatata vroem en dan loopt hij weer dat deed hij eerst niet. Nu zag ik dat de slang die tussen de brandstoftank en de opvoerpomp zit lekt bij de knelkoppeling. Opvoerpompje is vervangen door een nieuwe. hij heeft eerst prima gelopen en begon er ineens mee.. iemand een oplossing of een idee wat het kan zijn? tis een drie cilinder lucht gekoelde deutz volgens mij een 912 ??

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door service man »

maak maar eens een filmpje miesschien dat we daar meer mee kunnen dan met ratatatata :mrgreen:
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

a Atlas AB 1202

Bericht door Bart »

Lijkt me wel dat de motor minder goed loopt. Je verliest brandstof/trekt lucht mee tussen tank en opvoerpomp. Als je meer vraagt dan dat de pomp door lekkage bij aanzuigen kan leveren, kom je te kort.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Movetech
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 19 okt, 2012 9:08

Re: Atlas AB 1202

Bericht door Movetech »

oke dan morgen ook maar nieuwe brandstofslang halen. de startmoter heeft het ook begeven dus alsn iemand nog 1 heeft liggen houd ik mij aanbevolen. Hebben de startmoter uitelkaar gehaald en geheel schoongemaakt en kjonden zo op het ook niets ontdekkien het systeem wat het tandwieletje naar voren klikt werk wek prima alleen draait de startmoter niet meer in de ronde. hij hield er zo in 1 keer mee op, nu heb ik de koolborstels bekeken en er zitten er 4 in waarvan twee bijna op waren en geheel beschadigt en een hakkelijk oppervlak hadden. Mischien alkle 4 even vervangen? zou het probleem dan opgelost zijn/. vinde het zo vreemd dat hij ineens niet meer wilde starten... wat zou er anders aan kunnen mankeren? of gewoon een nieuwe startmoter kopen......bedankt voor jullie goede advies trouwens

Movetech
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 19 okt, 2012 9:08

Re: Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door Movetech »

wat voor olie gooi ik het best in het hydroliek systeem? de vorige eigenaar gooide er 15w40 moterolie in en dat werkte prima en smeert goed zij hbij.
Maar ik dacht dat er in hydrolische systemen toch speciale olie moest? Er zit nu dus moterolie in 15w40 en draait wel goed trouwens niet dat hij er traag van word of zo?
iemand advies?

Menke
Starter
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 5 mar, 2007 19:49
Locatie: Klazienaveen

Re: Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door Menke »

Of alles aftappen en hydrauliek olie er in doen, of gewoon aanvullen met motorolie, wil ook best hoor!
Groeten uit het schone drenhte land

Plaats reactie

Terug naar “Storingen”